Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MS Office 2003: Archive.pst verplaatsen: Pad te lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het kopieren van "archive.pst" van een gebruiker naar een andere lokatie krijg ik continue de melding dat het pad te lang is. Wanneer ik SCANPST gebruik om het bestand te scnannen krijg ik de melding dat er een fout in het bestand zit en dat ik chdsk gebruiken moet om de fout op te lossen.

Weten jullie hoe ik dit oplossen kan? Intern komen we niet tot een oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 29-10-2008 15:33 ]

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35

ByteDelight

Retro computing is alive!

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:27:
Beste,

Tijdens het kopieren van "archive.pst" van een gebruiker naar een andere lokatie krijg continue de melding dat het pad te lang is. Wanneer ik SCANPST gebruik om het bestand te scnannen krijg ik de melding dat er een fout in het bestand zit en dat ik chdsk gebruiken moet om de fout op te lossen.

Weten jullie hoe ik dit oplossen kan? Intern komen we niet tot een oplossing.

mvg,

Bernhard Flokstra
Unica ICT beheer
De eerste vraag is natuurlijk wat het pad was en wat het wordt.

De foutmelding geeft immers aan dat het pad te lang is, dus verwacht ik dat het bestand geprobeerd wordt te verplaatsen naar een lokatie waarvan de totale lengte van de padnaam te lang is voor Outlook 2003.

Maar je maakt niet helemaal duidelijk wat je exact probeert; probeer je daadwerkelijk het bestand te verplaatsen, of items binnen het Persoonlijke Map-bestand?

Beetje meer info is best op zn plaats, zeker als je hulp van anderen verwacht...

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Topicstarter
Hoi bverstee,

Ik probeer om het gehele archief (dus het bestand archive.pst) te verplaatsen naar een andere lokatie. Dus inclusief alle mail die er in staat.

Het huidige pad van archive.pst is F:\Documents and Settings\ATuyl\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\archive.pst
Het nieuwe pad zal worden C:\Documents and Settings\bflokstra\Bureaublad\mail archive\archive.pst

ik hoop dat je hier wat mee kan, anders hoor ik het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 15:33 ]

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35

ByteDelight

Retro computing is alive!

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:38:
Hoi bverstee,

Ik probeer om het gehele archief (dus het bestand archive.pst) te verplaatsen naar een andere lokatie. Dus inclusief alle mail die er in staat.

Het huidige pad van archive.pst is F:\Documents and Settings\ATuyl\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\archive.pst
Het nieuwe pad zal worden C:\Documents and Settings\bflokstra\Bureaublad\mail archive\archive.pst

ik hoop dat je hier wat mee kan, anders hoor ik het wel.
En wanneer krijg je dan de melding dat het pad te lang is?

De kopieer actie heeft niets met Outlook te maken; dat is puur een filesysteem actie.
Dus ik vermoed dat je de melding krijgt nadat je het bestand verplaatst hebt, en de verwijzing in Outlook probeert te wijzigen naar de nieuwe lokatie.

Of krijg je de foutmelding dus al tijdens het verplaatsen, en is het bestand dus duidelijk corrupt?
Kun je in dat geval misschien wel een kopie in dezelfde folder maken van het bestand?
Dus met Ctrl-C, Ctrl-V (kopieren, plakken).

Als het bestand corrupt is zou je met scandisk het filesysteem moeten controleren.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 15:34 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Topicstarter
De melding krijgen ik wanneer ik bezig ben het bestand te verplaatsen. (Dus tijdens het verplaatsen.) De harde schrijf hebben wij inmiddels laten testen en deze blijkt geheel overleden te zijn. (75% beschadigd ongeveer.)

We hebben het inmiddels opgegeven om het mailarchief nog van de harde schijf af te halen.

In ieder geval bedankt.

Verwijderd

Probeer eens een tool als r-undelete of Get Data Back.
Pagina: 1