Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Microsoft Update kan niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

sinds 24-10 dus dat is vrijdag wil mijn laptoppie geen updates meer ophalen. Ik heb al gekeken en de 24e heeft ie alleen Updates voor Office binnengehaald (Microsoft Update).

Wat er in de tussentijd is veranderd is dat ik McAfee Security Suite of wat er dan ook gratis bij zat heb verwijderd en NOD32 antivirus geinstalleerd.

Als ik op de Support sites van Microsoft zelf kijk krijg ik maar 2 tips: verbind me het internet en klik op Update starten. D'uh.

De foutcode die ik krijg is als volgt: 0x8024402C. Proxy / Firewall instellingen zou ik naar moeten kijken maar ik heb geen van beiden.

Iemand tips?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.updatexp.com/0x8024402c.html ?

staan nog wat suggesties

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:28
Onderstaande al geprobeeerd in een cmd-venster?
• proxycfg -d
• net stop wuauserv
• net start wuauserv

1e hit via google: Foutbericht wanneer u op de website van Windows Update of Microsoft Update naar beschikbare updates zoekt
Zoeken op: 0x8024402C

Edit: net te laat, maar toch: kort en to the point antwoord. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Kosh66 op 28-10-2008 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry, was vergeten te zeggen dat ik niet een complete debiel ben en al een uur dit probleem op probeer te lossen. Deze tips had ik ook al gevonden...

Ik heb geen proxy aanstaan.
Ik heb geen firewall programma, heb alleen NOD32 Antivirus en zit achter een dichtgetimmerde router waar het voor vrijdag prima mee werkte.
Dat in de command prompt met proxy en dan windows update service met de hand uit en weer aanzetten ook al gedaan (zou ook bij services.msc kunnen lijkt me?)

Maar ik ben nu in een andere richting aan het zoeken... Ik heb vrijdag deze laptop op mijn werk gebruikt voor iets waarbij ik de Internet Information Services (IIS) aan moest passen. Volgens mij heeft Windows Update die Services ook nodig. Ze staan gewoon op default nu volgens mij, maar nog steeds niks.

Weet iemand toevallig waar ik zoeken moet in InetMgr.exe ?

http://windowsupdate.microsoft.com/

Kan iemand op die link klikken en me zeggen of ie bij Update of bij MSN.com uitkomt? Ik bij dat laatste en vind het meer dan vreemd...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 16:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk zelf dat je McAfee deinstallatie en NOD32 de hoofdschuldige is :)
Er zit in NOD32 ook een netwerkmonitor/scanner ingebakken.
Als je die uitschakelt, werkt het dan wel?
Zijn echt alle restanten van McAfee ook weg?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
McAfee is helemaal weg, als ik alle opties van NOD32 uitschakel maakt het geen fluit uit. Ik ga nu even veilige modus proberen zo terug.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt geen fuck uit.

Heb inmiddels weer een ander programma geprobeerd SUPERAntiSpyware (what's in a name). Die heeft nog niks gevonden maar kon ook niet updaten. NOD32 uitgezet, Windows Firewall uit (bleek toch aan te staan grr) maar geen updates, niet met SAS, niet met Windows, alleen NOD32 kan updaten (verdacht, I know).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:32:
http://windowsupdate.microsoft.com/

Kan iemand op die link klikken en me zeggen of ie bij Update of bij MSN.com uitkomt? Ik bij dat laatste en vind het meer dan vreemd...
komt bij mij (XP) in
http://www.update.microso.../v6/default.aspx?ln=en-us uit

uit... msn is meestal als hij het niet kan vinden en de search doorstuurt?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Kijk ff wat je DNS instellingen zijn. Ik heb al bij meerdere mensen gezien dat deze aangepast was aan iets smerigs (door een worm / virus).
Controlleer ook je router DNS instellingen! Veel van deze wormen passen ook deze aan, als het default wachtwoord niet is gewijzigd.

Verwijderd

Misschien heb je wat aan onderstaand tooltje:

http://www.timeatlas.com/..._Windows_Update_Problems/

Verwijderd

Topicstarter
OverSoft schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:03:
Kijk ff wat je DNS instellingen zijn. Ik heb al bij meerdere mensen gezien dat deze aangepast was aan iets smerigs (door een worm / virus).
Controlleer ook je router DNS instellingen! Veel van deze wormen passen ook deze aan, als het default wachtwoord niet is gewijzigd.
Krijg nou de &*#@^$
Mijn Asus Router had indd onbekende DNS servers erin staan...

85.255.112.115 ik herken het tenminste niet...

Kijken wat ie nu doet.

Verwijderd

Topicstarter
Windows Defender, Windows Update en SUPERAntiSpyware kunnen allemaal hun updates weer binnen halen.

DNS vd Router staat nu gewoon op UPC/Chello en zit een nieuw ww op.

Bedankt voor de hulp! =]
Pagina: 1