[HD] Goed indelen?

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Hoi zat me het volgende af te vragen:

Mijn desktop pc heeft 2 sata schijven van dezelfde snelheid en zijn 120 en 160 gb groot. Gebruik de pc voor werk (belangrijke data), gaming, Downloaden van grote bestanden ( dus ook in en uitpakken, en wat voor bestanden laten we hier even in het midden)

Las in de Faq dat op een schijf de eerste partritie het snelst is en dat schrijven tussen 2 hd's sneller gaat dan tussen 2 partities op dezelfde schijf. Maar hoe kan ik nu het beset de boel indelen en gebruiken als ik 4 partities wil hebbe. Voor het OS , Data, Backup , Grabbit (download programma). En waar kan ik dan het beste da pagegfile van windows neerzetten?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Backup en grabbit zou ik allebei achteraan op elk een andere HD zetten. De rest maakt volgens mij dan niet echt meer uit.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Twanjo schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:31:
Hoi zat me het volgende af te vragen:

Mijn desktop pc heeft 2 sata schijven van dezelfde snelheid en zijn 120 en 160 gb groot. Gebruik de pc voor werk (belangrijke data), gaming, Downloaden van grote bestanden ( dus ook in en uitpakken, en wat voor bestanden laten we hier even in het midden)

Las in de Faq dat op een schijf de eerste partritie het snelst is en dat schrijven tussen 2 hd's sneller gaat dan tussen 2 partities op dezelfde schijf. Maar hoe kan ik nu het beset de boel indelen en gebruiken als ik 4 partities wil hebbe. Voor het OS , Data, Backup , Grabbit (download programma). En waar kan ik dan het beste da pagegfile van windows neerzetten?
Als klopt dat een schijf aan het begin het snelst is, kan je dus je pagefile het best op de eerste partitie van de tweede schijf neerzetten, maar dit had je zelf ook wel kunnen bedenken.
M.a.w. maak een partitie van 5 GB (of hoeveel je denkt nodig te hebben) op schijf 2 en plemp daar je pagefile naar toe.
De rest maakt eigenlijk geen moer uit. OS en Data zou je gevoelsmatig ook op verschillende schijven neerzetten.

Dus Schijf 1:
partitie 1: OS+Apps
partitie 2: Grabbit

Schijf 2:
partitie 1: pagefile
partitie 2: Data en Backup

[ Voor 4% gewijzigd door Witte op 29-10-2008 15:26 ]

Houdoe

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Grabbit op schijf 1 lijkt me geen goed plan. Als die tijdens het gamen files gaat checken en extracten zal de game daar hinder van ondervinden.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Omdat je 2 onafhankelijke schijven hebt kun je het beste op elke schijf een pagefile neerzetten. Ik zou in jouw geval eigenlijk niet partitioneren.. Gewoon windows met 1 pagefile en programma's op de eerste schijf, en nog een pagefile op de 2de bij de data en backup. Als ik iets zou partitoneren is het de 2de schijf met 1 partitie voor een pagefile en grabbit, en de andere voor je data en documenten.

specs