Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een probleem met norton ghost solution suite en windows xp, zal het uitleggen: ik heb 1 server 'windows 2003 standard' en ik heb 1 computer 'windows xp'. allebei virtueel.
en allebei op het domein, je kan via norton solution suite 2.0 een soort van template maken. met informatie erin over hoe de computer op het netwerk staat.

als je dit doet, en dit werkt wel, dan stelt norton dit op afstand in zoals het is ingestelt in de template.....maar er is een probleem. als je windows wilt aanmelden op het domein moet je die eerst goed en dan gebruikersnaam in vullen en wachtwoord.
maar een normale gebruiker weet dit niet, hoe zou dit automatisch kunnen met een script ofzo.

de vorige keer gooide ik per ongelijk 90% van de computers van het domein, maar er is geen mogelijkheid om dit automatisch terug te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat is de vraag?

[ Voor 6% gewijzigd door Haaglander op 28-10-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:) het is weer vaag van mij, sorry

....hoe kan je automatisch computers op het domein zetten, zonder dat je naar die computers heen moet om eerst als administrator in te loggen dan te verbinden naar het domein--opnieuw opstarten--dan aangeven bij het aanmelden hoe die aanmeld (lokaal of domein)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
netdom.

[google=netdom join domain]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:17:
:) het is weer vaag van mij, sorry

....hoe kan je automatisch computers op het domein zetten, zonder dat je naar die computers heen moet om eerst als administrator in te loggen dan te verbinden naar het domein--opnieuw opstarten--dan aangeven bij het aanmelden hoe die aanmeld (lokaal of domein)....
Door niet met Ghost Cast Server en sysprep te werken maar met Ghost Console en templates.
In de template geef je computernamen (met laatste variabele), domein, etc, etc op, Ghost Console zal dit allemaal netjes toepassen nadat de image is uitgerold over de pc's doormiddel van een "task" (waar je natuurlijk nog meer in kan proppen)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel. netdom 2.0 en die templates zal ik gebruiken en uit proberen.

ik wist dat er ergens een domein optie was in ghost solutions suite. maar dat giftige programma en mijn ge-experimenteer haalde 90% van de pc's uit het domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die template werkte.

alleen als je nu aanmeld (aanmelden bij:) kan dat niet omdat hij nog lokaal staat ingesteld...hoe kan dit ook automatisch gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows zal met de optie komen die als laatste is gebruikt, en aangezien je het image maakt als de pc uit het domein is zal de lokale aanmelding er staan.
De eerste gebruiker zal dus even 1 keer extra moeten klikken om het domein te kiezen, daarna zal de pc daar op blijven staan.

Of dit ook automatisch kan heb ik me niet in verdiept, als het kan zal het een lokale policy in windows zijn. En zal je dus moeten instellen op de image pc voordat je een image maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:07:
alleen als je nu aanmeld (aanmelden bij :) kan dat niet omdat hij nog lokaal staat ingesteld...hoe kan dit ook automatisch gaan?
[google=default logon user] is doorgaans dan het eerste wat ik zou proberen als ik zoiets zie staan :)

En daar zal ook wel binnen de templates iets voor worden geregeld (post-install script ofzo).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die google link verwijst naar het "automatisch inloggen" en "controll userpasswords2" verhaal.
Dat is wel in te bouwen ja, maar dat bedoeld SRG niet volgens mij. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.visualwin.com/AD-XP/xp-logon.png
XP onthoud de laatste instelling en de vraag is of het mogelijk is dat na het uitrollen van de image's de pc's standaard op domein inloggen staan ipv op "this computer", zodat de eerste gebruiker dat niet zelf hoeft te doen.

SRG, correct me if i'am wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:04:
Die google link verwijst naar het "automatisch inloggen" en "controll userpasswords2" verhaal.
Dat is wel in te bouwen ja, maar dat bedoeld SRG niet volgens mij. ;)
Nou, dan speel je wat met de zoektermen...last logon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het was te ingewikkeld. ik heb al een andere optie ontdekt.

met skeep VNC console kan ik het ook (ongeveer)

....maar het is echt te ingewikkeld voor normale gebruikers....want ineens werkt alles niet meer volgens hun...en in die richting.
maar skeep was plan b zeg maar.

en bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Registry Key inschieten met DefaultDomain vooropgegeven lijkt me nou toch echt niet zo lastig terug te vinden met wat google werk, maar ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sysprep gaat bij mij goed alleen heb ik een bijkomend probleem en dat is dat het sysprep bestand op de computer blijft staan.
Hierin heb ik de administrator gebruiker en administrator wachtwoord in staan.
Hoe zorg ik ervoor dat dit wordt verwijderd. Het is niet echt de bedoeling dat iedereen dit te zien krijgt.
Alvast dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:45:
Hoe zorg ik ervoor dat dit wordt verwijderd.
Scripten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Sysprep in een mapje C:\Sysprep gooien, deze wordt automatisch verwijderd na het doorstarten na een reseal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Mja, ik heb al eens gezien dat dat niet gebeurde, dan is een
code:
1
2
[GuiRunOnce]
Command0=cleanup.cmd

in je sysprep.inf opnemen met daarin iets als rd /q /s <sysprepdir> ook wel handig.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 13-12-2008 13:07 ]

Pagina: 1