Netgear WNR834B installeren (ISP multikabel)

Pagina: 1
Acties:

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:30

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Vandaag heb ik deze wireless router van multikabel gekocht, de Rangemax Next Wireless Router WNR834B v2.0 die 802.11n technologie heeft.

Maar het installeren van de router lukt niet, hij krijgt geen IP adres toegewezen. Met mijn vorige router van SMC ging dat zeer eenvoudig, ik hoefde alleen maar aan te geven dat ik een kabel modem gebruik en dat de Host Multikabel is en toen had ik al verbinding. Nu dus niet, en ik weet niet of ik zelf nu een DNS adres of een IP-Gateway adres op moet geven of zo, ik heb daar weinig kaas van gegeten.

Ik heb de nieuwste firmware gedownload, maar het bleek dat die er al opstond out-of-the-box.

How do i fix .. :/

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:30

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
**kuch** opgelost :+

En dat allemaal dankzij deze methode die ik in de troubleshoot op de CD vond:
Start uw netwerk altijd in deze volgorde op:
1. Zet de modem uit en haal de stekker uit het stopcontact. Zet vervolgens de draadloze router en uw computer uit.
2. Zet de modem aan en wacht 2 minuten.
3. Zet de draadloze router aan en wacht 1 minuut.
4. Zet de computer aan.
Als zijnde een nuchter persoon nam ik dit aanvankelijk met een korreltje zout, denkende dat het modem en de router er even uithalen en weer inpluggen hetzelfde effect zou hebben. Niet dus.
Daarna heb ik de volgorde en timing exact aangehouden en nu kreeg ik wel een IP adres toegewezen ^^

[ Voor 3% gewijzigd door Murk op 28-10-2008 21:59 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."