Welk verlengkabeltje en waar kopen??

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• esteis
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-04 13:46
Mensen,

ik ben op zoek naar een verlengkabeltje voor de tv-out van m'n Asus 7100 (Geforce2MX). Welk soort kabel moet ik hebben (beste kwaliteit) en waar kan ik die dingen in godsnaam kopen? Heb namelijk hier in arnhem de stad al afgelopen maar kon niks vinden en op internet is 't ook vrij moeilijk....

Wie helpt me uit de brand??

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20
conrad heeft die dingen, ff bij av kabels kijken. de paarse moet je hebben (beste kwaliet, en beste prijs ;) )

Anders ff naar display/timtronix

if broken it is, fix it you should

• esteis
Op vrijdag 23 februari 2001 10:44 schreef elgringo het volgende:
conrad heeft die dingen, ff bij av kabels kijken. de paarse moet je hebben (beste kwaliet, en beste prijs ;) )

Anders ff naar display/timtronix
Ok de paarse AV kabel...ik ga eens even kijken. Alvast bedankt!

• esteis
Hmm die paarse kost voor 5 meter (dat heb ik ongeveer nodig) 60 piek...vind ik toch een beetje teveel van het goeie. Zijn er nog goedkopere alternatieven??

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Wat voor soort TV-Out heb je? Een PS/2 achtige aansluiting of een tulp?
Ik heb ook een TV-Out (PS/2 achtig met verloopje naar tulp erbij) en deze moest ik ongeveer 20 meter verlengen. Ik heb toen de tulp omgezet naar COAX BNC (die oude netwerkkabel). Deze heb ik 20 meter verlengd (schijnt minder storings gevoelig te zijn dan tulp of die PS/2 kabel). Hierna heb ik 'm weer omgezet in tulp en die kan je dan vervolgens op de tulp TV-IN op je TV aansluiten of (zoals ik heb gedaan) in een scart/tulp stekker en de scart in de TV. Zo heb ik dus daarna ook de 2 audiokanalen verlengt (mini-jack -> tulp -> COAX -> tulp -> scart -> TV)
Werkt allemaal perfect en ik krijg heel goed beeld.

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

60 gulden?!?! Dat is toch niks... niet zo aanstellen esteis!! Je verdient grof geld en dan daarover zeuren tsskk!! :P

• esteis
Op vrijdag 23 februari 2001 11:11 schreef SJR het volgende:
Wat voor soort TV-Out heb je? Een PS/2 achtige aansluiting of een tulp?
Ik heb ook een TV-Out (PS/2 achtig met verloopje naar tulp erbij) en deze moest ik ongeveer 20 meter verlengen. Ik heb toen de tulp omgezet naar COAX BNC (die oude netwerkkabel). Deze heb ik 20 meter verlengd (schijnt minder storings gevoelig te zijn dan tulp of die PS/2 kabel). Hierna heb ik 'm weer omgezet in tulp en die kan je dan vervolgens op de tulp TV-IN op je TV aansluiten of (zoals ik heb gedaan) in een scart/tulp stekker en de scart in de TV. Zo heb ik dus daarna ook de 2 audiokanalen verlengt (mini-jack -> tulp -> COAX -> tulp -> scart -> TV)
Werkt allemaal perfect en ik krijg heel goed beeld.
Zitten allebei de aansluitingen op. Is daar ook een kant-en-klare versie van die ik gewoon ergens kan kopen? Ben namelijk niet zo'n knutselaar als het op kabels aankomt.

• PsychoG

PsychoG

esteis: Bij Radio Piet hebben ze die kabels zekerweten ik heb er namelijk eentje gehaald, voor dezelfde reden ook.

• esteis
Op vrijdag 23 februari 2001 11:21 schreef PsychoG het volgende:
esteis: Bij Radio Piet hebben ze die kabels zekerweten ik heb er namelijk eentje gehaald, voor dezelfde reden ook.
[off-topic]
Moet jij niet werken ofzo Gijs? Of lig je nog steeds in het gips???
[/off-topic]

Ik heb het gevraagd en ze hadden ze niet zeiden ze, maar het was ook wel een eikel van een verkoper. Ik zal morgen nog 's langs gaan om te kijken of ik het zelf kan vinden. Thanx!

• PsychoG

PsychoG

Nee heb m'n poot nu in een spalk.. En het is altijd rustig hé op vrijdag :).

Je moet gewoon naar een tulp-verlengkabel vragen .. en dan gaat het werken, ik had hem voor m'n laptop nodig.

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
Zeg SJR, hoe heb jij tulp naar COAX omgezet?
Er zijn al verschillende topics op GoT geweest over hoe dit moet, maar niemand had een goedkope oplossing..

Reageer ook ff op b.p.s.bruijsten@home.nl wil je, want dit is wel heel interessant!

Thnx alvast

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Ik gebruik een 3-aderige kabel (10 meter) met tulpstekkers, en dat geeft perfect beeld.:7

Weet alleen niet wat zoiets kost, had nl. nog zo'n ding liggen. ;)

• esteis
Jah hiero bij ERnst & Young is het ook errug rustig....zeg maar geen kont te doen dus.

Thanx voor de tip, ik ga morgen meteen halen!

Over en sluiten!

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Op vrijdag 23 februari 2001 11:59 schreef Nowhere het volgende:
Zeg SJR, hoe heb jij tulp naar COAX omgezet?
Er zijn al verschillende topics op GoT geweest over hoe dit moet, maar niemand had een goedkope oplossing..
Errmmm.... Nou, heel simpel. :)
Ik heb gewoon bij Goris (elektro + compu zaak in Delft) verloopplugjes gekocht. Ze zijn helemaal van metaal (geen plastic omhulsel oid). Aan de ene kant kan je er een tulp stekker in steken en aan de andere een standaard COAX aansluiting, zoals je ook bij die oude netwerken had. Volgens mij zijn ze voor zowel 'mannetjes' als 'vrouwtjes' voor COAX en tulp verkrijgbaar. En duur waren ze niet, dacht ik, iets van 1,50 per stuk oid.
Mijn TV-Out (videokaart) + Audio-Out (geluidskaart) zijn nu dus zo doorgelust naar een verdieping lager:

Video:
PS2achtige uitgang op videokaart >> kabel(PS2achtig-tulp) >> plug(tulp-COAX) >> kabel(20 meter COAX) >> plug(COAX-tulp) >> plug(tulp/scart) >> scart-in op TV

Audio:
MiniJack uitgang op geluidskaart >> kabel(MiniJack-2x tulp) >> 2x plug(tulp-COAX) >> 2x kabel(20 meter COAX) >> 2x plug(COAX-tulp) >> 2x plug(tulp/scart) >> scart-in op TV

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
ik heb net een test gedaan met het goedkoopste tv coax, ongeveer 15 meter kabel, werkt prima. gewoon aan de ene kant tulp gemaakt, en aan de andere kant scart.

• wvp
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

wvp

10 meter dubbel aderig kabel (tulp) voor fl.20,00 bij de Gamma (fl.40,00 voor stereo geluid).

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
Op zaterdag 24 februari 2001 00:21 schreef wvp het volgende:
10 meter dubbel aderig kabel (tulp) voor fl.20,00 bij de Gamma (fl.40,00 voor stereo geluid).
dat gaat dus niet werken voor videosignaal, daar is die kabel niet goed genoeg voor.

Verwijderd

Ik heb ook een composite naar coax van een meter of 15 en de beeldkwaliteit is gewoon kut, ondanks een kabelversterker.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

eem kabel versterker versterkt een heel ander frequentie gebied en filtert de andere frequenties er eerder uit dan dat hij ze versterkt.
Coax tv-aansluiting (antenne in) gaat NOOIT werken met de tv-out van je pc.
Je moet het echt via een video-ingang doen. Dit is of scart of s-vhs of tulip.
Een coax kabel kan natuurlijk wel werken, de tullip stekker zit bijvoorbeeld aan een coax kabel. S-Vhs en scart maken normalitair niet gebruik van een coax kabel of het moet in elkaar gehobbyt zijn.

Verwijderd

Forget this post
Pagina: 1