Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

stuurstroom(zwakstroom) bedienen via pc

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen.

Graag zou ik gebruik maken van jullie kennis en kunde op het volgende gebied.

Ik wil via mijn pc een stuurstroom (zwakstroom) kunnen aanschakelen of uitschakelijk. Ik heb alleen een pc met windows er op. De vraag is wat heb ik nog meer nodig.
Het liefst zou ik via een script bijvoorbeeld script.bat aan of script.bat uit het stroompje aan of uit kunnen zetten. Dit hoeft natuurlijk niet perse batch scripting te zijn, het mag ook vb script zijn. maar iets in die richting. Wat heb ik nog voor stukje hardware nodig om dit te kunnen ?

ik hoor het wel.

Hartelijk dank.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11 21:36
Heb je nog een parallelle poort?

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 18:08
De parallelle poort FAQ daar kan je wel vinden wat je zoekt denk ik.
Kijk anders eens via de search op CO voor info over communicatie via µC. Veel succes

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hoi, kunnen jullie even dit en dat voor mij doen?

Nee, daar zijn wij niet voor ;) Prima om een topic te maken als je er echt niet uit gaat komen, maar dit lijkt wel een huiswerk vraag waarvoor je zelf nog geen research hebt gedaan. Bovenstaande FAQ barst van de info, zowel hardware matig als software voorbeelden, dus daar zou ik eerst eens mee aan de slag gaan :)

Dit topic is gesloten.