Toon posts:

Uiterlijk verschil tussen PCI Express poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben nieuw op dit forum dus als ik deze topic verkeerd plaats, mijn excuses.

Ik heb al verschillende computers gebouwd maar dit waren al altijd budget computers. Nu ik voor mezelf een game pc in elkaar wil steken kom ik voor een probleem te staan. Is er een uiterlijk verschil tussen een PCI Express x16 poort en een PCI Express 2.0 x16.

Op Alternate heb ik het moederbord XFX 790i Ultra gevonden (http://www.alternate.be/h...Details.html?artno=GPEXNB). In de uitgebreide specificaties wordt vertelt dat dit moederbord 2 keer een PCI Express x16 2.0 bezit en 1 keer een PCI Express x16. Maar die 3 groene slotjes zien er exact het zelfde uit ? En als je een SLI opstelling maakt met 3 grafische kaarten, dan moeten alle 3 de kaarten gelijk zijn, maar toch heeft 1 van je kaarten een tragere PCI express poort.

Ik heb reeds al uren op Google gezocht en wel van alles gevonden, maar ik zou graag zekerheid hebben voor ik m'n hardware aankoop. Kan iemand mij dit alles a.u.b. toelichten,(liefst met afbeeldingen :P ),

Vriendelijke groeten Jazzy

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 22:18
de pci express poorten zien er gewoon allemaal hetzelfde uit. maar op moederborden zijn ze meestal in een andere kleur gemaakt bijv. de 2.0 pci express x16 geel en de x8 groen fzoo

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:11

Tazzios

..

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:50:

Op Alternate heb ik het moederbord XFX 790i Ultra gevonden (http://www.alternate.be/h...Details.html?artno=GPEXNB). In de uitgebreide specificaties wordt vertelt dat dit moederbord 2 keer een PCI Express x16 2.0 bezit en 1 keer een PCI Express x16. Maar die 3 groene slotjes zien er exact het zelfde uit ? En als je een SLI opstelling maakt met 3 grafische kaarten, dan moeten alle 3 de kaarten gelijk zijn, maar toch heeft 1 van je kaarten een tragere PCI express poort.
Bij de oudere sli borden heb je ook pci express 16x aansluitingen met verschillende snelheden, dat de kaart het zelfde moet zijn klopt. Maar de verbinding met het moederbord mag volgens mij wel in snelheid verschillen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedank, ik word al wijzer. Maar om even verder te gaan op Godlikev zegt, de XFX 790i Ultra telt 3 groene poorten. Maar toch is één ervan een PCI Express x16 en de andere twee zijn PCI Express 2.0 x16. En de MSI K9N2 Diamond bezit 3 PCI Express 2.0 x16 poorten, maar dan zijn de kleuren verschillend?

En Tazzios, is de dit moederbord dan al verouderd? En wat zou dan een betere keus zijn? De MSI K9N2 Diamond voor een AMD, of de MSI P7N2 Diamond voor Intel.

Misschien ben ik wat aan het muggenziften, maar ik wil niet voor verrassingen staan als ik m'n pc'tje bouw, :)

Groeten.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Beste keuze voor een Intel is over het algemeen ook gewoon een Intel chipset (bijv. de P45). AMD heeft tegenwoordig de 770 en 780G chipsets die het bijzonder goed doen. nVidia was een paar jaar geleden voor AMD qua chipset het beste wat je kon krijgen (voor Intel is het nooit veel soeps geweest), tegenwoordig valt dat nogal tegen.

Verder, je zult ervan versteld staan hoe goed je kunt gamen met "slechts" één videokaart ;) En 319 euro voor een moederbord is natuurlijk gewoon geschift (een weldenkend mens koopt daar een moederbord + processor voor). Denk nog eens goed na over wat je precies wilt, zoek reviews, lees de best buy-guides hier op Tweakers of bijv. op Ars Technica. Dat voorkomt dat je dadelijk met veel te dure waardeloze rommel zit opgescheept.

[ Voor 4% gewijzigd door NNF op 29-10-2008 09:12 ]

Verwijderd

misschien kan je beter een vga kaart kiezen die 2x gpu;s hebben met combo een intel chip of amd chip (welke cpu je kiest)
Dan een crossfire bord te gaan halen en twee losse kaarten te gaan halen.

Maar goed .

Persoonlijk gebruik ik een intel cpu met een intel chip op een moederbord.
Voor amd blij ik gewoon amd gebruiken.
Nvidia laat ik links liggen .

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dan maar best geen te duur moederbord kopen :P . Ik zal nog wat rondkijken en wat reviews lezen.

Bedankt allemaal.

Verwijderd

De reden waarom die ene trager is omdat de 2.0 op een apparte chipzitten en de 1.1 op de southbridge. De 780/90 is eigenlijk gewoon een 680 met een extra 2.0 chip en wat extra ondersteuning. Welke wat is staat wel in de handleiding. De 680/780/790 worden best wel warm en verbruiken ook veel. Ik ben het eens met suijkerbuijk in deze. Laat de nvidia chips gewoon links liggen. Ik weet niet wat voor processor je gaat nemen(denk een intel zo te zien), neem een intel X38/P45 en zet daar een HD48*0 kaart op.

meer technische uitleg hier:
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1279

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit wou ik weten. Bedankt. M'n oog is gevallen op een Asus P5E3 moederbord met een MSI R4870-T2D1G-OC.
Pagina: 1