Toon posts:

harde knal?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gister was ik in de schuur aan het werk toen ik een keiharde knal hoorde! Ik gauw naar buiten zag ik mijn zusje thuiskomen uit school, ze keek erg boos naar me? Wat bleek vlak naast haar was een keiharde knal geweest, ze dacht dat ik dat deed met vuurwerk ofzo, dat was dus niet zo! 3 tellen later kwam de overbuurvrouw die zich ook afvroeg wat de knal was, al haar kippen waren van slag!
Goed, aangezien ik niet denk dat harde knallen zomaar ontstaan: wat was dit?

1. Een vliegtuig dat door de geluidsbarriere ging (al was het erg laag bij de grond)
2. Een of andere ontlading (door het slechte weer ofzo?)
3. Het was geen vuurwerk ofzo, want op grond liggen geen papiersnippers!

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Papiersnippers zegt helemaal niets.
Ik heb een aantal jaar geleden met oud en nieuw betonstrijkers gehad.
Als je die naast een huis neergooide klonk het idd alsof er een vliegtuig door de geluidsbarriere vloog maar papier lieten die dingen niet achter.

Akita

Verwijderd

Topicstarter
Maar er was verder niemand! Alleen m'n zusje die zich doodschok en ik in de schuur! En ik was 2 tellen later ook buiten!
Ik woon op 't platteland en de buren wonen op 50 meter!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11 16:42
1) Lijkt me sterk, want dan hoor je het geluid overal vandaan komen, niet naast een huis.
2) Kan , maar dan moet er ook een bliksem zijn geweest: ontladingen maken geluid, doordat de lucht heel snel verwarmd wordt tijdens een elektrische ontlading en dan hetzelfde effect geeft als een ontploffing.
Ontladingen zonder bliksem geven geen geluid.
3) lijkt me toch de meest waarschijnlijke optie; zou je buurjongetjes maar even aanpakken ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Ik gok zelf nu op een vliegtuig! Vuurwerk was het zeker niet! Er was absoluut niemand behalve m'n zusje en ik!

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 21:16 schreef tineau het volgende:
Ik gok zelf nu op een vliegtuig! Vuurwerk was het zeker niet! Er was absoluut niemand behalve m'n zusje en ik!
Dit kan juist niet het geval zijn, aangezien vliegtuigen in Nederland niet in de buurt van bewoond gebied door de geluidsbarriere mogen gaan.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 12:17

Wildfire

Joy to the world!

Tussen "mogen" en de realiteit zit toch wel wat verschil: hier in Tilburg is een F16 toch ooit eens door de geluidbarriere gegaan en nog redelijk laag ook. Ik liep op dat moment op straat en schrok me te pletter van die luide knal...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Kan het niet een (redelijk) grote en zware plank zijn die omviel. Als die omvallen kunnen ze ook een enorme klap veroorzaken.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
dit mag gewoon in SG... hiervan krijg je bitter weinig wetenschappelijk of levensbeschouwelijk inzicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.