Linux Server Instellen

Pagina: 1
Acties:

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Ok, ik heb me server werkende. Nou heb ik alleen nog dat als ik hem op nieuw opstart dat ik dhcpcd eth1 elke keer moet uitvoeren om die chello netwerk kaart te activeren als het ware. Kan dit ook automatisch? en zoja hoe?
Verder heb ik bijna alles dichtgegooid (overal # voor in inetd.conf) maar nu kan ik met icq niks meer ontvangen en verzenden naar iemand... Hoe los ik dat op? :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
ff draadje omhoog krikken ben benieuwd...

Ik heb er zelf ook nog niet zo erg veel kaas van gegeten, maar volgens mij moet je een ICQ maskerating progje hebben, (als je over je netwerkje meerdere pc's wil laten ICQen naar buiten) of in ieder geval een range aan poorten aan toewijzen, en die dan ook zo in je ICQ instellen.

edit:
toch 's leren typen

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken bij je opstartscripts... /etc/rc.d of /etc/init.d en dergelijke..

Voor een masquerading server kan je het beste ff kijken op www.linuxdoc.org en dan bij de HOWTO's in HTML de goede HOWTO zoeken.
Heb zelf ook MASQuerading opgezet en het werkt perfect, áls het eenmaal werkt.. :7 Meestal kan je beter beginnen met één of ander kant-en-klaar firewall script; dat is even zoeken op freshmeat.net.

Expanding the inexpandable