Ik loop me al uren rot te zoeken, maar kom er niet uit. Hoop dat hier mensen zijn die me kunnen helpen 
Situatie: Ik heb een tabel tenants met daarin: klant - huurder - huurbedrag. Ik wil per klant de som van het huurbedrag van de vijf grootste huurders.
Ik heb een geparametriseerde query calc_top5rent gemaakt die dit kan uitrekenen voor één klant:
Als ik deze uitvoer krijg ik netjes een invulbox waar ik ClientID in kan typen.
Nu wil ik een query uitvoeren die voor elke unieke klant in de tabel tenants het top 5 huurderbedrag voor mij uitrekent, dus iets in de trant van
Wat moet ik bij ?? invullen zodat de client uit het eerste gedeelte als parameter aan mijn geparametriseerde query wordt doorgegeven? Alvast bedankt
Situatie: Ik heb een tabel tenants met daarin: klant - huurder - huurbedrag. Ik wil per klant de som van het huurbedrag van de vijf grootste huurders.
Ik heb een geparametriseerde query calc_top5rent gemaakt die dit kan uitrekenen voor één klant:
code:
1
2
3
4
5
| PARAMETERS [ClientID] INT;
SELECT SUM(rent) As Top5rent FROM
(SELECT TOP 5 client, rent FROM
(SELECT client, rent FROM tenants ORDER BY client, rent DESC)
WHERE client = [ClientID]); |
Als ik deze uitvoer krijg ik netjes een invulbox waar ik ClientID in kan typen.
Nu wil ik een query uitvoeren die voor elke unieke klant in de tabel tenants het top 5 huurderbedrag voor mij uitrekent, dus iets in de trant van
code:
1
| SELECT DISTINCT client, (SELECT Top5rent FROM ??) FROM tenants |
Wat moet ik bij ?? invullen zodat de client uit het eerste gedeelte als parameter aan mijn geparametriseerde query wordt doorgegeven? Alvast bedankt
Geef mij maar een Warsteiner.