Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Audigy 2 ZS] Nieuw drivers slopende werking?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik het probleem dat mijn audigy 2 zs na de nieuwste driver update niet meer fatsoenlijk wil werken. Terwijl ik hier voorheen nooit geen last van had.

Wat me al op viel was dat de update een datum had van juni 2008. Best bijzonder, aangezien creative al jaren een driver uit 2006 op zijn site heeft staan. Nou heb ik me pc laatst nog opnieuw geinstalleerd. Augustus 2008 en toen voor de softwareauto update van creative gekozen. Verliep vlekkenloos. Echter als ik nu de nieuwste drivers probeer te installeren. Werkt mijn geluidskaart niet meer naar behoren.

Best vreemd aangezien de drivers volgens de site al vanaf juni 2008 beschikbaar waren en ik ze dus (denk ik) op me computer moet hebben gehad. Buiten dat horen de drivers gewoon te werken.

Wat me trouwens tijdens de installatie wel op viel is dat de nieuwe drivers niet zijn gecertificeerd door creative. Geen idee of ik dat ook bij de vorige installatie in augustus kreeg te zien. Ik heb de drivers overigens al op drie verschillende xp installaties geprobeerd, SP2, SP3 en een geripte versie. Daar kan het bij mij dus niet aan liggen.

Mijn grote vraag hebben andere audigy 2 zs gebruikers hier ook last van?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die nog een audigy bezit. Perfecte kaart hoor :*)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Drivers van de meegeleverde cd doen het wel goed?

Zelf ook een tijdje een Audigy 2 gebruikt, geen problemen mee gehad.
Alleen ben ik de afgelopen paar jaar wel veel berichten tegen gekomen over driverproblemen met creative...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:33:
Drivers van de meegeleverde cd doen het wel goed?

Zelf ook een tijdje een Audigy 2 gebruikt, geen problemen mee gehad.
Alleen ben ik de afgelopen paar jaar wel veel berichten tegen gekomen over driverproblemen met creative...
jah die doen het wel goed en die uit 2006 ook. Maar met de audigy bay die ik sindskort op me audigy 2 zs heb aangesloten beginnen ze nu te flippen, terwijl ik dat voorheen niet had. Ik vermoed dus dat er nog een andere driver update was die nu niet meer te downloaden is.... De nieuwste drivers doen overigens helemaal niks. Zowel met bay als zonder bay.

Het probleem met de bay die ik er nu in heb zitten is dat de output op headphone wordt gezet, iedere keer dat ik de computer aan zet. Vanuit hibernate opstarten of helemaal opnieuw, maakt allemaal niks uit.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De werkende drivers flippen dus ook als je de audigy bay eraan hangt?

Zit er soms heel toevallig een stekker/verloopstekker in de headphone aansluiting?
Zo ja, en eigenlijk bij nee ook, er is dacht ik ergens een instelling waar je aan/uit kan zetten dat het geluid overgeschakeld wordt zodra je een stekker in de headphone drukt, probeer die eens uit te zetten?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Eerst alle bestaande drivers uninstallen en daarna de nieuw driver installeren.

Tegenwoordig geen fancy menu's meer, maar het standaard luidsprekericoontje in het systeemvak en de instellingen in een simpel venstertje:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/o518pv.png

Ik vind dit fijner werken, daar de vorige driverinstallatie veel crap meeinstalleerde.

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 01:10:
De werkende drivers flippen dus ook als je de audigy bay eraan hangt?

Zit er soms heel toevallig een stekker/verloopstekker in de headphone aansluiting?
Zo ja, en eigenlijk bij nee ook, er is dacht ik ergens een instelling waar je aan/uit kan zetten dat het geluid overgeschakeld wordt zodra je een stekker in de headphone drukt, probeer die eens uit te zetten?
Dat is niet het geval. Zelfs ik al 2 pinnen doorverbind, waardoor ik een audigy bay fake. Schakelt hij gelijk naar hoofdtelefoon. Of er is iets mis met de drivers of met mijn kaart. Maar goed. Ik heb er mee leren leven. Er is wel een instelling waarbij je kan uitschakelen dat hij het geluid mute, maar verder ook niet. Elke keer dat ik windows opnieuw opstart, schakelt de kaart automatisch naar hoofdtelefoon. Dat geeft een lelijk geluid door de speakers.

@ fatal error:

thx, ik wist niet dat het tegenwoordig allemaal via 1 paneel verliep dat is echt een enorme vooruitgang. De nieuwste drivers doen het na een volledige nieuwe installatie van xp trouwens wel weer perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
zonder al die meuk van creative worden mijn instelling wel onthouden ! Top.

Alleen jammer dat er geen equalizer in zit. Aangezien ik die nogal regelmatig gebruik voor mijn z-5300, anders tril ik hier zo'n beetje van mijn stoel af.
Pagina: 1