Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.mkv speelt stoterig af; omzetten naar makkelijker formaat *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een aantal .mkv 1080p x264 bestanden op mn laptoppie staan. Dacht ik een redelijk snelle nootboek te hebben (6 maanden oud), valt erg tegen als k probeer deze bestanden te kijken, dit gaat dus gewoon met flink hakken en stotteren van het geluid. Ik had al da combined comm codec pack erop gezet aangezien ik gelezen had dat t hiermee beter ging (en afspelen met Mpc). Hiervoor was het beeld nogal hakkerig, maar met da codec pack icm mpc is t haperende beeld verholpen, nu alleen t geluid nog. Nu weet ik ook niet heel veel van computers af dus moet iemand me ff verder helpen.

systeem wa ik heb is t volgende:
pentium dual T2370 @ 1.73 Ghz 1733 Mhz 2 cores

geinstalleerd fysiek geheugen 3GB
totaal fysiek geheugen 2,87GB

Ik weet dat mijn computer het bestand eigenlijk te zwaar vind om af te spelen, het verbruik loopt constant tegen de 100% aan as ik kijk in taakbeheer. Ook heb ik de software zo ingesteld dat ie op 2 cores draait. Verder weet ik ook dat vlc een rotspeler is, welke geheugen vreet.

Is er niet de mogelijkheid om dat mkv bestand om te zetten naar een ander kleiner formaat, zodat ik t alsnog kan kijken ofzo. Ik wil gewoon zonder teveel moeite en zonder hakke en stoten die film bekijken. Het maakt verder weinig uit als het beeldkwaliteit iets terug loopt, as t maar niet hapert, evenals et geluid.

graag advies.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoals je ongetwijfeld in Policy: Alle regels die op het forum gelden hebt gelezen waarderen we eigen inzet nogal. Heb je [google=mkv2divx] bijvoorbeeld al eens geprobeerd? Zo moeilijk is converteren namelijk niet en er zijn tientallen programma's in verschillende moeilijkheidsgradaties in ;)

Ik pas ook je topictitel nog even aan

.mkv > .mkv speelt stoterig af; omzetten naar makkelijker formaat *

[ Voor 16% gewijzigd door Spider.007 op 28-10-2008 22:47 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar misschien had je ipv van dit nogal onzinnige bericht mij een programma kunnen aanbevelen. En niet gelijk je eigen conclusies gaan trekken dat ik geen inzet toon. Ik heb het hele web afgezocht naar een oplossing om .mkv 1080p x264 op een normale wijze te kunnen bekijken op mijn systeem en dacht dat converteren er misschien een van was (als dit iets helpt)????geen idee?????. Misschien is er iemand met een nog snellere en makkelijkere oplossing, door instellingen in t cccp te veranderen. Bovendien zet ik in mijn bericht dat ik geen alles weter van computers ben. Wat betreft die topictitel die jij op die manier aangepast hebt, daar klopt nu dus ook niets van.

Daarom kom ik als nieuw lid (kost al enorm veel inzet om je op deze site normaal te kunnen aanmelden). om advies vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 23:18 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Je zult het vast wel uitgezocht hebben, maar dat kunnen we op voorhand natuurlijk niet weten.
Wat heb je zelf al gevonden dan? Voor hetzelfde geldt komt iemand anders met exact dezelfde oplossing, terwijl jij die al geprobeerd hebt.

PSN: djmurcielago

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:16:
Sorry, maar misschien had je ipv van dit nogal onzinnige bericht mij een programma kunnen aanbevelen. En niet gelijk je eigen conclusies gaan trekken dat ik geen inzet toon. Ik heb het hele web afgezocht naar een oplossing om .mkv 1080p x264 op een normale wijze te kunnen bekijken op mijn systeem en dacht dat converteren er misschien een van was (als dit iets helpt)????geen idee?????. Misschien is er iemand met een nog snellere en makkelijkere oplossing, door instellingen in t cccp te veranderen. Bovendien zet ik in mijn bericht dat ik geen alles weter van computers ben. Wat betreft die topictitel die jij op die manier aangepast hebt, daar klopt nu dus ook niets van.

Daarom kom ik als nieuw lid (kost al enorm veel inzet om je op deze site normaal te kunnen aanmelden). om advies vragen.
Ookal ben je niet al te vriendelijk zal ik je toch een klein beetje in de goeie richting sturen.
Je kan bijvoorbeeld KMPlayer uitproberen om 1080p af te spelen.

Een google query op "mkv to divx" levert toch echt wel veel resultaten op:
Google.

Dit is best iets waar je zelf een goeie oplossing had voor kunnen vinden door op de goede termen te googlen.
Op Tweakers wordt er nou eenmaal iets meer verwacht van de users.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ja, wat heb je zelf allemaal al geprobeerd en wat ik ook mis is de volledige specificaties van jouw laptop (en welk OS je draait). Wat ik mis, is vooral de videokaart. Als je een budget Intel onboard videokaartje hebt, kan het dus zijn dat deze niet goed de filmpjes afspeelt.
En VLC werkt bij mij perfect en vreet helemaal geen geheugen. En als ie dat wel doet, moet 3GB wel voldoende zijn.

Dus ja, er mist nog veel aan jouw start post. En dat je een nieuwe poster bent, is geen excuus; je had dan beter de voorwaarden moeten lezen (waarvan 1 is dat je een goede startpost maakt en aantoont dat je zelf voldoende onderzoek heb gedaan).

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 23:37
zelfs een intelkaartje hoeft geen groot probleem te zijn.
Als je nou dat cccp eens wegdoet en coreavc installeert heb je grote kans dat het wel gewoon goedgaat.

Ik kan met coreavc op mijn laptop (c2d t5500, 2gbram, intel 945 de meeste 1080p dingen gewoon goed afspelen, alleen heel erg lastige stukken zijn niet vloeiend)

Verwijderd

Topicstarter
Naja, khad dus al gevonden dat vlc niet het juiste mediaspeler was en dat je het beste cccp met mpc kunt gebruiken, maar nu hapert mn geluid nog. En dr zat ook nog verschil in 1080p bestanden (h264 en x264 ofzo). Dat laatste begreep ik nie echt. Ik had bij dit topic gekeken .mkv file (1080p) out of sync
in dit topic ging het echter om een 1080p h264 file. terwijl ik alleen x264files heb.
Is het mogelijk om met mijn systeem eisen een mkv 1080p x264 met wat aanpassingen in de software (of nog betere andere sofware) voor deze bestanden normaal te bekijken? Of moet ik echt gaan converteren? Dit laatste duurt waarschijnlijk een eeuwigheid iedere keer.

Verwijderd

Sorry, maar misschien had je ipv van dit nogal onzinnige bericht mij een programma kunnen aanbevelen.

Een moderator is geen god maar je mag op zijn minst een ander met respect benaderen. Als je de faq van GoT had doorgelezen dan had je kunnen weten hoe hier verwacht word hoe je een topic opend. En al 10 jaar lang bewijzen ze daarmee dat het hier netjes verloopt ;)

Verder heeft GoT een rijke database waar de meest voorkomende problemen al in zijn besproken, zo ook jouw probleem.

Maar als community zijn we hier om elkaar te helpen en dat werkt het beste als je zelf zoveel mogelijk informatie in je TS weergeeft zodat een probleem makkelijker op te lossen valt.

In ieder geval hier een link dat wat dieper ingaat op de Matroska files :

http://www.matroska.org/

Ik draai met dezelfde dual core cpu en met VLC player heb ik geen last. Het verschil kan er in zitten dat een bestand slecht gecodeerd is en als de bron eenmaal slecht is dan krijg je het probleem nooit verholpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm,ok, thx alvast, we zijn inmiddels alweer wat antwoorden verder.
Verdere systeem eisen (aanvullend op vorige posts):

Vista home premium
Systeemtype: op x86 gebaseerd
beschikbaar fysiek geheugen 1gb
totaal virtueel geheugen 5.98gb
besch virt geheugen 4.24gb
ruimte wisselbestand 3.16gb

Beeldscherm:
sis mirage 3 graphics (sis 672 series)
128 mb ram
res 1280x800x60
bits/pixel 32

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

dus wil je weten waar je bottleneck ligt (waarom je fillempie hapert) dan zul je eventjes wat onderzoek moeten doen.
Download de process explorer (iedere windows tweakert zou die moeten hebben :)) en kijk naar het process waarmee je je film afspeelt (videolan.exe of mpc.exe oid) Zit je cpu-verbruik rond de 100% dan moet je óf een nieuwe laptop kopen, of omzetten, of op zoek gaan naar een effectievere codec. Ik zou beginnen met het laatste.

Zit je cpu-verbruik niet richting 100% (of richting 50% ivm dual core en ongeoptimaliseerde codecs) dan zit je bottleneck ergens anders. Streamen over een draadloos netwerk is bijvoorbeeld zo'n bottleneck.

Als je een ietwat degelijke videokaart in je laptop heb zitten (geen integrated rommel, maar een fatsoenlijke ati of nvidia) dan zou je met een beetje hardwareversnelling icm nvidia's purevideo of ati's CCCP een heel eind kunnen komen.
offtopic:
ik zie nu pas je laatste reactie

ps. al ons tweakerts zijn redelijk vriendelijk tegen elkaar (teminste de topics die ik tegenkom... :))

edit: videobestanden in mkv formaat trek je van het internet af. Je schermresolutie houd niet meer dan 720P binnen de borders. Als je nieuwe mkv's download, neem dan niet de 1080P varianten. Het verschil tussen de kleinere 720 en de grotere 1080 kun je toch niet zien :)

[ Voor 14% gewijzigd door M2M op 29-10-2008 00:04 ]

-_-

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Een sis mirage videokaart is nog "slechter" dan een Intel 950 GMA onboard videokaart. Dus volgens mij ligt het aan de videokaart....

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 18:56
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:43:
Kheb een aantal .mkv 1080p x264 bestanden op mn laptoppie staan. Dacht ik een redelijk snelle nootboek te hebben (6 maanden oud), valt erg tegen als k probeer deze bestanden te kijken, dit gaat dus gewoon met flink hakken en stotteren van het geluid. Ik had al da combined comm codec pack erop gezet aangezien ik gelezen had dat t hiermee beter ging (en afspelen met Mpc). Hiervoor was het beeld nogal hakkerig, maar met da codec pack icm mpc is t haperende beeld verholpen, nu alleen t geluid nog. Nu weet ik ook niet heel veel van computers af dus moet iemand me ff verder helpen.

systeem wa ik heb is t volgende:
pentium dual T2370 @ 1.73 Ghz 1733 Mhz 2 cores

geinstalleerd fysiek geheugen 3GB
totaal fysiek geheugen 2,87GB

Ik weet dat mijn computer het bestand eigenlijk te zwaar vind om af te spelen, het verbruik loopt constant tegen de 100% aan as ik kijk in taakbeheer. Ook heb ik de software zo ingesteld dat ie op 2 cores draait. Verder weet ik ook dat vlc een rotspeler is, welke geheugen vreet.

Is er niet de mogelijkheid om dat mkv bestand om te zetten naar een ander kleiner formaat, zodat ik t alsnog kan kijken ofzo. Ik wil gewoon zonder teveel moeite en zonder hakke en stoten die film bekijken. Het maakt verder weinig uit als het beeldkwaliteit iets terug loopt, as t maar niet hapert, evenals et geluid.

graag advies.
Je systeem is gewoon te traag. Met mijn htpc uit mijn sig heb ik heel af en toe nog problemen met een 1080P film, en mijn pc is al een stukje krachtiger dan jouw laptop. Dat jij een stotterende film ziet verbaasd me dan ook niks.

Beperk je tot hooguit 720P (1280x720) materiaal, wellicht dat dit wel vloeiend loopt. Beeld zal er net zo mooi uitzien op je laptop. Als je deze specifieke film wel vloeiend wil zien zul je deze opnieuw moeten binnenhalen of zelf gaan rippen (wat tijdrovend is :))

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Topicstarter
silmaril8 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:16:
Een sis mirage videokaart is nog "slechter" dan een Intel 950 GMA onboard videokaart. Dus volgens mij ligt het aan de videokaart....
Dan moeten de overige processoren van mn notebook de klappen opvangen zeker, doordat t een x264 file is en geen h264.

p.s. ook ik kan best vriendelijk zijn hoor.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 00:26 ]

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11 17:56

hgp

H.264 is de codec, deze maakt gebruik van de gratis x264 library voor het encoden van de video.

Dit:
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:23:
doordat t een x264 file is en geen h264.
Klopt dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
sajoku schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:21:
[...]

Ookal ben je niet al te vriendelijk zal ik je toch een klein beetje in de goeie richting sturen.
Je kan bijvoorbeeld KMPlayer uitproberen om 1080p af te spelen.

Een google query op "mkv to divx" levert toch echt wel veel resultaten op:
Google.

Dit is best iets waar je zelf een goeie oplossing had voor kunnen vinden door op de goede termen te googlen.
Op Tweakers wordt er nou eenmaal iets meer verwacht van de users.
Naar mijn inzien ligt het echt niet aan het type speler, bij grote mkv files gaat het niet om de speler maar om de codec. Aangezien iedere speler zijn eigen type codecs heeft, doet de ene het soms beter
as de andere speler

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Heb je CoreAVC ondertussen al geprobeerd die eerder in dit topic is genoemd? Die is sneller dan ffdshow die meegeleverd wordt bij cccp.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:22:
[...]

Je systeem is gewoon te traag. Met mijn htpc uit mijn sig heb ik heel af en toe nog problemen met een 1080P film, en mijn pc is al een stukje krachtiger dan jouw laptop. Dat jij een stotterende film ziet verbaasd me dan ook niks.

Beperk je tot hooguit 720P (1280x720) materiaal, wellicht dat dit wel vloeiend loopt. Beeld zal er net zo mooi uitzien op je laptop. Als je deze specifieke film wel vloeiend wil zien zul je deze opnieuw moeten binnenhalen of zelf gaan rippen (wat tijdrovend is :))
Dat mijn systeem te traag was had ik al een beetje in de gaten. Ik merkte wel verschil tussen vlc player en com codec pack met mpc speler. Met software is dus ook al een hoop op te lossen. 720p gaat nog prima. 1080p films laat ik in de toekomst zeker links liggen, hoe verleidelijk t ook is. Eerst wist ik er helemaal niets vanaf, totdat ik dat gehaper zag.

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:59:
Heb je CoreAVC ondertussen al geprobeerd die eerder in dit topic is genoemd? Die is sneller dan ffdshow die meegeleverd wordt bij cccp.
Heb m dr opgezet, staat dat ding automatisch in vlc aangeselecteerd als codec om te gebruiken? Ik had mn file in vlc geopend maar blijft gehaper. Of is t beter om de codec icm een andere player te gebruiken. Of moet ik gelijk coreavc player downloaden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 01:07 ]

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Kortom het heeft niet zozeer mee te maken dat de file 'mkv' is, maar de door jou afgespeelde content is gewoon iets te zwaar.

CoreAVC icm CCCP blijft prettig, mindere cpu belasting e.d. [wel even bij de CCCP settings ffdshow uitvinken als decoder voor video materiaal, anders wordt de CoreAVC codec niet gebruikt)

Gezien je laptop resolutie zou ik ook gewoon bij 720P materiaal blijven overigens.

Verwijderd

Topicstarter
Rylo schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 01:08:
Kortom het heeft niet zozeer mee te maken dat de file 'mkv' is, maar de door jou afgespeelde content is gewoon iets te zwaar.

CoreAVC icm CCCP blijft prettig, mindere cpu belasting e.d. [wel even bij de CCCP settings ffdshow uitvinken als decoder voor video materiaal, anders wordt de CoreAVC codec niet gebruikt)

Gezien je laptop resolutie zou ik ook gewoon bij 720P materiaal blijven overigens.
Het gaat me ook niet zozeer om de kwaliteit van 1080p hoor, t was meer dat ik die files op mn pc had gezet en er toch iets mee wil doen as t kan. ik kwam er pas later achter

• Xof

Xof

VLC zal geen gebruik gaan maken van CoreAVC, die gebruikt zijn eigen codecs. Je moet MPC instellen dat die CoreAVC gaat gebruiken.

View -> Options -> External filters -> Add Filter -> CoreAVC Video Decoder en dan het vinkje op prefer zetten. Eventueel andere codecs op block als hij die pakt.
Je kunt controleren of hij de goede pakt bij Play -> Filters

• Ray
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

wellicht al genoemd maar probeer eens mediaplayer classic. Ik heb de ervaring dat dit proggie werkelijk alles zonder problemen afspeelt. Ik ben momenteel ook wat aan het knutselen voor een htpc en in het project zit nu een simpele p4 2,8ht pc. Die heeft er best moeite mee maar met MPC gaat het wel goed.

edit..mmmm zie nu net hierboven ook iets over mpc :) ojee en daarboven ook...spuit elf enzo

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Sorry, maar misschien had je ipv van dit nogal onzinnige bericht mij een programma kunnen aanbevelen. En niet gelijk je eigen conclusies gaan trekken dat ik geen inzet toon.
Dat zijn mijn eigen conclusies, op basis van de informatie die jij me geeft. We hebben immers niet voor niets in de FAQ gevraagd of je direct in je startpost wilt opnemen wat je zelf al hebt geprobeerd? Jij geeft niets aan; dus ga ik er vanuit dat je niets geprobeerd hebt; en dan zou je topic van een niveau zijn wat niet op dit forum thuishoort
Ik heb het hele web afgezocht naar een oplossing om .mkv 1080p x264 op een normale wijze te kunnen bekijken op mijn systeem en dacht dat converteren er misschien een van was (als dit iets helpt)????geen idee?????. Misschien is er iemand met een nog snellere en makkelijkere oplossing, door instellingen in t cccp te veranderen. Bovendien zet ik in mijn bericht dat ik geen alles weter van computers ben.
Converteren zal de enige oplossing zijn want er zijn gewoon niet zo heel veel thuiscomputers die probleemloos 1920x1080 vloeiend weergeven
Wat betreft die topictitel die jij op die manier aangepast hebt, daar klopt nu dus ook niets van.
Gebruik gerust de mogelijkheden dit tot je beschikking staan om een betere topictitel voor te dragen. En nee, '.mkv' legt je probleem ook niet duidelijk uit
We vragen ieder nieuw lid om de eerder genoemde FAQ even door te lezen voordat ze een topic starten; het feit dat je geen allesweter bent op het gebied van computers betekent niet dat je geen eigen inzet hoeft te tonen; of onze regels kunt negeren :)

Had je trouwens [search=1080p schokkerig] al geprobeerd; want je bent niet de enige met dit probleem; dus zijn oplossingen gewoon via de search te vinden op dit forum

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 29-10-2008 09:32 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50

Archimond

Lopende Helpdesk

Gratis: Quick Media Converter http://www.cocoonsoftware.com/
Die kan bestanden eenvoudig converteren.
Het beste is naar XViD, DVD of DivX te converteren.

Het afspelen lukt misschien heel net als je The KMPlayer probeert: http://www.free-codecs.com/download/kmplayer.htm

Zelf heb ik een laptop met Pentium-m @ 1,73GHz 1 core en dan lukt een 1080p trailer (Underworld 3) van apple.com/trailers heel net op 80 tot 100% cpu gebruik (geen videokaart acceleratie)

2 cores moet toch goed werken met Media player classic?

Hoeveel processorkracht wordt gebruikt door media player classic in de processen lijst van taakbeheer?

Verwijderd

Topicstarter
kheb nu een 1080p x 264 bestand wat wel redelijk loopt, alleen werkt het geluid nu niet. Ik heb MPC met die coreavc codec lopen, is er nog een instelling dien ik vernaderen moet? Heb helemaal niets aan geluid, alleen beeld

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 00:01 ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:58:
kheb nu een 1080p x 264 bestand wat wel redelijk loopt, alleen werkt het geluid nu niet. Ik heb MPC met die coreavc codec lopen, is er nog een instelling dien ik vernaderen moet? Heb helemaal niets aan geluid, alleen beeld
Meestal geeft MPC wel een foutmelding als hij een codec niet kan vinden. Je vergeet nu alleen wel te vertellen wat je allemaal ingesteld hebt. Kijk eens bij je internal filters of daar de instellingen goed staan.

• Archimond
  • Laatst online: 20:50

Archimond

Lopende Helpdesk

Het filmbestand .mkv gebruikt AC3, heb je wel een AC3 filter geinstalleerd?
Anders kun je op www.free-codecs.com kijken naar een AC3 Filter codec en die installeren.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Of mik al die codecs eens weg en installeer ffdshow. Speelt vrijwel alles af en doet dat prima.

• Xof

Xof

NNF schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 18:45:
Of mik al die codecs eens weg en installeer ffdshow. Speelt vrijwel alles af en doet dat prima.
Hij heeft nu ffdshow en het beeld schokt.. cccp installeert ffdshow.

Verwijderd

Jongens, jongens.

Een 1080P mkv fimpje draait gewoon echt niet goed op een laptop met een 2370 processor en een eenvoudige grafische kaart.

Ik heb zelf een snellere T7200 met een Go7900 grafische kaart, en ook daarmee gaat het niet goed.

Je zult echt een snellere laptop moeten hebben om het allemaal vloeiend af te kunnen spelen.

Ook coreAVC en dergelijke gaan echt niet werken.

• SoundWave729
  • Laatst online: 18-11 14:31
Dat de audio achterloopt betekent juist dat de video niet snel genoeg gedecodeerd wordt. Wat ook meespeelt is wat voor instellingen er gebruikt zijn. De meeste video's op internet die gebruiken standaard profielen, maar die van jou kan ook net weer een "unlimited profile" gebruiken met wat cpu intensievere opties aan.

Ik neem aan dat je de meest recente versie van de CCCP gebruikt. Deze zet ook multi-core support aan (detecteert het en enabled het). Alleen deze is verre van optimaal. Je opties zijn, 720p versie zoeken, her-encoderen naar een ander formaat (en genoegen nemen met dat het er hoogstwaarschijnlijk minder goed zal uit zien) of CoreAVC (let op deze is niet gratis!) gebruiken. Met de CCCP zal dit niet moeilijk zijn. Je hoeft alleen de h264 video decoder uit te zetten bij de instellingen (settings). Dan zal CoreAVC het decoderen over moeten nemen. Dit hoeft dan niet in MPC-HC ingesteld te worden, omdat dat door de ontwikkelaars van de CCCP is uitgezet (om onnodige problemen te voorkomen).

Over je grafische kaart hoe je je echt geen zorgen te maken. Het werk wordt gedaan door je CPU en niet door je GPU. Maar mijn advies voor jou is, probeer de trial van CoreAVC en kijk of dat helpt.

Linkje naar de site: http://www.coreavc.com/
Pagina: 1