Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XP Prof opstarten zonder foutmelding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vraagje, ik wil dat mijn stand-alone opstelling met win XP prof nadat deze bvb verkeerd
is afgesloten opstart zonder foutmelding of vraag veilige modus enz.
Eigenlijk is het zo, computer start automatisch met eigen applicatie, werkt, kan in startmenu.
Gebruikers mogen niet aan de computer komen, dus schakelen hem uit met schakelaar of
trekken botweg stekker uit stopkontakt. Moet kunnen maar de eerst volgende keer heeft win XP
er niet zo veel zin meer in. Hoe kan ik de gewone XP prof zo aanpassen dat hij bvb minimaal opstart.
Zonder gebruikers interface schermuitvoer direct opstarten van de eigen applicatie.
Of moet ik dan toch uitwijken naar XP embedded op maat?
De opstelling is een soort infozuil met alleen scherm en geen toetsenbord alleen wat grote knoppen.
Eindgebruikers mogen eigenlijk geen toegang hebben tot de pc met software en content.
ps: er komt wel een knop voor shutdown in eigen software, stop WinXP maar stel dat doen ze 8)7 niet?
Iemand ideetje? _/-\o_ Thanks..

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

Mijn pc sluit netjes af als ik de aan/uit knop effe indruk (volgens mij is ook in te stellen wat er moet gebeuren als je die knop indrukt) Is dat wellicht een idee?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ja, doe eens google!
Ik zie daar genoeg mogelijkheden zo in de helicopterview.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 29-10-2008 16:32 ]

Alles kan stuk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:20:

Gebruikers mogen niet aan de computer komen, dus schakelen hem uit met schakelaar of
trekken botweg stekker uit stopkontakt. Moet kunnen maar de eerst volgende keer heeft win XP er niet zo veel zin meer in.
Zou ik ook niet hebben.
Iemand ideetje? _/-\o_ Thanks..
Richt je omgeving wat verstandiger in?
Zorg dat ze gewoon met hun tengels nergens aan kunnen komen en doe een planned shutdown ofzo.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:49
Bouw een UPS erbij in.
Als dus de stekker er uitgetrokken wordt dan sluit hij in ieder geval netjes af.

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Ik denk dat het verstandigst is om een boot password aan te zetten in je BIOS. Als de PC dan opnieuw opstart, start deze pas als het juiste wachtwoord is ingegeven. Ik heb gezocht naar het uitschakelen van het F8 opstart menu, maar dit is niet mogelijk. Je kunt wel je register 'kapot' maken zodat veilige modus niet langer gestart kan worden, maar dat is niet erg netjes en dan sluit je jezelf ook uit.

Om het login proces to automatiseren: je geeft aan dat het een standalone computer is. Je kunt er dus voor kiezen om standaard een gebruiker aan te melden (Start -> Uitvoeren -> control userpasswords2 en dan het vinkje bij "Users must enter a user/pass combination to access this computer." weghalen). Vervolgens zet je in de Startup groep van het Start Menu of in een register Run-key een verwijzing naar de applicatie die automatisch geladen moet worden als een user inlogt.

Als de computer slechts één applicatie moet draaien, dan kun je er voor kiezen om deze applicatie geforceerd te draaien. D.w.z.: als iemand de applicatie afsluit, dan start deze automatisch weer op. Dit zou je zelf kunnen programmeren middels AutoIt script (heel simpel, lijkt op BASIC).
Pagina: 1