[SharePoint] Koppelingsbalk onbevoegde users

Pagina: 1
Acties:

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:05
Hallo,

Ik heb een vraag over de bovenste koppelingsbalk van Sharepoint:

2 weken geleden had ik een stand-alone sharepoint site draaien.
Alles mooi ingericht etc, maar deze Sharepoint server moest weg, omdat we de Front-End optie gingen gebruiken, dus de database ook echt op de database server, en Sharepoint zelf op de Intranet server.
Maar toen ik alles mooi ingericht had (op de stand-alone), had ik ook een aantal sites bovenin de koppelingsbalk staan.
Ik geef een voorbeeld: [ Introductiepagina ] [ Algemeen] [ Formulieren ]
Nu was het zo, wanneer je in de groep Volledig Beheer zat, je alle 3 de koppelingen zag.
Zat je in de groep Algemeen, zag je alleen Introductiepagina en Algemeen, maar Formulieren niet!
Je had dan ook alleen rechten voor Introductiepagina en Algemeen.

Nu wil ik dit weer hebben, maar als ik het nu zo instel, kun je Formulieren nog wel zien, maar wanneer je er pas op klikt krijg je de meldig van: Fout: Toegang geweigerd. Maar ik wil gewoon, als je er niet op MAG komen, dat die koppeling er ook niet staat.

Voor mijn gevoel doe ik het verder gewoon goed, maar blijkbaar mis ik dus iets.

Dus hoe krijg ik het voor elkaar, wanneer users die niet bevoegd voor een bepaalde site zijn, die site ook niet in de koppelingsbalk zien?

Mocht er meer informatie nodig zijn, merk ik het wel.

Heb idd ook al gegoogled, maar vind het heel moeilijk om dit goed te omschrijven in google.
Heb al gezocht naar:
-Sharepoint top link bar restricted users
-Sharepoint top link bar unauthorized users
-Sharepoint top link hide
-Sharepoint top link show for users
etc etc, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden!

Dus wie o wie kan mij helpen O-)

Bij voorbaat dank :D

-

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
Zoek eens op security trimming :)

Verder gaarne een overzicht van gebruikersgroepen, top link bar settings, en security settings (unique/inherit). (Als je sommige delen niet volledig wenst te posten, geef iig het idee aan)

[ Voor 75% gewijzigd door asfaloth_arwen op 29-10-2008 16:02 ]

Specs

• powerplay
bedankt iig voor de snelle reactie, ben nu aant googlen naar security trimming.
Deze "Front-End" Sharepoint server draait nu net ongeveer 2 uur, dus heb verder eigenlijk weinig veranderd.
Heb eerst alle standaard groepen weggegooid, aangezien ik 2 soorten groepen wil, Volledig Beheer en Lezen.
En dan per aparte site (subsite: bv Formulieren) maak ik dan weer Volledig Beheer - Formulieren en Lezen - Formulieren aan. Dit hetzelfde als ik bijvoorbeeld nog een subsite Agenda aanmaak. In Volledig Beheer zit alleen ik, en in Lezen zitten de mensen die opmerkingen geven op mijn SharePoint server, dus die kunnen de mainsite + de subsites zien, maar niks wijzingen. Zit een gebruiker in Volledig Beheer - Formulier kan hij/zij de introductiepagina Lezen, en de Formulier site wijzigen(volledig beheer).

Koppelingsbalk (toplinkbar) settings niks aan veranderd, volgens mij ook weinig aan te veranderen, en security heb ik alleen gewijzigd mbt de groepen/users zoals ik hierboven beschrijf.

Hoop dat het een beetje duidelijk is, aangezien ik nogal gestressd word hier 8)7
Want het heeft gewerkt, en nu niet meeeeer :'(

-

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
kijk eens bij je site/site collection settings -> top link bar (op moment geen SharePoint omgeving hier, dus precieze locatie/benaming weet ik niet). Daar kun je e.e.a. instellen, o.a. volgorde etc. Kun je die settings hier eens droppen?

Verder, als je een nieuwe subsite aan maakt met unique permissions voor alleen jou, heb je dan zelfde probleem?

Nog een laatste tip, als je op een domain client zit met gebruiker X, die full control heeft, en je logt in op SharePoint met gebruiker Y (dus aanmelden als andere gebruiker dan de user van het workstation) die geen toegang heeft gebeuren ook wel eens rare dingen. Zorg dat je in dat geval inlogt op een TS met gebruiker Y :)

Edit: hoe zit het trouwens met het patch level? SP1 geinstalleerd?

[ Voor 10% gewijzigd door asfaloth_arwen op 29-10-2008 16:19 ]

Specs

• powerplay
asfaloth_arwen, iig bedankt voor je hulp!

Maar ik heb net alle sites verwijderd, zelfs de mainsite, toen nieuwe aangemaakt.
Daarna alle standaardgroepen verwijderd, Volledig Beheer en Lezen aangemaakt.
Admin in Volledig Beheer&Lezen gegooid, en mijn eigen account(met mn eigen naam) alleen in Lezen . Daarna subsite Algemeen aangemaakt, Unieke machtigingen aangevinkt, en bij Bestaande Groepen Volledig beheer gekozen. Met mijn eigen naam ingelogd, en weg was het kopje Algemeen :D

Weet niet wat ik de vorige fout deed, maar ik ben er iig uit!

Bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door powerplay op 29-10-2008 16:25 . Reden: Volledig beheer --> Lezen ]

-