Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Infrarood/afstandsbediening probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem, namenlijk een vervelend lawaaierige HTPC bij mijn TV.
Eigenlijk wil ik dat ding uit het zicht en een eind weg hebben van de TV.
HDMI en TOSlink laten een flinke afstand toe, het enige dat me dwars zit is de infrarood ontvanger.

USB kan volgens mij niet zomaar 5 a 6 meter overbruggen zonder allerlij toestanden met repeaters?

Ik wil iig. geen RF afstandsbediening nemen omdat ik nu alles met een universele LCD remote bedien.
Zou zonde zijn als ik naast zon dure remote toch nog een of ander aldi frummel optafel moet hebben.

Ikzelf dacht aan een apparaatje dat infrarood opvangt en codeerd naar radiosignalen,
en dat zo doorstuurd naar mijn HTPC waar die het weer omzet naar toetsenbord taal,
mischien met behulp van een gesloopt toetsenbord waar alleen de controller nog van gebruikt wordt.
Heeft iemand zoiets al eens gezien/geprobeerd?

Ik wil die PC weg maar ik weet niet hoe. |:(

Grts,
- Sven

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

marmitek levert apparaten die een IR naar RF signaal omzetten en dat vervolgens weer naar IR.
Als het moet kun je dan naar de andere kant van je huis ;) Maar mij lijkt een USB kabel van 5 meter toch ook voldoende? HDMI wil je ook niet langer dan +/-10 meter hebben.

Daarnaast kun je ook het probleem aanpakken, het stiller maken vand e HTPC.

Of de IR ontvanger zelf verlengen. Maar zonder enige vorm van specificaties kunnen wij daar natuurlijk weinig mee.

Als laatste: groeten mag je aan het einde van je post achterwegen laten. Wij groeten elkaar de hele dag al ;)

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-11 19:57
met usb kun je max. 5 meter halen, wil je daaroverheen dan moet je een repeater halen.
heb jij voor die afstandsbediening een soort van usb kastje?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

SA007

Moderator Tweaking
USB specs zijn 5m max, maar heb het zelf tot ~18 meter gehad zonder problemen.

Mijn mening, gewoon een usb verlengsnoer halen en het testen, werkt waarschijnlijk probleemloos.

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

En je hebt zegmaar ook van die actieve usb verlengkabels. Daar zit dan nog een versterker ingebouwd dacht ik. Ook al gedacht aan draadloze invoer etc?

Ook zijn er vast wel ergens IR-repeaters te koop. Als er toch al een toslink kabeltje ligt kan er nog wel een koperdraadje voor de repeater bij of niet? Zoiets als dit http://www.circuit-innovations.co.uk/repeater.html? Deze is nogal duur ;( maar volgensmij moeten er wel veel meer winkels zijn die zoiets aanbieden voor twee tientjes ofzo (en dan hoef je het niet eens zelf te bouwen ;) ) Of het ook echt werkt voor jou weet ik niet, maar als er toch al een andere kabel ligt lijkt me zoiets als dat de meest elegante oplossing.

Edit: Deze misschien? http://www.musicorner.nl/...ermid%20XL%20IR-verlenger . Ik vind 'm eigenlijk spuuglelijk voor in de huiskamer. Gek genoeg kan ik helemaal geen bedrade versie vinden :?
Of deze dus: http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1024 is ook nogal duur, maar als je die gewoon zelf in de juiste kleur spuit is het niet eens zo lelijk
Of deze: http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1024 Die is bedraad, alleen het draadje is misschien wat kort. Maar wel veel goedkoper, kan je het mediacenter gewoon in een kast wegwerken ofzo. (wel zorgen voor goede ventilatie he ;))

edit2: oh. 8)7 ik begrijp nu pas dat je helemaal IR-remote hebt bij je HTPC, alleen een RF. Maar evengoed heb je er misschien wat aan, je kan ook IR ontvangers voor je pc kopen.

[ Voor 48% gewijzigd door GemengdeDrop op 29-10-2008 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Ferry: Een 1080p HTPC is niet stil te krijgen. ;) Daar moet zoveel pit in, dat krijg je niet passief.

@ oddish: Het is inderdaad een IR USB ontvangertje die ik bij een PC afstands bediening gekregen heb. De afstandsbediening zelf is inmiddels al geintergreerd in mijn PDA afstandsbediening.

@ SA007: Met USB meen ik zelf ook al regelmatig over de 5m gegaan te zijn, maar mijn vader had pas nog een weigerende laserprinter omdat de kabel schijnbaar telang was, dus zeker weten doe ik het niet.

@Gemengdedrop: Ik heb liever geen repeater kastjes halverwege de draad, dat staat zo rommelig. ;) Die piramide repeaters had ik ook al gezien, alleen ben ik bang dat die dingen al snel het IR signaal verkeerd uitzenden, want er zitten dan wel heel veel bruggen tussen zenden en ontvangen (Orginele remote : PDA Remote >> IR ontvanger:Radiozender >> Radiozender: IR zender >> HTPC IR ontvanger)

Ik zal het eerst maar eens proberen met een USB kabel van 5 meter, ookal komt er van het ontvangertje zelf ook nog een goeie meter bij. ;) Als dat echt niet werkt, dan moet ik wat anders gaan verzinnen en zal ik me hier weer melden.
Pagina: 1