Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webhosting server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil misschien een eigen server neer gaan zetten in een datacenter en daar een aantal hosting pakketten op gaan draaien. Niks groot schalig ofzo. nu ben ik aan het kijken voor de specs van de server. en ik heb wel iets samen gesteld. Willen jullie je mening eens geven of jullie je website er op zouden laten hosten?

specs:
mamaplank: GigaByte MA78GM-S2H
CPU: AMD® Phenom X4 9550
4GB MDT DDR2-800 geheugen
2x Western Digital WD10EACS 1TB in MIRROR
Met een linux versie. Welke? dat is dan gelijk mijn volgende vraag. Welke distro is nou echt super vor webhosting? ik bedoel er zijn er genoeg maar ik heb niet echt 1 kunnen ontdekken die speciaal voor webservers is. toch?
Misschien wil ik die in een VMWARE ESX 3.5 omgeving gaan draaien zodat ik ook eventueel VPS'en kan verhuren.

alvast bedankt!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14
Waarom heb je exact voor deze setup gekozen?
Verder mis ik ook gegevens of het alleen bij webhosting zal blijven of dat deze server ook als mailserver, DNS server en Database server dienst moet gaan draaien.

Verwijderd

Op de hosting servers die ik beheer draai ik CentOS .

Over de setup kan ik weinig zeggen ,ik weet niet wat je er allemaal op gaat draaien , maar lijkt me ok .

• PeterSelie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:45:
Op de hosting servers die ik beheer draai ik CentOS .
Misschien is het handig voor de TS om ook even te onderbouwen waarom je exact die Distro gekozen hebt.

@ ondernul: Ook is het overigens handig om even aan te geven welke pakketten je wilt gaan draaien. Bij het kiezen van een distro zal je al gauw rekening moeten houden met de support op distros die makers van een bepaald Control Panel geeft. :)

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 21:12
Je zal toch iets specifieker moeten zijn over wat je er precies mee wilt gaan doen (ook in de toekomst) want voor wat kleinschalige hosting zelfs incl dns, mail en database is ongeveer elke setup sinds de p4 voldoende, zo ook deze.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Je zou kunnen kijken naar Debian Etch (4) met bijvoorbeeld ISPconfig(gratis). Of je zou kunnen kijken naar BleuQuartz (CentOS) (gratis) Anders komt je uit bij DirectAdmin of Plesk en die zijn verre van gratis.

Zelf ben ik geen voorstander van zelfbouw machines omdat dit toch altijd net niet helemaal is. Mischien is een 2e hands Dell nog een optie. Er staan er regelmatig een aantal te koop hier. En zelfs nieuw zijn ze nog wel te betalen als je het bedrag verdeeld over 3 jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door raymonvdm op 28-10-2008 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou het is dus de bedoeling dat alles hier op gaat draaien. DNS , Mail, Databases en dan de hosting pakketten zelf. Verder als admin paneel Direct admin.deze vind ik zelf wel lekker werken.
En dan natuurlijk de volgende vraag.. Hoeveel hosting pakketten kan je draaien op een server als deze? is daar een vuist regel voor ofzo? (hier heb ik nog niet naar gegoogelt hoor :) )
Ik stel deze vraag eigenlijk voornamelijk omdat de door mij gekozen onderdelen geen echte server onderdelen zijn. En ik zou het best vervelend vinden als ik dit aanschaf en alle mensen zeggen"jah dat is geen server board dat doe ik niet hoor"

• PeterSelie
(hier heb ik nog niet naar gegoogelt hoor :) )
En juist dát is wat we hier liever wel hebben. Om een zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven op je vraag zal je al je informatie toch een stukje beter uit moeten werken.

Je geeft aan dat je niet van plan bent grootschalig aan de slag te gaan maar geeft mij vervolgens wel met "jah dat is geen server board dat doe ik niet hoor" de indruk dat je van plan bent klanten te gaan hosten en dus niet in de hand hebt hoe grootschalig deze klanten aan de slag zullen gaan.
Echter zal je met basiswebsites van particulieren hier aardig wat pakketjes mee kunnen hosten afhankelijk natuurlijk van de grootte van de databases en scripts die je klanten zullen gaan creëren.
Wellicht zal je in de toekomst meer geheugen moeten aanschaffen en extra schijven in een RAID (5?) array moeten zetten om de groei van je aantal klanten / websites te kunnen bijhouden, maar met een systeem als dit kan je in ieder geval wel een tijdje aan de slag.

Enige tip: blijf de loads van je server in de gaten houden. Het aantal websites dat je kan hosten is ontzettend variabel en volledig afhankelijk van de (kwaliteit) websites van je klanten. Hierdoor bestaat er dus ook geen vuistregel voor.

[ Voor 15% gewijzigd door PeterSelie op 29-10-2008 09:07 ]

Pagina: 1