Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSN stuurt naar alle contacten een "." MSN Virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van een MSN virus die ik met geen mogelijkheid weg kan krijgen. Dit virus stuurt om de zoveel tijd naar al mijn contacten een simpele punt ('.').

Via google en andere zoekmachines kan ik niets vinden over dit virus (mede omdat het alleen een punt typt). Buiten het zoeken naar het virus heb ik verschillende antispyware programma's gedraaid (Hitman Pro, MSN virus verwijderen en Panda virus). Geen van allen had succes.
Daarnaast heb ik alle cookies e.d. verwijderd en MSN volledig verwijderd en geherinstalleerd. Ik dacht even dat het verwijderd was maar na een kwartier kreeg iedereen weer mijn spam.
Ik ben ten einde rade en zit erover te twijfelen de PC te herinstalleren (maar dat zou toch wel erg zijn vanwege 1 spyware programma).

Hopelijk heeft iemand anders dit probleem ook gehad en zou mij kunnen helpen het op te lossen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten even: wat is jouw interpretatie van de resultaten van HJT? <-- wat is er verdacht en wat niet? :)

Ook: kijk even welke processen er een netwerkverbinding open hebben staan, bijv met TCPView. Dat kan helpen om te zien wat er verdacht kan zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:57

M_V

F_J_K schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:54:
Check Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten even: wat is jouw interpretatie van de resultaten van HJT? <-- wat is er verdacht en wat niet? :)

Ook: kijk even welke processen er een netwerkverbinding open hebben staan, bijv met TCPView. Dat kan helpen om te zien wat er verdacht kan zijn.
Dit is ws geen virus maar het resultaat van phishing.

Er wordt ws gewoon ELDERS ingelogd met jouw MSN+password, dat je een keer op een phishingsite hebt ingevoerd.. Hiermee kan men gewoon je contacten zien en er berichtjes naartoe sturen.

Ik denk dat de oplossing dus is om je password te wijzigen, en eventueel je geheime vraag (misschien dat deze achterdeur gebruikt wordt om je wachtwoord weer te resetten naar "hun" wachtwoord).

[ Voor 6% gewijzigd door M_V op 28-10-2008 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rudy_V schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:57:
[...]

Dit is ws geen virus maar het resultaat van phishing.

Er wordt ws gewoon ELDERS ingelogd met jouw MSN+password, dat je een keer op een phishingsite hebt ingevoerd.. Hiermee kan men gewoon je contacten zien en er berichtjes naartoe sturen.

Ik denk dat de oplossing dus is om je password te wijzigen, en eventueel je geheime vraag (misschien dat deze achterdeur gebruikt wordt om je wachtwoord weer te resetten naar "hun" wachtwoord).
Dat lijkt me sterk, want ik zie dat mijn computer heel erg snel allemaal vensters opent en naar iedereen een punt stuurt die online is. Toch heb ik je advies gebruikt en heb voor de zekerheid mijn wachtwoord, geheime vraag en geheime antwoord veranderd.

Verwijderd

Hoi,

Ben je er nog achtergekomen waar het aan lag? Ik heb hetzelfde probleem namelijk. Hoogst irritant.

Thanks en groet,

Remmert

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hijackthis al geprobeerd om te kijken wat er allemaal draait?
[Howto] Spyware scannen en opruimen

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

dit probleem heb ik ook sinds deze week!
Weet iemand al wat het probleem (en oplossing is)?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Kixtart schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:01:
Hijackthis al geprobeerd om te kijken wat er allemaal draait?
[Howto] Spyware scannen en opruimen
Mensen lees dit alsjeblieft eens een keer....
Topics zonder uberhaubt een hjthis logje enz. zijn gokjehokje topics...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1