Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista 64bit] "random" BSOD problemen, waar te beginnen?

Pagina: 1
Acties:

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
sinds gisteren heb ik op mijn laptop met vista 64bit (zucht) mijn eerste BSOD ervaren. dat was op een voor mij compleet random moment. vandaag gebeurde het nog een keer. De melding ging over geheugenfouten (ik weet niet precies waar ik de BSOD terug kan vinden dus weet ook niet de precieze naam.

nu krijg ik meteen als windows opstart voordat ik de desktop te zien krijg al een blue screen.. De melding is nu veranderd, het gaat over een driver die iets illegaals doet zegt ie.

Ik heb weinig ervaring met het oplossen van BSODs, waar moet ik beginnen? Ik heb geen nieuwe hardware geinstalleerd de laatste tijd, en ook niet bijzonder veel software. Ik heb memory test gedaan maar daar leek niets mis mee (ik krijg het rapport niet te zien want ik krijg meteen BSOD :S)

Waar moet ik beginnen om te analyseren waar dit probleem door komt?

Joost

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 20:37
Gebruik anders eens Memtest86, een paar uur lang tot een dag als je zeker wilt zijn dat je geheugen in orde is.

Het klinkt inderdaad wel heel erg als corruptie door het geheugen, dat kan echter ook vanuit andere onderdelen komen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CSCExter schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:27:
ik weet niet precies waar ik de BSOD terug kan vinden dus weet ook niet de precieze naam.
Die staat sowieso in je Eventlogs, en de bijbehorende minidump kun je op de standaard lokatie terugvinden die Windows Vista daarvoor gebruikt.
Ik heb weinig ervaring met het oplossen van BSODs, waar moet ik beginnen?
De Windows Crash/Memory dumps FAQ is een goede start, net als de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)
offtopic:
PS: Groeten doen hoeft niet.

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 29-10-2008 12:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CSCExter
Moet ik hier iets mee?

instance of Win32_NTLogEvent
{
InsertionStrings = {"X64_0xD1_avgfwd6a!GPF_FillRequestIp+5a5", "0", "BlueScreen", "None", "0", "", "", "", "", "", "", "", "", "", "", "
\nC:\\Windows\\Minidump\\Mini102308-01.dmp
\nC:\\Users\\Joost\\AppData\\Local\\Temp\\WER-110214-0.sysdata.xml
\nC:\\Users\\Joost\\AppData\\Local\\Temp\\WER4D35.tmp.version.txt", "C:\\ProgramData\\Microsoft\\Windows\\WER\\ReportArchive\\Report0d2009a0"};
TimeGenerated = "20081023155306.000000-000";
};

In de Event Viewer zie ik vanalles staan: DCOM error, WLAN autoconfig, maar ik weet niet waar ik gerichte info vind over de BSOD?

Ik ga vanavond de handleiding uitproberen. Nu is het tijd om te gaan studeren :)

[ Voor 6% gewijzigd door CSCExter op 29-10-2008 12:53 ]

• CSCExter
OK, ik kan de debugger niet gebruiken- want, die kun je niet gebruiken in safe mode. En ik kan tegenwoordig al niet meer normaal opstarten omdat ik dus meteen een BSOD krijg. Die meld dan een driverprobleem (zal ik nog eens kijken wat ie precies meld.

Hoe kan ik er achter komen welke driver aan het klooien is? Of begint dit te lijken op de recovery disk gebruiken?