• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-12 07:12
Beste medetweakers,

Ik heb sinds kort ook een leuke situatie, waarvan ik even niet weet wat ik er mee aan moet.
Ik houd me als hobby bezig met lasers en lasershows.
Nu heb ik onlangs mijn apparatuur na laten meten op output en daar kwam uit naar voren dat er van opgegeven vermogens niets klopt ten aanzien van wat het had moeten zijn.
Zie bv ook dit topic: http://www.new-line.nl/forum/read/?t=24041

Ik klop hierover aan bij mijn leverancier, maar die lijkt op geen enkele manier mee te willen werken om dit fatsoenlijk af te handelen en berust zich in zijn standpunt dat de apparatuur aan de specificaties voldoet. Knap, aangezien ik anders heb geconstateerd.
Hier ben ik dus niet bepaald blij mee!

Heeft iemand ideeen of tips om dit recht te kunnen zetten of op te lossen?
De leverancier bevindt zich in Duitsland.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Jammer dat de verkoper niet op een prettige manier wil meewerken. Geen idee hoe lang je de spullen al hebt, maar als je ze nog niet zo lang hebt kun je aangeven dat je de koop ontbind aangezien nog steeds niet geleverd is wat je gekocht hebt. Dan drijf je het wel extreem op de spits trouwens.

Wat zegt de verkoper dan wanneer je verteld wat je bevindingen zijn? Of gaat hij er gewoon niet op in?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Paulus0013
De verkoper blijft volhouden dat het aan de specificaties voldoet. Ondanks dat ik hem confronteer met andere cijfers.
Daarbij heb ik naar mijn weten 2 jaar garantie en het oudste product waar het om gaat is nog net geen jaar oud.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het lijkt me niet dat dit onder garantie gaat vallen? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heeft niks met garantie te maken inderdaad. Je kan het er op gooien dat je producten hebt gekregen die niet voldoen aan je verwachtingen (non-conformiteit noemen ze dat geloof ik met een duur woord), maar ik heb geen idee hoe dat in Duitsland geregeld is. Aangezien de verkoper in Duitsland zit ga ik er van uit dat je je moet beroepen op de rechten die Duitse consumenten hebben, of zit ik er dan volledig naast?

Verder zie ik in dat topic op het new-line forum dat je nogal wat commentaar krijgt op je meetmethodes, dus wellicht hebben jullie allebei gelijk ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 29-10-2008 19:19 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Paulus0013
Ow wacht laat ik dit ook even melden!
In een van de mails hadden ze het over: EU directive 1999/44/EG
Volgens mij ging dat juist over conformiteit.
Bv als ik hier kijk naar de uitleg: http://ec.europa.eu/consu...p/guarantees/index_en.htm

Punt is ook een beetje dat ik nu met spullen zit die niet voldoen. Tenminste voor hetgeen ik er al mee gedaan heb voldeden ze, maar voor nieuwe klanten en klussen valt er op deze manier niet te werken.
Als iemand een 2watt laser van me wil huren, ik maak een offerte, koop de unit en die blijkt 0,6 te doen... tja dan kost het me gewoon geld. Want of ik kan de klus niet aannemen, of ik moet het inhuren. Ik kan moeilijk met het spul aan komen zetten en doen alsof ik van niets weet.
Ik kan het huidige spul houden en verhuren als minderwaardig, maar dan levert het natuurlijk ook minder op dan gepland.
Wat ik allemaal nog los vind staan van het feit dat er gereclameerd wordt met iets en dat ik een flink minder product krijg.

Maar zie die gasten maar eens in beweging te krijgen om het op te lossen....
Tot op heden lukt het me niet.

[ Voor 63% gewijzigd door Paulus0013 op 30-10-2008 00:47 ]

• Paulus0013
Iemand nog tips?
Zoals het er nu naar uitziet ga ik maar eens een advocaat zoeken, aangezien we er onderling niet uitkomen.
Mijn laatste mail is inmiddels van ruim 2 weken geleden en sindsdien heb ik geen reactie meer mogen ontvangen

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 16:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Paulus0013 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:36:
Iemand nog tips?
Zoals het er nu naar uitziet ga ik maar eens een advocaat zoeken, aangezien we er onderling niet uitkomen.
Mijn laatste mail is inmiddels van ruim 2 weken geleden en sindsdien heb ik geen reactie meer mogen ontvangen
Geldt rechtsbijstand misschien niet voor je? Dan zou je hun hulp in kunnen roepen.
Scheelt wellicht in de kosten. Maar dan zou je al een rechtsbijstand verzekering moeten hebben.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Advocaat in arm nemen, zelf kom je er niet uit, zeker niet in internationale situaties. Ik zal je ook maar niet vermoeien met de ipr-kwesties die spelen als je een koper in land A en een verkper in land B hebt, dat moet je echt aan een (offline) advocaat vragen.

• Paulus0013
De advocaat is gisteren bezocht en zal op korte termijn een brief sturen in de trent van: "er is iets mis, ga het eens oplossen".
Ik ben benieuwd naar de reactie van de shop en of deze alsnog stug blijft volhouden.
Pagina: 1