Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe ver gaan in Clean install?

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Wat ik me afvraag is : Hoe ver gaan jullie in een "schone installatie".

Wil je xp echt clean installeren dan zou je eigenlijk alle service packs, hotfixes , en je laatste drivers op cd moeten hebben. Maar dan moet je dat dus wel allemaal binnehalen vanaf een schone pc. En die bestaat eigenlijk niet. Heb je b.v een originele xp cd met sp2 of zelfs nog ouder met sp1 of sp 0 , zul je eerst je pc toch aan het net moeten hangen om dat binnen te halen. En dan werk je dus eigenlijk met een onbeschermde pc, dus je begint al verkeerd.

Maar goed lijkt me de enigste manier. Daarna weer formatteren en weer opnieuw beginnen? Of hoe ver gaan jullie daarin?

Ik weet dat er versies rondslingeren met de laatste updates en etc erin. Maar die moet je ook eerst weer downloaden vanaf een schone pc :-). En je weet niet wie hem gemaakt heeft en wat er allemaal inzit. Dat wil ik namelijk het liefste zelf doen.

zie ook : nieuws: Pc zonder recente updates binnen 18 minuten besmet

en http://www.zdnet.nl/smartbiz.cfm?id=38537

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Of je laat gewoon gratis de update op CD binnenkomen ? Als Microsoft hem niet schoon aan kan leveren wie dan wel ;)

Omdat ik vandaag sportief ben; http://www.microsoft.com/...indowsxp/sp3/default.mspx

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 22:06
Herby schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:02:
Of je laat gewoon gratis de update op CD binnenkomen ? Als Microsoft hem niet schoon aan kan leveren wie dan wel ;)

Omdat ik vandaag sportief ben; http://www.microsoft.com/...indowsxp/sp3/default.mspx
Gratis voor 8 euro :P

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik zie het ook net ja, vroeger waren ze gratis, maargoed als je zo para bent over een virus dan mag je ook betalen voor je eigen geruststelling.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

De meeste routers hebben een kleine firewall. De meeste XP installatie disks komen met SP2. Je moet redelijk je best doen om besmet te raken.

Het bericht uit 2005 ging over een pc met XP SP1 waar Sasser/Blaster remote naar binnen kon en hing zonder firewall aan het internet. XP SP2 ging niet onderuit.

Kortom: ik neem geen enkele voorzorgsmaatregel als het gaat om het updaten van een schone installatie, uiteraard vanaf XP SP2.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 14:40
SP3, bevat deze ook sp2 ed eigenlijk? of moet je sp1/2 eerst installeren voordat je deze kunt gebruiken?

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Oplossing: een router is een natuurlijke firewall die elk OS beschermt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
trinite_t schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:19:
SP3, bevat deze ook sp2 ed eigenlijk? of moet je sp1/2 eerst installeren voordat je deze kunt gebruiken?
Servicepacks voor Windows* zijn altijd cumulatief. Daarbij staat het gewoon op de pagina waar je naar linkt:
Windows XP Service Pack 3 (SP3) bevat alle eerder uitgebrachte updates voor het besturingssysteem.
* En bij mijn weten alle SP's van MS; over andere bedrijven doe ik geen uitspraken want dat verschilt.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 29-10-2008 18:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Twanjo schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:53:
Wat ik me afvraag is : Hoe ver gaan jullie in een "schone installatie".

Wil je xp echt clean installeren dan zou je eigenlijk alle service packs, hotfixes , en je laatste drivers op cd moeten hebben. Maar dan moet je dat dus wel allemaal binnehalen vanaf een schone pc. En die bestaat eigenlijk niet. Heb je b.v een originele xp cd met sp2 of zelfs nog ouder met sp1 of sp 0 , zul je eerst je pc toch aan het net moeten hangen om dat binnen te halen. En dan werk je dus eigenlijk met een onbeschermde pc, dus je begint al verkeerd.

Maar goed lijkt me de enigste manier. Daarna weer formatteren en weer opnieuw beginnen? Of hoe ver gaan jullie daarin?

Ik weet dat er versies rondslingeren met de laatste updates en etc erin. Maar die moet je ook eerst weer downloaden vanaf een schone pc :-). En je weet niet wie hem gemaakt heeft en wat er allemaal inzit. Dat wil ik namelijk het liefste zelf doen.

zie ook : nieuws: Pc zonder recente updates binnen 18 minuten besmet

en http://www.zdnet.nl/smartbiz.cfm?id=38537
Download nLite (www.nliteos.com), WindowsUpdateDownloader (www.windowsupdatesdownloader.com) en integreer updates, servicepacks en andere hotfixes. Integreer meteen alle drivers, install opties en je windows serial. Brand een nieuw schijfje van jouw Windows daar van en stauw die CD in de PC die je moet installeren.

Voila. schone windows install met alle updates tot aan nu, incl drivers en je hoeft geeneens meer je toetsenbord aan te raken tijdens de installatieprocedure.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Motrax schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:14:
Kortom: ik neem geen enkele voorzorgsmaatregel als het gaat om het updaten van een schone installatie, uiteraard vanaf XP SP2.
Toch wel, want je doet dat vanachter een router zodat in ieder geval je File&printermeukee afgeschermd is (tenminste: dat hopen we dan maar).

Daardoor ben je ook niet zo kwetsbaar voor 0day vulnerabilities als MS08-067.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

@ alt-92:
Okay, geen bewuste beveiligingsmaatregel. Zowat elke crappy thuisrouter blokkeert voldoende om er veilig achter te zitten. Ik ga daarvoor niet eerst controleren of mijn router wel de juiste instellingen heeft ;)

offtopic:
[quote]RobIII schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:27:
* En bij mijn weten alle SP's van MS; over andere bedrijven doe ik geen uitspraken want dat verschilt.
[/quote]
MS Office helaas niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Motrax op 30-10-2008 00:10 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1