Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[JS] random achtergrondbeeld zonder herhaling

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor een website wil ik een random background-beeld laten laden.

Heeft iemand misschien een goed javascript dat ervoor zorgt dat een beeld niet 2 keer achter elkaar vertoond wordt?

Verwijderd

Wat je wilt is geen random background. Random houdt in dat 'ie 1 afbeelding uit jouw reeks afbeeldingen haalt. Het kan dus voorkomen dat er toevallig 2 keer dezelfde afbeelding wordt getoond. Hij zou de afbeelding op volgorde of iets dergelijks moeten tonen.

Heeft google niet voor jouw kunnen vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Heb je echt niets beters te doen dan op deze manier op vragen te reageren????

Volgens mij is m'n vraag vrij duidelijk, dus als je er geen antwoord op hebt houd dan je mond.

Als het eenvoudig was iets via Google te vinden had ik dat wel gedaan...

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 22:03

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:11:
Heb je echt niets beters te doen dan op deze manier op vragen te reageren????
En heb jij niets beters te doen, zoals googlen? :)

Houd gewoon een stack bij met welke afbeeldingen je hebt gehad en clear deze als je op de helft bent ofzo.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
Wil iedereen die geen waardevolle bijdrage aan dit topic kan leveren misschien z'n mond houden?
Dit levert totaal niets op.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Gooi ze in een array, randomise de array en hou die volgorde aan.

Maar je toon bevalt me verder niet zo.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:15:
Wil iedereen die geen waardevolle bijdrage aan dit topic kan leveren misschien z'n mond houden?
Misschien moet je gewoon ff een ander forum gaan zoeken.

[ Voor 58% gewijzigd door Bosmonster op 28-10-2008 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Houd gewoon een stack bij met welke afbeeldingen je hebt gehad en clear deze als je op de helft bent ofzo.
Ik vraag of iemand hier een javascript voor heeft liggen.
"houd gewoon een stack bij" zegt mij niets.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:17:
[...]

Ik vraag of iemand hier een javascript voor heeft liggen.
"houd gewoon een stack bij" zegt mij niets.
Lees de FAQ even door.. Dit is een forum voor ONTWIKKELAARS. Niet voor KNEUZEN die een kant en klaar scriptje zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:17:
[...]

Lees de FAQ even door.. Dit is een forum voor ONTWIKKELAARS. Niet voor KNEUZEN die een kant en klaar scriptje zoeken.
Ach gossie, heb je niets beters te doen?

:)

zielig dit hoor...

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:17:
[...]
Amen.

@makemyday: mensen afzeiken die je proberen te helpen werkt niet echt, zoals je merkt. Kijk anders eens op http://javascript.internet.com.

En nu heel snel wegwezen, scriptrequests doen we niet aan.

[ Voor 29% gewijzigd door spone op 28-10-2008 17:21 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy (zie kopje "scriptrequests") :Y)

Verder doe iets als:
code:
1
2
3
img_array = nieuwe array()
img_array.push('plaatje1.jpg')
img_array.push('plaatje2.jpg')

Daarna maak je met HTML 2 divjes. Waarbij je de volgorde afwisselt op de z-index. Dit icm een javascript die je opacity aanpast.

[edit512345]
@onder ergens:
Ik dacht dat dit soort figuren de hele dag op Geenstijl rondhingen
En bedankt. Dit zal ook erg bijdragen met het feit dat je medegebruikers je misschien niet meer willen helpen omdat je hun mede-gebruikers (en/of hun direct) zo behandeld.

Het is gewoon vrij "gebruikelijk" dat je hier op Tweakers.net zelf wat dingen uitzoekt, en dan met een duidelijke topicstart komt waarin je beschrijft "wat" je gedaan hebt, waar je tegenaan loopt, etc.

[edit8767356]
@onder me:
dit: na het posten had ik al spijt van m'n post, gevalletje 'feed the troll' voordat ik het me realiseerde...
Mee eens. :)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 17:27 ]

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:02

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Mooi, Ik kan wellicht wel een waardevolle bijdrage leveren, dus voor mij geldt dit niet.

Verder bevalt de toon van je berichten me totaal niet, dus heb ik ook totaal geen ene interesse om je ergens mee te helpen. :w

edit: na het posten had ik al spijt van m'n post, gevalletje 'feed the troll' voordat ik het me realiseerde... |:(

[ Voor 11% gewijzigd door sjunnie op 28-10-2008 17:23 ]

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat dit soort figuren de hele dag op Geenstijl rondhingen, maar ze zijn hier dus ook.
Hahahahaha sukkels :D

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:22:
Ik dacht dat dit soort figuren de hele dag op Geenstijl rondhingen, maar ze zijn hier dus ook.
Hahahahaha sukkels :D
Voorlopig ben jij nog de enige uitzondering, maar dat heb je nog niet door geloof ik 8)

Edit.. damn 29 gewoon, hoop dat je geboortedatum niet klopt :X

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 28-10-2008 17:24 ]

• Robin
  • Niet online
Kunnen we het hier nog wel even gezellig houden? Elkaar de mond gaan snauwen heeft totaal geen zin :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Robin schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:23:
Kunnen we het hier nog wel even gezellig houden? Elkaar de mond gaan snauwen heeft totaal geen zin :)
Nee, maar lucht wel op :D

Sorry, zal het niet meer doen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 28-10-2008 17:24 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bevalt de toon niet, reageer dan ook niet in het topic en maak een topic report aan ;)

Beste makemyday, met een naam als deze is het bijna toepasselijk op dit topic en hoe het overkomt op mij ;)

Hierboven is een en ander al geroepen. De manier waarop je dingen verwacht, matcht totaal niet met de eisen / wensen die wij stellen binnen de Devschuur®

Dit topic gaat dicht en je hoeft ook geen nieuw topic te openen. Ga maar lekker een rondje lopen en lees Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy eens rustig door. Daarnaast bestaat er ook nog een Het algemeen beleid en daar staat ook een en ander in hoe je je het beste kan gedragen op een groot forum als deze.
Je probleem ga ik nu heel snel oplossen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.