Energieverbruik & BBGs

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:09
Een onderdeel wat ik tot nu toe eigenlijk elke keer mis is een kopjes "energieverbruik". Af en toe wordt het bij een paar onderdelen bij de verschillende systemen wel eens aangehaald, maar het is geen structureel onderdeel van de guide.

Ik (en ik denk velen met mij) zou graag zien dat er een apart kopje komt per systeem hoe energiezuinig het zal zijn en zo mogelijk wat het systeem per jaar +/- kost bij gebruik van x uur/dag. Dit zijn ook kosten die zeker mee zullen wegen bij de keuze voor bepaalde onderdelen.

Over een andere boeg is ook mogelijk, namelijk door aan te geven wat het totale systeem aan kWh zal verbruiken bij full-load en bij idle/desktopgebruik. Volgens mij is dit in toenemende mate goed mogelijk aangezien veel onderdelen op energiegebied een stuk uitgebreider gespecificeerd zijn.

Ik zou bijvoorbeeld graag willen weten of de onderdelen die ik in mijn systeem ga stoppen (welk type BBG ik ook neem, zelfs bij ultra-gaming-super-spec-unit) ook hun energieverbruik optimaal schalen naar de behoefte. Dus wanneer ik idd. zo'n supersysteem heb, hij zich bij wijze van, terug kan schalen naar 30watt zodra ik beetje ga zitten desktoppen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:55
Dit gooi ik even naar de redactie toe,

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23

Qwerty-273

Meukposter

Lijkt me een lastige opgave - niet alle onderdelen hebben een verbruik vermeld met verschillende 'gebruikspatronen' vaak wordt alleen de max en eventueel idle verbruik vermeld (alleen wat is 'idle' volgens hun testmethodiek?). Aangezien het systeem niet fysiek samengesteld wordt voor de BBG lijkt het me lastig om een reeel beeld te geven van het verbruik. Maar een BBG-lid zou daar wat beter over kunnen oordelen natuurlijk ;-)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.