Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MS Word 2K7] Eén pagina op het scherm, toch 100%?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden mijn scherm vervangen door een grotere en als ik nu documenten open in Microsoft Word (2007) dan krijg ik op 100% weergave twee pagina's op het scherm (dus respectievelijk links pagina 1, 3, etc en rechts pagina 2, 4, etc). Ik vind dit bijzonder irritant, want hoewel je zou denken dat dat fijn is, moet ik alsnog een scrollen om de volledige pagina te lezen. Mijn ogen moeten dan 'zigzaggen' en dat bevordert mijn werkwijze niet, heb ik gemerkt (meningen kunnen verschillen uiteraard).

Als ik zeg dat ik één pagina wil zien, dan zoomt Word automatisch uit (naar zo'n 71%) zodat er verticaal precies één pagina op het scherm past en dan wordt tekst weer compleet onleesbaar. Als ik zeg dat ik 'page width' wil, dan zorgt wordt dat er horizontaal precies een pagina op het scherm past en zoomt daarvoor in tot 199%, wat de tekst weer belachelijk groot maakt en ik belachelijke hoeveelheden verticaal moet scrollen.

Weet iemand dus hoe ik in kan zoomen naar 100% (of welk percentage dan ook, als we toch bezig zijn) maar toch altijd maar één pagina op het scherm te hebben (horizontaal gezien)?

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:30
Je window resizen zodanig dat er maar één pagina horizontaal past en verticaal ook?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Helaas geen andere oplossing, behalve wat hierboven wordt gesuggereerd :)

Ik heb ermee leren leven door m'n window dusdanig te resizen dat er genoeg ruimte aan beide zijde van het document is en toch alleen maar 1 pagina wordt getoond :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat er geen andere oplossing is. Bedankt voor de suggesties, dit is wat ik zal doen. :-D

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je je 'Beeld' in word wel ingesteld op "Afdrukweergave"?

Ik heb een 22" waar op 100% ook 2 pagina's naast elkaar zouden passen, maar ik er maar 1 heb staan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

^ ^ dat maakt niks uit, het is puur de breedte van je word window die het bepaald (en ja in adrukweergave dus)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-11 20:57
Je kunt ook de breedte opvullen door je documentstructuur en je stijlen aan te zetten. Beide panelen kun je zo breed maken als je zelf wilt, dus dan blijft er automatisch nog maar ruimte over voor 1 pagina. En daarnaast zijn deze 2 balken ook erg handig.

Documentstructuur: geeft een overzicht van al je kopteksten als klikbare links, zodat je snel door het document kunt navigeren, of geeft een miniatuurweergave van elke pagina.
Stijlen: Waar je je kop 1, kop 2 enz. in kunt stellen.

Verwijderd

heb geen ervaring met de 2007 versie, maar wat doet de instelling zoom->one page via het view/beeld ribbon?

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-11 20:57
De one page optie geeft 1 hele pagina weer, en dan zoomt hij bij de TS naar 71%, wat toch wel klein is om in te werken.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:20:
heb geen ervaring met de 2007 versie, maar wat doet de instelling zoom->one page via het view/beeld ribbon?
Die zoomt zodat je pagina in z'n geheel ziet :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey Niels dat is een zeer goede tip. Ik heb de thumbnails* aangezet en dat neemt lekker veel ruimte in waardoor én het probleem opgelost is en ik opeens ook wat extra info op m'n beeld heb.

Ik kwam er per ongeluk ook nog achter dat als ik de linealen aanzet met het knopje boven op de verticale scrollbalk dat ik ook één pagina op het scherm krijgen. :O Die zal wel nét genoeg ruimte in beslag nemen, maar ik kan me voorstellen dat als je een nog ietsje groter scherm hebt, dat dat niet werkt (voor de duidelijkheid ik heb een 20" 1680x1050 widescreen). Maar ik houd die thumbnails gewoon lekker aan.

* Ik heb een Engelse Word en ik kan bij View de Document Map aanzetten, en vlak daaronder de Thumbnails. Ik naam aan dat dat in het Nederlands 'Weergave' en de genoemde 'Documentstructuur' is.

(Het stijlen paneel kreeg ik door bij Home onder de stijlen het pijltje te drukken. Er kwam een floating schermpje die ik gewoon als paneel kon 'docken' door het naar de zijkant te slepen.)

Nogmaals bedankt. :-D

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:20:
Hij springt inderdaad eerst naar 71%, maar ik kan vervolgens inzoomen tot 100% en dan blijft er wel maar 1 pagina in beeld!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-11 16:29

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:46:
[...]

Hij springt inderdaad eerst naar 71%, maar ik kan vervolgens inzoomen tot 100% en dan blijft er wel maar 1 pagina in beeld!
Goeie topickick. _/-\o_

Bij 100% springt de pagina naar links en bij 120% in het midden. :o

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 18-05-2016 10:55 ]

Trein?

Pagina: 1