• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik wil van een klein groepje PC's en vaste mensen die daarop werken de logon en logoff tijden monitoren. Nu kan ik via een audit policy aanzetten op audit account logon maar dit geeft niet echt een mooi staatje.

Ik heb nu via een logon en logoff script een mooi log bestandje wat een heel mooi en net lijstje genereerd. De vraag is de volgende;

Het is een zeer beperkt groepje wat ik wil monitoren dus ik wil het script enkel aan de OU hangen met betreffende PC's. Echter loopt er compagny wide al een inlog script op een hoger niveau. Als ik op een lager niveau (child OU) nog een login script laat lopen wordt dan de hoofd login script nog wel uitgevoerd of wordt die dan vervangen door het laatste script. Dus gaat zoiets dan op basis van replace of dmv append ?

Anyone ?

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 14:50
Is toch zo uitgeprobeerd? Ze worden beide toegepast.

Over de volgorde kan je niks zeggen geloof ik (concurrent). Als dat nodig is, kan je het ook doen met een if-then statement in je hoofdscript. Ooit zoiets gemaakt:

code:
1
2
3
4
Set ADSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo")
If InStr(LCase(ADSysInfo.Username), "ou=support")
  <blabla>
End If

Al zou het vast nog wel netter kunnen.

Verwijderd

Je tweede login script zal gewoon uitgevoerd worden na het global login script. Tenzij je natuurlijk inheritance op je OU afzet. Dan word enkel het script gelinked aan die OU uitgevoerd :)