2 sets boxen apart aansturen (1 PC)

Pagina: 1
Acties:

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 13:05

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Ik heb een X-fi extreme music met daarop m'n versterker (rotel ra-04 en daraaan m'n B&W boxen) en een asus p5b deluxe mobo met 7.1 aansluitmogelijkheden.

Nou wou ik graag voor het gamen een logitech x530 5.1 setje aansluiten en voor muziek met versterker+boxen. Ik heb nu m'n vertserker aan de X-fi hangen (stereo) (beter dan onboard sound) en wou dan graag m'n oude x530 setje op het mobo aansluiten en dan daarop alle games af laten spelen.
(alles met 3,5 mm jack aansluitingen)

Is het mogelijk om deze 2 apart (maar wel tegelijk) aan te sturen, dus dat het game geluid over de ene set loopt en de muziek over de andere set? Nou kan je in windows xp gewoon kiezen wat je als bron neemt (dus of x-fi of onboard) kan het ook tegelijk? maar dan wel 2 aparte signalen (zou echt super zijn _/-\o_

zoeken op google levert voor marktplaats en reviews op van boxen (sets) 8)7

I can't wait to shoot!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
Windows zelf kan het niet regelen. Je zult het moeten zoeken in de applicaties zelf. Sommige kunnen hun output naar een te kiezen device sturen. Je moet dus beide geluidskaarten (x-fi en onboard) geïnstalleerd hebben.

Dus je muziek afspeel programma moet dan de output naar de X-Fi sturen en je 'game' moet het naar de onboard sturen.........

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Bij de meeste mediaspelers kan je selecteren welke geluidskaart je wilt gebruiken als output; wellicht dat je hier eens naar zou moeten kijken.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:24
Ik heb zelf een logitech z5500 set aangesloten via optisch naar me geluidskaart. En een versterker stereo op dezelfde geluidskaart. Ze werken allebei tegelijk. Als ik games speel zet ik alleen de logitech aan, en als ik muziek luister zet ik de versterker aan en de logitech uit. Hij stuurt dus eigenlijk altijd een signaal naar beide geluidsbronnen alleen hoef je er maar 1 aan te zetten. (ze kunnen ook allebei tegelijk aan, dit doe ik meestal met films, toch wat extra's hé ;)) Ik heb trouwens een Club3D Theatron DD

Verwijderd

Ik heb 2 geluidskaarten, waarvan ik mijn onboard geluidskaart gebruik voor de microfooningang. Ik heb dan in Skype deze onboard kaart geselecteerd als opnameapparaat. Als uitgang voor alles gebruik ik mijn ESI Juli@ kaart, deze heb ik in Skype als afspeelapparaat gekozen.

• kaajee
Martijn1990 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:41:
Ik heb zelf een logitech z5500 set aangesloten via optisch naar me geluidskaart. En een versterker stereo op dezelfde geluidskaart. Ze werken allebei tegelijk. Als ik games speel zet ik alleen de logitech aan, en als ik muziek luister zet ik de versterker aan en de logitech uit. Hij stuurt dus eigenlijk altijd een signaal naar beide geluidsbronnen alleen hoef je er maar 1 aan te zetten. (ze kunnen ook allebei tegelijk aan, dit doe ik meestal met films, toch wat extra's hé ;)) Ik heb trouwens een Club3D Theatron DD
XP zeker? Want Vista kan dit niet meer; tegelijkertijd analoog en digitaal (s/pdif) uitsturen.......

Bovendien; zijn logitech x530 heeft geen digitale ingang(en) en ook z'n rotel ra-04 (stereo) versterker niet vermoedelijk.......

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 28-10-2008 17:49 ]

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Ik heb beide geluidskaarten geinstalleerd ja (onboard en X-fi) en m'n X-fi x530 en Rotel hebben idd geen optisch of digitaal. Skype wil ik graag ook over de X530 (waar me mic inzit is voor mij niet belangrijk)

Het is onder XP

I can't wait to shoot!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:24
kaajee schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:47:
[...]

XP zeker? Want Vista kan dit niet meer; tegelijkertijd analoog en digitaal (s/pdif) uitsturen.......

Bovendien; zijn logitech x530 heeft geen digitale ingang(en) en ook z'n rotel ra-04 (stereo) versterker niet vermoedelijk.......
Ah sorry, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Heb inderdaad XP. In dat geval heeft mijn bericht geen nuttige informatie ;)

• kaajee
the mod man schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:30:
Ik heb beide geluidskaarten geinstalleerd ja (onboard en X-fi) en m'n X-fi x530 en Rotel hebben idd geen optisch of digitaal. Skype wil ik graag ook over de X530 (waar me mic inzit is voor mij niet belangrijk)

Het is onder XP
Ja, nou? en? Je hebt toch je antwoorden al gekregen in de posts hierboven?
Per applicatie instellen (indien mogelijk) welke geluidskaart ie moet gebruiken..........

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Op een andere site kreeg ik de tip om hier:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m181/superfalco/geluidinstellingen.jpg

Voor afspelen geluid de kaart te selecteren waar m'n x530 opzit en voor muziek degene met de versterker, en tot nut toe doet het nu alles wat ik wilde.

Dus bij deze kan het topic wel dicht.

I can't wait to shoot!

• kaajee
Ja dat kan ook. Alleen ging ik er vanuit dat je dit niet elke keer in wilde stellen. Als je het in de applicatie kunt kiezen dan hoef je niet elke keer handmatig te switchen......

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Bij deze manier hoef ik niet te switchen, winamp valt onder midi muziek en gaat nu over X-fi. al het andere valt onder 'gewoon' geluid en gaat over de onboard. (ik wilde idd niet constant moeten switchen)

Alleen 1 ding in IE 7 bij nederland.fm wil ik ook over x-fi en daar kan ik geen kaart kiezen... iemand daar nog een tip voor? (kon niks vinden onder internet opties (kan wel kiezen waar ik mee wil opnemen maar niet waarmee ik wil afspelen |:( ))

voor de rest werkt het nu allemaal goed

I can't wait to shoot!

• kaajee
Ligt er en beetje aan welke 'player' de zender gebruikt. Soms is het (de engine van) Windows Media player, soms ook een flash plugin. Als je dan rechts klikt dan kun je bij instellingen kiezen welke geluidskaart er gebruikt moet worden.......(ik weet niet of dit onthouden waordt)
Pagina: 1