iTunes gebruikt 100% CPU

Pagina: 1
Acties:

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
Beste GoT,

Ik loop al met dit probleem sinds iTunes 7.nogwat en nu met versie 8.0.1 blijft het aanhouden. Zodra ik iTunes draai en ook muziek speel, draait mijn CPU standaard 100% en kan ik vrij weinig meer. Ik heb al meerdere fora bezocht en als je googlet (tis toch echt correct NL volgens mij...) zie je dat het probleem veelvuldig aanwezig is, maar ik kan nergens een oplossing vinden. Ook niet op dit forum.

Het meest zinnige wat ik tot nu gevonden had, was dat het mogelijk met de virusscanner te maken had en dat je oa iTunes.xml aan de "vertrouwde omgeving" moet toevoegen, maar dit werkte allemaal niet. Met iTunes 8.0.1 begon zelfs mijn Outlook 2007 raar te doen (zag geen adressen meer bij het opstellen van een nieuwe mail en hij deed niet meer aan send/recieve bij opstarten).

Ik draai op:

Windows XP pro SP3
Asus P4P-X800 moederboard
P4 2.00 GHz
2,5 GB intern geheugen (had nog wat liggen en er maar bij gezet, geen idee of het ook daadwerkelijk nut heeft ;) )
Nvidia GeForce 6800 LE

Sinds je met je iPod toch enigszin gebonden bent aand iTunes (heb nog niet naar andere mogelijkheden gekeken), vroeg ik me af of hier iemand is met een gouden oplossing

Greetz

Pabz

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:37
kan ook een geheugen probleem zijn dat heb ik ooit eens gehad met windows icm media programmas probeer eens er maar 1 geheugen balkje van een merk in te stoppen dan te testen

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Pabz schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:22:
Ik heb al meerdere fora bezocht en als je googlet (tis toch echt correct NL volgens mij...)
offtopic:
Je hebt gezocht met Google, je kan niet zomaar (merk)namen omvormen tot een werkwoord, net zoals je hier niet Tweakert, dat veel mensen het in hetgeval van Google doen kan er wel voor zorgen dat het uiteindelijk een onderdeel van de Nederlandse taal wordt, maar dat is dan omdat een heleboel mensen het eerst heel lang fout hebben gedaan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-12-2025
Johnny schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:34:
[...]

offtopic:
Je hebt gezocht met Google, je kan niet zomaar (merk)namen omvormen tot een werkwoord, net zoals je hier niet Tweakert, dat veel mensen het in hetgeval van Google doen kan er wel voor zorgen dat het uiteindelijk een onderdeel van de Nederlandse taal wordt, maar dat is dan omdat een heleboel mensen het eerst heel lang fout hebben gedaan.
offtopic:
http://www.onzetaal.nl/advies/googelen.php

Ik google
jij googlet
hij/zij googlet
wij googlen
u googlet
zij googlen

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
iTunes onder windows is vrij traag en lomp. Als je mappen toevoegt waar je mp3's instaan dan zoekt het ook online naar afbeeldingen en is daar heel erg druk mee. Misschien een tijdje laten reutelen tot het klaar is.

Ik prefereer zelf foobar2000 om muziek af te spelen en een mp3 speler die zich gedraagt als usb mass storage device (zoals een geheugen stickje)

Verwijderd

Het enige wat in dit soort situaties helpt is ofwel het probleem waar frankbuurlage antwoord op gaf, ofwel al je muziek backuppen en de hele zooi opnieuw installeren.
Pagina: 1