MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
De 80 Aderige kabel is pas vanaf ATA-66 nodig. Hierbij heeft elke pin een eigen ground, dus een keer zo veel aders. Dit is om reflectie te voorkomen tussen de aders, bij hogere snelheden (Dan ATA-33). Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.
Simple gezegt heeft ieder draadje zijn eigen ground. Dit is omdat je bij de hoge frequentie waarmee gewerkt wordt snel last hebt van storingen
Yamaha MT-09
Verwijderd
Verschil in de praktijk tussen 33 en 66 is maar een paar procentjes. Voor een 33 drive maakt het dus geen verschil met deze kabel aangezien je drive geen 66 aankan. Om dus die paar procentjes meer te kunnen gebruiken moet zowel je mobo als je drive(s) 66 aankunnen en moet je zo'n 80 polige kabel gebruiken die naast elk data adertje een aarde ader heeft om overspraak te voorkomen.
simpel gezegd, je hebt je UDMA/66 kabeltje voorniks aangeschaft als je moederboard niet hoger dan UDMA/33 aankan. Dit is (zoals gezegd) pas nodig vanaf UDMA/66.
Naja, kun je nog altijd gebruiken bij je volgend moederbord...
Naja, kun je nog altijd gebruiken bij je volgend moederbord...
Verwijderd
Ik heb het een keer gevraagd, maar die kabel is niet belangerijk. Een harde schijf die 7200 rpm is werkt gewoon als 7200 rpm en daarvoor hoeft die echt geen speciale kabel te hebben waardoor die misschien sneller zou gaan. Zoals de andere het al zeggen, het maakt niet uit, niet nemen dus.
Wolverine: 7200rpm heeft NIKS met UDMA/66 uittestaan. Het één is het aantal toeren dat een hdd maakt en bepaald vooral de zoeksnelheid op de schijf. En het ander (UDMA) bepaalt de snelheid waarmee de gegevens van de hdd naar het moederbord worden gestuurd (en omgekeerd).
OK, bedankt guy's, voor een volgend moederbord dus..Gelukkig koste hij me maar 15,-
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Je kan die nieuwe kabel natuurlijk gewoon gaan gebruiken. Helpt 't niet, het is ook zeker niet slechter. Die kabel helpt storingen te verminderen bij het 'DMA'en van data van en naar je HD. Als ie ook maar een paar fouten voorkomt (waardoor die data nog eens een keer verstuurd moet worden) heb je al winst..
Pagina: 1