[ICS] Internet doorlussen met inbelverbinding.

Pagina: 1
Acties:

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 22:06
Hai,

Ik ben zojuist om mezelf gaan wonen en heb hier fijn van de studentenhuisvesting een internet aansluiting gekregen. Helaas is dit maar 1 internet aansluiting en heb ik 2 pc's (desktop en laptop).
Om hier internet te krijgen is een PPPoE inbelverbinding nodig.
Het gaat hier trouwens om Internet van TUDelft. (FTTD/DePoort al zegt iemand dat wat).
Nu had ik nog een moederbord liggen met 2 Gigabit aansluitingen, dus ik dacht: dat is vast wel mogelijk om dat door te lussen!

Na wat doorgezocht te hebben ben ik dus in aanraking gekomen met dat ICS gebeuren, echter werkt het dus nog niet.

Mijn desktop pc is dus de doorlusser en hier draait Vista Bussines op.
Het moederbord betreft een Asus k8n sli deluxe en komt met 2 LAN-poorten. Één heeft de naam: nVdia nForce blabla en de ander Marvel Yukon nog iets.
Nu heb ik internet aangesloten op de nvidia poort en de connectie tussen pc-laptop gaat via die Marvel Yukon poort.

Verder is het IP van mijn desktop: 170.20.75.3 en het IP van mijn laptop: 172.20.74.105.
Op mijn laptop heb ik als gateway het IP adres van mijn desktop ingevoerd.

Maar, helaas, vandaar dit topic, werkt het nog niet. Ik zelf heb geen idee, kan het misschien aan dat inbellen nodig of is dat niet nodig omdat mijn desktop al inbelt?

Al hebben jullie tips of meer informatie/instellingen nodig, meldt het even!

Alvast hartelijk bedankt!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:26
Heb je de netwerkverbinding van de Vista business-pc effectief gedeeld ?
Dit houdt in dat er zo een handje van een ober precies onderstaat...

Heb je dit niet gedaan, dan moet je even rechtermuisknop op de verbinding klikken, dan naar eigenschappen gaan, en dan het tabblad "delen", daar moet je eens de vinkjes bekijken...., vooral "andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken via de internetverbinding van deze pc"...

Dan kan je al wat doen en krijg je hopelijk op de secundaire pc naar waar het internet moet doorgelust worden een nieuwe verbinding of alvast een connectie naar het internet...

btw, hoe heb je die twee pc's met mekaar verbonden ? Wat voor kabel ? een cross kabel ertussen, of hangt er een switch/hub tussen ?

Is het niet gemakkelijker om eventueel een routertje neer te zetten? Zo moet je altijd maar één pc op laten staan voor internet en bespaar je wat op elektriciteit, is goedkoper voor jou als student.. ;)

Een routertje kost ook niet zo veel, 50 euri heb je al een nette router voor !
(bij voorkeur dan de deze: pricewatch: Linksys WRT54GL , daar kan je in de toekomst nog wat leuke dingen mee doen met alternatieve firmware... ;) )

[ Voor 33% gewijzigd door HyperBart op 28-10-2008 21:46 ]

• Dedgeh
Ik heb inderdaad dat vinkje aangezet van: deze inet verbinding delen etc, dat andere toegang hebben.
Ook heb ik -geen- crosscable ertussen hangen, maar ik kan wel gewoon communiceren met mijn laptop, data transfer gaat met ±6 mb/s.

Dus, houdt dat in dat ik geen cross nodig heb, of toch wel?

• HyperBart
Tja, kijk, als het werkt, geen probleem, maar tussen twee pc's moet volgens de regels een cross gehangen worden. Als je aangeeft dat je een werkende verbinding hebt waarbij data van de ene naar de andere pc kan gaan, geen probleem dan.

Ik blijf er natuurlijk bij dat je gemakkelijker alles kan regelen met een routertje. Ik heb het ooit ook met geklooi stiekem op mijn kamer werkend gehad.

Dat vinkje staat dus aan. Heb je bij de de verbinding van de secundaire pc ook het dns-adres (juist) ingesteld? Wat voor ip krijg je op de poort die aan de modem hangt? ik ben belg dus ken je abo niet, maar is het adsl of kabel-internet?

Edit: owh nu lees ik net wel (zit op smartphone) in je TS dat je ergens vraagt of je ingebeld moet zijn; ja dit moet of je moet in de properties van de verbinding bij 'delen' alletwee de vinkjes (een van verbinding delen en een ander waarbij andere gebruikers de verbinding mogen starten of stoppen / beheren) aanzetten, zo maakt een client automatisch verbinding via de doorlusser indien nodig...

[ Voor 24% gewijzigd door HyperBart op 29-10-2008 00:11 ]

• HyperBart
Ik ga even dubbelposten, teruggaan is tijdrovend, maar ik ben even gaan opzoeken op wikipedia en per toeval las ik iets over de ip-range. Ik weet niet of ze het in het ics-artikel hadden over een voorbeeld of dat het altijd zo moet zijn, maar je zou eens kunnen proberen alles (van de netwerkkaarten van je eigen netwerk, niet diegene waar de modem op hangt...) in de 192.168.0.x reeks te gooien ipv de 172enz..-range

Ik hoop dat je ook even een typo hebt gemaakt in je TS want op het ene moment heb je het over een ip dat begint met 172 en het ander moment over 170, tenzij het over de kaart gaat die aan de modem hant gaat het niet werken, omdat de ene netwerkkaart niet kan 'ppraten' met de andere omdat ze in twee verschillende subnets zitten.

[ Voor 28% gewijzigd door HyperBart op 29-10-2008 00:28 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tussen 1Gb en 1Gb NIC's heb je geen cross meer nodig, het moet zelfs straight zijn.
Vroegâh voor 10Base-T/100Base-T had je wel cross nodig tussen twee computers.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ICS echt niet wil werken, dan zou je ook gewoon een proxy kunnen installeren (zoals Freeproxy) en hiermee het internet op. Moet je wel even de proxy goed instellen op je browser (http) en voor je messenger (socks). Niet heel handig voor als je met torrents e.d. gaat werken, maar een beetje browsen gaat prima werken.

• Dedgeh
Naja,
Ik krijg internet van onze Universiteit, dus ik hang een een glasvezel kabel, geen idee hoe het in z'n werk gaat precies.
Maar ik moet dus inbellen op de server hier, en ook moet ik als ik mijn kabel hier eirn prik, de laptop geregisteerd staat op deze aansluiting. Zo kan je dus niet zomaar op iemand internet. Ik moet dus ook inloggen met mijn eigen Uni gegevens, die ik bijv ook voor blackboard gebruikt.
Hierdoor krijg ik een eigen IP adres toegewezen en kan ik dus niet uitkiezen, dit is dus de check voor het internet zodat je laptop geregisteerd staan per macadres per kamer.

Ik kan de IP adressen dus niet aanpassen.
Proxy lijkt me ook niks omdat ik wel wil downloaden etc :p.

Ik ga het morgen nog even proberen!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Maar waarom (het is al geopperd) koop je niet een goede (wireless) router, die PPPoE verbindingen ondersteunt? Je vult dan eenmalig je inloggegevens in op die router, eventueel je mac clonen van je desktop (heb je wel of geen mac-registratie?) en dan ben je er vanaf..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Pagina: 1