PC start niet op, lichtje op keyboard blijft aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132602

Topicstarter
Hoi,

Ik had net iets vreemds. Toen ik mijn pc wilde aanzetten starte hij goed op, maar liep alles compleet vast aan het eind. Daarna startte ik opnieuw op en kwam ik niet eens voorbij de eerste witte 'dos'-lettertjes. Alles bleef zwart.

Toen heb ik de pc maar even helemaal uitgezet en toen zag ik dat het lampje van caps-lock gewoon bleef branden. Op de een of andere manier stond er dus nog steeds spanning op.

Na een minuut of 5 de pc helemaal van de spanning af te halen (stekker uit, lampje ging ook uit) en de pc weer aan te zetten, startte die weer normaal op en heb (nu dus) geen vastloper (want ik ben meteen dit bericht gaan typen..

Gaat mijn moederbord langzaam dood? Of kan het iets anders zijn?

Thanks!
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gaat mijn moederbord langzaam dood? Of kan het iets anders zijn?
Ik zou me nergens zorgen om maken. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:13:
[...]

Ik zou me nergens zorgen om maken. :)
Ok.. dat is geruststellend op zich, maar aan de andere kant is het ook niet echt normaal toch? Ik neem aan dat er toch iéts in de computer niet helemaal lekker is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:51

KneoK

Not in a million lightyears

Niets van aantrekken. Als je niet volledig afsluit maar een hanger krijgt dan kunnen er lampjes blijven branden, zoals gezegd echt niets om je zorgen om te maken. Mijn numlock knopje heeft er nog weleens last van als ik weer in de BIOS aan het rommelen ben en ik de overklok of geheugeninstellingen weer net iets te strak heb gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KneoK schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:04:
Niets van aantrekken. Als je niet volledig afsluit maar een hanger krijgt dan kunnen er lampjes blijven branden, zoals gezegd echt niets om je zorgen om te maken. Mijn numlock knopje heeft er nog weleens last van als ik weer in de BIOS aan het rommelen ben en ik de overklok of geheugeninstellingen weer net iets te strak heb gezet
Maar dat is 't 'm juist.. Ik sluit wel degelijk helemaal af. Zonder hanger, gewoon UIT. Geen geluid meer, fans uit, lichtjes op de case uit.. alles.. Behalve (soms) dus, dat ene lampje op het toetsenbord. Alsof er toch nog een stroompje ontsnapt ergens.

En voorheen heb ik me nergens zorgen over gemaakt, tot vandaag dus, toen ik niet meer kon opstarten voor een kort moment. Computer aan, fans draaien, maar niks in beeld. Ik moest echt even de complete spanning eraf halen, want dat lampje ging niet meer uit. En dan kom je toch op een punt dat er iets echt niet deugt.

Maar goed.. ik ga het in ieder geval wel in de gaten houden. Toch bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok.. het valt me nu dus steeds meer op..
Ik heb een tijdje de computer helemaal van de stekker afgehaald..
Nu heb ik de stekker er weer in gedaan en wil ik de pc aanzetten, geen reactie. Alsof de stekker er gewoon nog uit is..

Dus ik nog even wachten.. en wachten.. en proberen.. en ja hoor.. na een paar minuten lijkt de voeding weer wakker geworden te zijn.. en de pc springt weer aan.

Lijkt me toch allemaal niet heel erg onschuldig.. Kapotte voeding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Dat kan ook best aan de voeding liggen, ik heb hier een Antec voeding die precies hetzelfde doet. Zodra je de stekker erin stopt mag je eerst een minuut of 2 wachten voor de computer pas eindelijk aan wil, met precies dezelfde computer en een Enermax voeding heb ik nergens last van. Dat zegt dus niet zoveel ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, dan zal ik eens binnenkort een keer gaan rondneuzen voor een voeding.. Zijn de meeste voedingen compatible, of moet ik nog op bepaalde dingen letten..

En belangrijker: kan deze situatie kwaad? Misschien dat het slecht voor een onderdeel is, zoals moederbord?

Grtzz,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Mijn systeem is gisteren ook om 13:00 voor het eerst met Vista Ultimate, compleet bevroren ... keiharde reset, problem fixed. Ik had dus ook tot gisteren de hoop dat het met deze Windows versie misschien anders was als alle vorigen, maar nee, zonder te ranten zeg ik uit eigen ervaring dat ELK windows systeem zo nu en dan "onverklaarbaar" vast loopt.
Maar om even wat dieper in te gaan op je vraag over de voeding, het lijkt me niet dat dit paar incidentjes nou direct aanleiding moet geven tot het kopen van een nieuwe voeding. Maar als je dan toch geld over de balk wil smijten, koop er dan meteen één van degelijke kwaliteit (Enermax, Zalman etc) en een wattage passend bij je systeem. (Met een paar Harddisks en wat usb appartuur die zich voedt via de PC is het al snel raadzaam om een 400Watt voeding te halen)
Over je vraag of het nadelig is voor je mobo: Zoals je het hier omschrijft niet, maar zodra de symptomen verergeren en het onwaarschijnlijk geval zou zich voor doen dat de voeding een compleet verkeerde spanning op je mobo zet, dan kan het zijn dattie je mobo mee sleurt in zijn val. (Ik denk dat de kans om een redelijke prijs met de lotto te winnen groter is eerlijk gezegd)

Ken ik jou?

Pagina: 1