Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Question] KIX Del in logon script delete niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig geweest met een uit 1 regel bestaande kixscript voor het verwijderen van alles wat in de quarantine map staat van norton. Dit gebeurt niet vanzelf en zou via de server moeten gaan maar aangezien al onze clients een logon script hebben voor de mappings/printers/etc..

Wanneer ik de script lokaal run dan werkt het prima, heb voor het testen namelijk 1150 bestanden in de map geplaatst, script gerunnned, en toen waren ze allemaal foetsie! Precies zoals het hoort.

kopieer ik de regel naar het kix scriptje wat ze clients in mijn eigen VLan gebruiken om vervolgens dezelfde test uit te voeren werkt het echter niet...

Mijn vraag was of iemand hier ooit eens problemen mee heeft gehad en waarom het dus niet lukt?
Het lijkt mij om schrijfrechten te gaan want hij geeft geen foutmelding dat de syntax of whatever fout is (kan ook weinig fout gaan aan Del "path").

Maar goed, ik hoop het hier te horen :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat niemand hier een soortgelijke ervaring mee heeft..Dus de moderator zou, wat mij betreft, deze topic kunnen sluiten.

Mvg

• Laagje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
doe eens: ? @SERROR
nadat je del "map" doet.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een slotje is niet nodig als je oplossing niet snel genoeg naar je zin komt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde. wat ik wél kan doen is je topic moven naar het juiste forum (Waar hoort mijn topic?)

SEA >> CSA

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar ben ik weer. Ik d8 dat ik een week had gewacht, dus mijn excuses daarvoor. En ik dacht dat ik het wel in de juiste topic had geplaatst?:S ach jah, kennelijk was ik die dag niet bij bewustzijn....

In ieder geval, kzal dat @SERROR er effe achterplakken.

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
Een inlogscript draait standaard onder de gebruiker, met de daarbijbehorende rechten. Jij bent admin neem ik aan, dus jij mag wel wat weggooien. Maar gebruikers hebben waarschijnlijk geen rechten hebben in de quarantaine map, en dus kunnen ze ook niks verwijderen.

Fabricati Diem, PVNC

Verwijderd

Topicstarter
het inlog script wordt al uitgevoerd alvorens een gebruiker ingelogd kan zijn. Is het dan niet dat het script wordt uitgevoerd met admin rechten (script wordt immers gerunned door de DC).

Maar als dat het is dan is het dus simpel en moet ik iets anders verzinnen. Thanks!

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:25:
het inlog script wordt al uitgevoerd alvorens een gebruiker ingelogd kan zijn. Is het dan niet dat het script wordt uitgevoerd met admin rechten (script wordt immers gerunned door de DC).
Een startup (en shutdown) script (ingesteld via een gpo onder computer settings\windows instellingen) wordt als local machine system uitgevoerd, een logon/logoff (via gpo onder usersettings\windows instellingen) of loginscript (opgegeven in de userproperties) als de gebruiker. Zoals je ziet is een logon/logoff script een userinstelling, dus de gebruiker moet al aangemeld zijn wanneer dit wordt uitgevoerd.

Gebruik je een startup/shutdown script dan zal je ff verder moeten zoeken, want die zou voldoende rechten moeten hebben op het lokale systeem. Maar omdat je aangeeft dat het bij jou wel werkt en een logon script noemt ga ik uit van een rechtenprobleem. En hierboven staat dan gelijk een mogelijke oplossing voor je probleem als ik gelijk heb ;)

Fabricati Diem, PVNC

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn late reactie RolandZ,had niet verwacht dat er nog iets gezegd zou worden. Ik begrijp je uitleg helemaal (en baal dat ik er zelf niet op gekomen was) en ik zal daar gelijk naar kijken! Nogmaals bedankt voor je uitleg, hopelijk dat ik er zelf ook wat mee kan doen!

En anders dan heb ik nog wel een andere oplossing ;-).

thanks !
Pagina: 1