Ik heb uit mijn Acer Aspire 1692WLMI laptop deze slot-in load UJ-845-c DVD-RW drive gehaald omdat mijn laptop defect is. Nu vroeg ik mij af wat voor interface dit precies is en of dit gemakkelijk aan te sluiten is met een externe behuizing > USB. Ik heb nog een externe DVD-drive voor netbook nodig namelijk en dit leek mij wel een compacte oplossing indien dit mogelijk is.
Het is volgens mij een Panasonic drive en ziet er zo uit:

Volgens mij is dit dezelfde interface als ik heb. Geen idee wat het is, maar ik ben dan ook een leek op dit gebied. Het lijkt geenszins op de IDE/SATA interfaces van HDs die mij wel bekend zijn.
Dus mijn vraag: is dit aan te sluiten via USB? Zo ja, wat heb ik nodig en hoeveel gaat dat kosten(vs. aanschaf externe DVD-drive).
Het is volgens mij een Panasonic drive en ziet er zo uit:
Volgens mij is dit dezelfde interface als ik heb. Geen idee wat het is, maar ik ben dan ook een leek op dit gebied. Het lijkt geenszins op de IDE/SATA interfaces van HDs die mij wel bekend zijn.
Dus mijn vraag: is dit aan te sluiten via USB? Zo ja, wat heb ik nodig en hoeveel gaat dat kosten(vs. aanschaf externe DVD-drive).