Advies multimedia PC

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 11:48
Ik snap dat jullie gek (kunnen) worden van dit soort vragen, maar ik kom er écht niet uit - ik heb een PC nodig, zo'n 1000 euro te besteden en tamelijk wat kracht hebben (photoshop/after effects) en natuurlijk gewoon op browsen en dergelijke.
Ik heb al meerdere sites afgespeurd op complete systemen, gekeken naar het zelf samenstellen en bestaande pakketten van bv Dell. Echter heb ik bar weinig verstand van hardware (ik weet hoe ik een HD in kan bouwen, maar dat is het ongeveer), ik weet niet wat goed is, beter of wat qua prijs/kwaliteit goed zit, vandaar dat ik hier wil vragen naar jullie ervaringen/tips/afraders en aanraders.

Even samengevat;
- Ik ben een media design student - dus gebruik beeld, geluid en videobewerkingen
- Ik heb 1000 euro beschikbaar (liever wat eronder dan erboven, zie bovenstaande 'student-status' ;))
- Iets dat werkt zonder al te veel moeite*

*dwz: Ik kan mn videorecorder wel instellen, weet hoe een pc werkt (hardware en software matig), maar ik zie het niet gebeuren dat ik met een lege case en een stapel componenten sta.

Ik lees me liever eerst even goed in, voordat ik dadelijk mn budget uitgeef aan iets dat het een week later 'tóch nét niet is'! Bvd :>

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 14:22

Wish

ingwell

Psst.. lees de FAQ eens door hier.
En waarom jouw post niet meer mag....

Voor hints en tips: zie de best buy guide

[ Voor 37% gewijzigd door Wish op 29-10-2008 16:41 ]

No drama

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Asitis schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:37:
Ik snap dat jullie gek (kunnen) worden van dit soort vragen, maar ik kom er écht niet uit - ik heb een PC nodig, zo'n 1000 euro te besteden en tamelijk wat kracht hebben (photoshop/after effects) en natuurlijk gewoon op browsen en dergelijke.
Ik heb al meerdere sites afgespeurd op complete systemen, gekeken naar het zelf samenstellen en bestaande pakketten van bv Dell. Echter heb ik bar weinig verstand van hardware (ik weet hoe ik een HD in kan bouwen, maar dat is het ongeveer), ik weet niet wat goed is, beter of wat qua prijs/kwaliteit goed zit, vandaar dat ik hier wil vragen naar jullie ervaringen/tips/afraders en aanraders.

Even samengevat;
- Ik ben een media design student - dus gebruik beeld, geluid en videobewerkingen
- Ik heb 1000 euro beschikbaar (liever wat eronder dan erboven, zie bovenstaande 'student-status' ;))
- Iets dat werkt zonder al te veel moeite*

*dwz: Ik kan mn videorecorder wel instellen, weet hoe een pc werkt (hardware en software matig), maar ik zie het niet gebeuren dat ik met een lege case en een stapel componenten sta.

Ik lees me liever eerst even goed in, voordat ik dadelijk mn budget uitgeef aan iets dat het een week later 'tóch nét niet is'! Bvd :>
Dit is toch echt té weinig om van tweakers hulp te verwachten.

Kom eerst eens met een voorstel van een configuratie, je zegt immers dat je al behoorlijk gezocht hebt.

Waarom zou je de Tweakers Best Buy niet gebruiken? Dat is voor jou ideaal.

Kom op, laat eens horen wat je zelf al gevonden hebt ;)
Zelfs meer ervaren tweakers gebruiken die voorbeeld configuraties, vaak om anderen te adviseren.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Asitis
Ik heb de Best Buy guide bekeken, maar daar zie ik alleen maar losse componenten - dat is al kapot voordat het werkt! :P

En een voorstel van configuratie.. Als ik die kon maken, had ik zelf wel een pc kunnen samenstellen bij 4launch.nl ofzo. Ik weet wel wat een moederbord is en een videokaart voor nut heeft, maar de technische specificaties zeggen me niets :$ En als ik met een dergelijke vraag naar een winkel ga, weet ik wel dat je veel duurder uit bent en uiteindelijk nog een niet bijster geweldig systeem meekrijgt..

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-02 13:18

Shabbaman

Got love?

Dan zoek je een webshop waar ze 'm ook nog voor je inelkaar zetten. Er zijn zelfs webshops die deze BBG-systemen kant en klaar verkopen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Verwijderd

Shabbaman schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:56:
Er zijn zelfs webshops die deze BBG-systemen kant en klaar verkopen.
pics or it didn't happen :P Linkje?

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 16:57 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 14:22

Wish

ingwell

Hmm, dat klinkt dan alsof je hier niet geheel op je plaats bent. Die losse componenten kun je ook gewoon door een winkel in elkaar laten steken (dat staat ook in de uitleg bij BBG). Maar misschien is het dan handiger om sowieso naar een winkel te gaan en je daar te laten informeren.

No drama

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:56:
[...]

pics or it didn't happen :P Linkje?
http://www.salland.eu/
Bij computer systemen en dan Tweakers.net Best Buy. :)
Zo zijn er volgens mij nog wel een aantal winkels die dit doen.

• Asitis
sajoku schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:02:
[...]

http://www.salland.eu/
Bij computer systemen en dan Tweakers.net Best Buy. :)
Zo zijn er volgens mij nog wel een aantal winkels die dit doen.
kijk, dat is info waar ik wat mee kan O-)
Bedankt :)

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Asitis schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:22:
[...]

kijk, dat is info waar ik wat mee kan O-)
Bedankt :)
Zoals je kan zien zijn 'we' hier wel al bezig met BBG's van november, die bij salland zijn van september.
Je kan het systeem (BBG) natuurlijk ook zelf samenstellen bij een webwinkel en vervolgens door hun inelkaar laten zetten, zoals al eerder gezegd :).

Verwijderd

Gezien je zegt dat je met beeld en video werkt, zou ik in iedergeval voor een quad core gaan. Daar heeft die namelijk wel veel nut. Een Q6600 is niet erg duur. Ook de AMD Phenom X4's zijn niet zo heel erg duur. Ik zou, als ik jouw was, gewoon je heel goed in gaan lezen en zelf een samen stellen, die zoals eerder gezegt in elkaar laten zetten.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.