Toon posts:

Dane Elc So Smart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus zo'n media server "Dane Elec So Smart 500 GB" met Wifi, HDMI uitgang enz...

Nu staat die aangekoppeld via HDMI aan m'n AV receiver om zo films en muziek te spelen op m'n home surround/en TV. De draadloze verbinding met m'n laptop werkt ook perfect maar gebruik ik niet echt.

Heel vreemd maar sommige mappen met daarin een CD wil ie niet spelen, ongeacht wat ik ook doe, de titel veranderen, andere naam geven enz...
Die mappen speelt ie wel als ik via m'n laptop draadloos op de media server ga en zo via de laptop deze mappen afspeel.

Ik heb zo een hele collectie en vb "House 1" speelt ie en "House 2" dan weer niet, "House 3" dan weer wel...????

WTF ?

Films, foto's enz spelen wel zonder probleem.

Wat kan ik hieraan doen want dit gaat mijn petje wel te boven...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat bedoel je precies met "... maar in sommige mappen met daarin een CD ....", heb je daar gewoon een ISO in staan, ik kan mij namelij voorstellen dat ISO's niet gelezen worden. MPEG/DIVX bestanden of gewoon DVD format (.vob bestanden) kunnen door een dergelijk systeempje/apparaat wel gelezen worden.

Dus over welk formaat spreken we hier? Eigenlijk heb je best weinig info. in je openings post staan, samenvattend, "Hij doet het niet", dat dekt de lading ook. :P

Overigens vermoed ik hier eerder een codec probleem. Wat weer niet in dit subforum thuis zou horen, maar ik heb zelf geen ervaring met dergelijke apparaten, daarom laat ik hem hier nog even staan. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Even wat meer info.

Er staan een heleboel mappen op met daarin telkens de inhoud van één CD in MP3 audio.
In die map staat dan ook een afbeelding van de cover.

Sommige van die mappen wil die Dane Elec dus gewoon niet afspelen op m'n surround, als je dus met de afstandsbediening de Dane Elec bedient.

Als je dan draadloos de Dane Elec raadpleegt via de laptop gaat het wel.

Verwijderd

Ik heb ook een Dane Elec So Smart.
Het blijkt dat de So Smart niet alle MP3 formaten (bit rates e.d.) kan lezen.
Welke wel en welke niet ben ik nog niet achter.
Wel vind ik de geluidskwaliteit zwaar tegenvallen

Verwijderd

_Dune_ schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:52:
Wat bedoel je precies met "... maar in sommige mappen met daarin een CD ....", heb je daar gewoon een ISO in staan, ik kan mij namelij voorstellen dat ISO's niet gelezen worden. MPEG/DIVX bestanden of gewoon DVD format (.vob bestanden) kunnen door een dergelijk systeempje/apparaat wel gelezen worden.

Dus over welk formaat spreken we hier? Eigenlijk heb je best weinig info. in je openings post staan, samenvattend, "Hij doet het niet", dat dekt de lading ook. :P

Overigens vermoed ik hier eerder een codec probleem. Wat weer niet in dit subforum thuis zou horen, maar ik heb zelf geen ervaring met dergelijke apparaten, daarom laat ik hem hier nog even staan. :)
ISO speelt ie dus wel perfect af hoor.