Kheb een aantal .mkv 1080p x264 bestanden op mn laptoppie staan. Dacht ik een redelijk snelle nootboek te hebben (6 maanden oud), valt erg tegen als k probeer deze bestanden te kijken, dit gaat dus gewoon met flink hakken en stotteren van het geluid. Ik had al da combined comm codec pack erop gezet aangezien ik gelezen had dat t hiermee beter ging (en afspelen met Mpc). Hiervoor was het beeld nogal hakkerig, maar met da codec pack icm mpc is t haperende beeld verholpen, nu alleen t geluid nog. Nu weet ik ook niet heel veel van computers af dus moet iemand me ff verder helpen.
systeem wa ik heb is t volgende:
pentium dual T2370 @ 1.73 Ghz 1733 Mhz 2 cores
geinstalleerd fysiek geheugen 3GB
totaal fysiek geheugen 2,87GB
Ik weet dat mijn computer het bestand eigenlijk te zwaar vind om af te spelen, het verbruik loopt constant tegen de 100% aan as ik kijk in taakbeheer. Ook heb ik de software zo ingesteld dat ie op 2 cores draait. Verder weet ik ook dat vlc een rotspeler is, welke geheugen vreet.
Is er niet de mogelijkheid om dat mkv bestand om te zetten naar een ander kleiner formaat, zodat ik t alsnog kan kijken ofzo. Ik wil gewoon zonder teveel moeite en zonder hakke en stoten die film bekijken. Het maakt verder weinig uit als het beeldkwaliteit iets terug loopt, as t maar niet hapert, evenals et geluid.
graag advies.
systeem wa ik heb is t volgende:
pentium dual T2370 @ 1.73 Ghz 1733 Mhz 2 cores
geinstalleerd fysiek geheugen 3GB
totaal fysiek geheugen 2,87GB
Ik weet dat mijn computer het bestand eigenlijk te zwaar vind om af te spelen, het verbruik loopt constant tegen de 100% aan as ik kijk in taakbeheer. Ook heb ik de software zo ingesteld dat ie op 2 cores draait. Verder weet ik ook dat vlc een rotspeler is, welke geheugen vreet.
Is er niet de mogelijkheid om dat mkv bestand om te zetten naar een ander kleiner formaat, zodat ik t alsnog kan kijken ofzo. Ik wil gewoon zonder teveel moeite en zonder hakke en stoten die film bekijken. Het maakt verder weinig uit als het beeldkwaliteit iets terug loopt, as t maar niet hapert, evenals et geluid.
graag advies.