Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CMS/ERP voor MKB

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:10
Ik ben op zoek naar een applicatie om voor het MKB de volgende functionaliteiten te kunnen bieden:

-Overzicht van klantgegevens (klantnummer, NAW gegevens etc)
Doel: gegevens centraal opslaan
-Overzicht van leveranciers (lev. nr, NAW gegevens etc)
Doel: gegevens centraal opslaan
-Offertes (alle word doc offertes die uitgebracht worden als attachment aan een klant hangen)
Doel: indien een klant belt met vragen over een bepaalde offerte, snel de offerte kunnen vinden van die klant.
-Orders (alle orders incl. leveranciers die hiervoor nodig zijn)
Doel: overzicht van alle orders die zijn binnengekomen, eventuele marge
-Bestellingen (alle bestellingen, gekoppeld aan een order, met levertijdindicatie etc)
Doel is dat een gebruiker dus in 1 oogopslag kan zien wanneer iets binnen moet komen etc.
-Facturen (factuurnummering, betaald/niet betaald, wanneer moeten ze betaald worden etc)
Doel: gegevens centaal opslaan, met factuurnummering etc.

Doel is om de klant in het MKB dus te voorzien van een CRM/ERP tool, waarin hij zijn complete administratie in kwijt kan.

Nu ben ik zelf al aan het zoeken geweest, maar alle tools die ik tegenkom zijn enorm uitgebreid, of focussen alleen op het CRM gedeelte (dus klant gegevens invoeren etc).

Zou mooi zijn als e.e.a webbased is, maar geen vereiste.

Iemand ideeen?

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 11:16

Kappie

Tell me your secrets...

Volgens mij wordt King veel gebruikt onder MKB'ers.

http://www.quadrant.nl/

Edit: Ook SuperOffice (www.superoffice.nl) kan hiervoor ingericht worden

[ Voor 32% gewijzigd door Kappie op 28-10-2008 11:47 ]

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:32
Je hebt ook TinyERP / OpenERP. Is open-source, dus gratis.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

SugarCRM ziet er ook goed uit en heeft een heleboel functionaliteiten (volgens mij alles waar je hierboven om vraagt sowieso).

http://www.sugarcrm.com/crm/products/editions.html

[Signature]

Verwijderd

Zelf ben ik op zoek naar een ERP systeem voor een MKB onderneming in Duitsland. SAP is daar de grote firma die iedereen lijkt te raden. Maar in Duitsland hebben ze een platform wat gaat over Wawi of Warenwirtschaftssystem. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je linkt naar een of andere reseller. Een vluchtige blik op http://www.dict.cc/german...renwirtschaftssystem.html leert mij dat een wawi niets anders is dan een (uitgekleed) enterprise/merchandise/inventory 'P' / voor Duitsers die het engels niet machtig zijn.

Een ERP voor een MKB kan van alles en nog wat zijn. Neem een voorbeeld aan deze startpost (wat zoek je, welke functionaliteit moet het bieden, wat heb je gevonden en wat voldoet er niet aan) en start je eigen topic.

Mijn complimenten voor het zoeken, welkom op GoT, maar een topic van vijf jaar oud omhoog schoppen is niet zo zinvol. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.