Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zojuist heb ik een nieuwe HTC touch binnen gekregen. Omdat ik werk bij 2 werkgevers zou ik graag de mail en agenda van beide werkevers synchroniseren, is dat een optie? En hoe stel je dat dan in, ik kan niet meer dan 1 active sync verbinding aanmaken.

Hierbij bieden beide werkgevers exchange 2007 aan. Bij 1 werkgever is het mogelijk om specifieke instellingen voor exchange voor mij aan te passen. (kleine organisatie)

Is het dan mogelijk dat het rechtstreeks op mijn telefoon wordt gesynced, of moet eerst werkgever 1 de data ophalen van werkgever 2 en ik mijn tel syncen met werkegever 1.

Als dat laatste de enige optie is, wat moet je daarvoor in exchange instellen? (dat zal wel niet voor WBM zijn, maar voor WOS oid)

Can`t live without the mods

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
Volgens mij kan je maar 1 Exchange server beheren, of je moet voor beiden werkgevers gaan werken met 1 exchange account :).

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
Je kunt natuurlijk ook POP3 uitlezen, dat kun je wel meerdere keren.

Met gestrekt been.

• siepeltjuh
  • Niet online
Had ik moeten zeggen, POP is geen optie, omdat de agenda ook gesynced dient te worden.

Naar ik nu begrijp is het gewoon niet mogelijk om het op het toestel in te stellen en zou ik dus moeten kijken of het via exchange te combineren valt.

Mijn onderzoek gaat verder, wellicht dat ik in een ander thread een nieuwe post open, met de nieuwe vraag hoe dat te regelen is via exchange, als het al mogelijk is.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
2 agenda`s gaat niet. Je hebt er maar 1 op je pda.

Met gestrekt been.

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-11 11:24

Dark Angel 58

Peace!!!

helaas, maar waar dat je nog 1 pda moet aanschaffen...
ALS imap ook niet werkt!

[ Voor 19% gewijzigd door Dark Angel 58 op 31-10-2008 16:06 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:17
Is er geen software voor een extra kalender?

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 20:07
hetzelfde probleem hier.
Heb toevallig ook een Touch. Ik sync met mijn laptop van de TU en heb mijn calendar geshared en die kan ik op het werk openen. Dan kan ik mijn calendar wel zien, en handmatig kopieren zegmaar.
Een andere oplossing is je calendar exporteren en importeren.

Ik zoek ook nog steeds een betere oplossing...

• siepeltjuh
  • Niet online
Ghannes schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:09:
hetzelfde probleem hier.
Heb toevallig ook een Touch. Ik sync met mijn laptop van de TU en heb mijn calendar geshared en die kan ik op het werk openen. Dan kan ik mijn calendar wel zien, en handmatig kopieren zegmaar.
Een andere oplossing is je calendar exporteren en importeren.

Ik zoek ook nog steeds een betere oplossing...
Het is weer even geleden, maar niet minder relevant. Aangezien ik voor de hobby wat prutsen met C# wel leuk vind, heb ik een tool geschreven (die redelijk goed werkt) die zeg maar exchange agenda van bedrijf a controleert op wijzigingen en die plaatst in de exchange van bedrijf B. En vice versa.

Dit natuurlijk alleen voor mijn eigen gebruikersaccount en via de webservices die ook door OWA wordt gebruikt. Heel eenvoudig was het niet, maar het werkt redelijk. Elke 15 minuten wordt er naar een wijziging gezocht. De service draait op mn thuis servertje.
Zo hoef ik maar 1 activesync account op mijn telefoon in te stellen.

De tool publiek maken doe ik niet. Mijn programmeer skills zijn te beperkt om te garanderen dat alles veilig is, er geen vage fouten kunnen optreden en ik niet op enige wijze gedoe wil hebben met oplossen van andermans problemen.
Toch wou ik jullie vertellen dat dit een optie is. De webservices van Exchange 2007 zijn echt heel uitgebreid, bijna alsof je de API op de pc zelf aanspreekt.

Email heb ik bij 1 bedrijf als activesync ingesteld, de andere als IMAP account, dat is dan helaas niet anders.

Pagina: 1