nu zat ik straks te kloten aan mijn ati beelscherm settings, had het gezet op 1200x nog wat en wou het locken op 75 hz, maar toen gaf mijn beeldscherm ( ouwe philips CRT ) deze melding 80K / 74 HZ Frequency is out of range, Heb al geprobeerd om via safe mode te booten, pc start ook gewoon op maar ik krijg geen beeld en dus alleen die melding te zien..
Het is misschien echt wel dirty maar kan je niet opstarten met een Linux Live CD en van daaruit je driverbestanden verwijderen. Je zal nog wel wat registeropruimwerk erna hebben maar je krijgt dan tenminste terug beeld.
Het is overigens wel vreemd dat je geen beeld krijgt in veilige modus. Als het goed is wordt daar je videokaartdriver niet in geladen en valt Windows terug op een soort standaard basisdriver.
Het is overigens wel vreemd dat je geen beeld krijgt in veilige modus. Als het goed is wordt daar je videokaartdriver niet in geladen en valt Windows terug op een soort standaard basisdriver.
Welk OS?Scrtz schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:55:
nu zat ik straks te kloten aan mijn ati beelscherm settings, had het gezet op 1200x nog wat en wou het locken op 75 hz, maar toen gaf mijn beeldscherm ( ouwe philips CRT ) deze melding 80K / 74 HZ Frequency is out of range, Heb al geprobeerd om via safe mode te booten, pc start ook gewoon op maar ik krijg geen beeld en dus alleen die melding te zien..
Heb je niet toevallig een remote control tool draaien op die computer (UltraVNC, remote desktop, you name it). Dan kan je vanaf een andere computer connecten en de resolutie/refresh rate terugschroeven.
Alles kan stuk.
heb geen linux cd, en nee geen remote control tool.. hoor ook gewoon als ik opstart het windows geluid enzo..
ik ga nu eens kijken of ik wat kan doen via me windows cd..
windows xp professional 32 bit is me os
ik ga nu eens kijken of ik wat kan doen via me windows cd..
windows xp professional 32 bit is me os
[ Voor 11% gewijzigd door Scrtz op 29-10-2008 16:20 ]
Google gaf me deze hit:
A description of the Safe Mode Boot options in Windows XP
Kijk even naar de optie "VGA-modus inschakelen"
Is iets wat je zelf ook had kunnen zien en vinden imo...
A description of the Safe Mode Boot options in Windows XP
Kijk even naar de optie "VGA-modus inschakelen"
Is iets wat je zelf ook had kunnen zien en vinden imo...
[ Voor 31% gewijzigd door remco_k op 29-10-2008 16:24 ]
Alles kan stuk.
als ik in safemode wil opstarten krijg ik 3 keuzes, opstarten via de dvd speler, hdd of floppy disk
ja had idd ook al gegoogled en zag dat ook van VGA modus maar ik kan het dus zelf nergens vinden die optie..
ja had idd ook al gegoogled en zag dat ook van VGA modus maar ik kan het dus zelf nergens vinden die optie..
[ Voor 35% gewijzigd door Scrtz op 29-10-2008 16:27 ]
Dat is het opstart menu van je BIOS. Je moet er 1-tje verder hebben...Scrtz schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:26:
als ik in safemode wil opstarten krijg ik 3 keuzes, opstarten via de dvd speler, hdd of floppy disk
Alles kan stuk.
hoe bedoel je eentje verder?
Trouble Getting into Windows 2000 or Windows XP Safe mode - If after several attempts you are unable to get into Windows 2000 or Windows XP Safe Mode as the computer is booting into Windows, turn off your computer. When the computer is turned on the next time Windows should notice that the computer did not successfully boot and give you the Safe Mode screen.
lukt ook al niet..
Trouble Getting into Windows 2000 or Windows XP Safe mode - If after several attempts you are unable to get into Windows 2000 or Windows XP Safe Mode as the computer is booting into Windows, turn off your computer. When the computer is turned on the next time Windows should notice that the computer did not successfully boot and give you the Safe Mode screen.
lukt ook al niet..
Je moet tijdens het booten (vlak voor het Windows laadbalkje) op F8 duwen en dan krijg je de optie om in veilige modus op te starten
aah zo, nu krijg ik de VGA mode erop ja, bedankt ik zat dus steeds op F8 te rammen tijdens de tests van de BIOS ^^
Oke het is gelukt, heb de instellingen van me resolutie en hertz veranderd, Bedankt voor de hulp, weer wat geleerd
Oke het is gelukt, heb de instellingen van me resolutie en hertz veranderd, Bedankt voor de hulp, weer wat geleerd
[ Voor 34% gewijzigd door Scrtz op 29-10-2008 16:52 ]
Pagina: 1