Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[php] Messaging systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
ik ben van plan om op ons intranet een messagbox systeem in te bouwen. Nu heb ik 2 keuzes ofwel het compleet van nul schrijven ofwel zoeken naar een class dit het doet.

Mijn vraagje is heeft er iemand zo iets al gedaan? Wat zijn eventuele classes die ik kan gebruiken. Of kiezen we toch voor het zelf maken? en waar zijn dan de eventuele valkuilen waar ik moet op letten.

Because Great minds Think alike

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
http://www.hotscripts.com ?
zat script-site's allemaal te vinden in google overigens.

Voor de rest welkom op GoT (ook al ben je al best lang lid ;) ) lees even de FAQ door ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 28-10-2008 20:29 ]

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
ik vraag geen codehulp alleen ideekes om mij opweg te helpen

Because Great minds Think alike

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Message systemen zijn er duizenden van.
Je wilt een messagesysteem dat is duidelijk. Maar hoe moeten we jouw opweg helpen?

Ik kan alleen een linkje geven naar b.v. http://hotscripts.com waar zulke messagesystemen staan en hopen dat er wat voor je bijzit.

Ik heb nog niet echt een idee wat je precies wilt (gewoon berichtjes; gastenboek; forum; wees iets specifieker)

Randinformatie; heb je beschikking over een database? Zoja, welke database-server software gebruik je. Je zoekt een compleet message script? (mja een class, is een beetje hetzelfde als het script zelf he :P )

[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 28-10-2008 20:34 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat voor ideetjes verwacht je te krijgen? Ofwel je schrijft het zelf, ofwel je zoekt een kant en klaar product. Als je het zelf schrijft, dan heb je blijkbaar nog weinig tot geen vooronderzoek gedaan, wat een topic hier op GoT zinloos maakt; als je een kant en klaar product zoekt, dan zijn we hier ook uitgepraat, want het is hier een programmeerforum waar we over zelf programmeren praten, niet over het installeren van bestaande software. Dat geldt net zo goed voor het gebruik van een "klasse"* als voor een compleet softwarepakket.

Welke van de twee redenen je ook hebt voor dit topic: het past niet op GoT. Mocht je tegen een specifiek probleem aanlopen tijdens het programmeren of tijdens het ontwerpen, dan ben je respectievelijk welkom in Programming of in Software Engineering & Architecture. :)

* Wel grappig dat je denkt dat hier een "klasse" voor te downloaden is. Wat je wil is een complete applicatie met verschillende klasses, als het goed in elkaar zit. Bovendien omschrijf je je probleemdomein niet eens. ;)

edit:
Overigens is dit al je zoveelste vraag waarin je niet de lokale policies hebt doorgelezen of waarin je gewoon geen moeite doet. Laat dit de laatste keer zijn, een volgende keer hangen daar consequenties aan.

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 28-10-2008 20:36 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.