Geheugen/FSB snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Goedemiddag,

Even een vraagje om te controleren of ik op het juiste pad zit.

Mijn toekomstige systeem:
http://tweakers.net/ext/p...2C159171%2F1%2C170182%2F1

de P5Q-E kan 1200 mhz geheugen aan, maar dan komt het hele verhaal met de FSB van je processor en de verhouding daarvan tot je geheugen snelheid.
Mijn bedoeling is om de FSB minimaal tot 400 Mhz over te klokken en dan zou ik 1:1 zijn met het 800 mhz geheugen, maar wat als ik bv een FSB krijg van 423 ofzo ??

Is het handig om 800 mhz geheugen te nemen, of moet ik toch gaan voor 1200 mhz ?
Waar moet ik op letten met de verhouding van geheugensnelheid en FSB v.w.b. het overklokken van de processor ?
Geld is gelukkig niet zo het probleem maar wil niet nutteloos duurder geheugen kopen als ik de snelheid niet kan gebruiken.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik denk dat de topic meer in Processors, Moederborden & Geheugen of Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen thuishoort, omdat het geheugenvraag is en niet over de hele computer zelf (en ook nog custom build computer)

Je kan overklokken op FSB, daar had je meer moeten verdiepen in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen waar je voldoende informatie kan krijgen.

Bij toename in FSB neemt bus naar geheugen ook toe (tegelijk met CPU kloksnelheid) en dus is een hoogwaardige geheugenreep zoals Corsair, GeiL of OCZ verstandig te nemen. Ze kunnen dan wat aan als ze over heatspreader beschikken. Dan hoef je niet andere geheugen nemen.

Maar je hebt wel weinig onderzoek naar gedaan omdat ook op geheugen overklok veel vragen zijn beantwoord op de forum. Dat is niet zo goed gedaan van je.

Verwijderd

Waarom zou je een FSB van 423 krijgen? Als je gewoon bij 400 stopt dan is 800mhz voldoende. Maybe kunnen je geheugenreepjes wel verder, maar dat is altijd gewoon de vraag hoe ver.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 12:38 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken..

Dit topic is gesloten.