Toon posts:

Oud Mobo AA8-Duramax boot niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben hier een "oude" computer met AA8-Duramax moederbord aan het overzetten in een andere case. Dit zijn de overige specs:
  • Proc: P4 630 (LGA775)
  • Chipset: Intel 925X
  • HDD's: Seagate 250GB & WD 750 GB
  • PSU: Antec LC6420 430W
  • Videokaart: Powercolor X850XT
Nu boot hij niet, alles is correct aangesloten. Op het mobo zit een display die codes weergeeft vanuit het bios.
Hij geeft volgende codes in volgorde:
  • 83
  • 87
  • 96
  • 9E (heel kort, dan valt ie uit)
  • 9F (hij valt uit en deze code blijft op het display staan.)
Het is een phoenix-BIOS en ben die codes al eens gaan nakijken maar daar geraak ik niet veel wijzer uit. Hij boot ongeveer 10 seconden, geeft niets op de VGA en geen POST beep.

Als ik de 4-koppige powerconnector aansluit naast de processor dan boot ie helemaal niet, gewoon heel eventjes stroom, ledje van de fan en van de DVD-drive gaan heel even aan, maar geen fans van de voeding ofzo. Als ik die 4-koppige powerconnector dan aansluit naast de gewone ATX-voeding dan boot hij wel en geeft hij de voorgaande codes.

Ik heb al alles van het moederbord afgekoppeld wat hij normaal niet nodig heeft om te POSTen (HDD's, DVD,...) maar dit helpt allemaal niets. Ik ben al wat gaan zoeken op internet maar heb wel mensen met hetzelfde probleem gevonden, maar nergens een goede oplossing.

Kent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing?

MVG

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Is de behuizing het enige wat je hebt veranderd, of ook de voeding?

Verwijderd

Topicstarter
NNF schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:01:
Is de behuizing het enige wat je hebt veranderd, of ook de voeding?
De voeding ook, één ramlatje bijgestoken, nieuwe CPU koeler en een extra HDD.

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 17:13

Wirehub

Blaat

<qoute modus>

Als ik de 4-koppige powerconnector aansluit naast de processor dan boot ie helemaal niet, gewoon heel eventjes stroom, ledje van de fan en van de DVD-drive gaan heel even aan, maar geen fans van de voeding ofzo. Als ik die 4-koppige powerconnector dan aansluit naast de gewone ATX-voeding dan boot hij wel en geeft hij de voorgaande codes.

<qoute modus>

niet zo slim om de 4 polig connector aan te sluiten op de gewone ATX voeding btw... 20 / 24p pins aansluiting is gewoon ATX en past maar op 1 manier als je daarbij de 4 polige erbij zet omdat je voeding 20 pins is en je mombo 24 pins dan moet je natuurlijk wel de 4 pins aansluiten op de 4 pins aansluiting voor de corespanning van de CPU te doen (deze zit meestal in de buurt van de CPU)

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:06:
[...]

De voeding ook, één ramlatje bijgestoken, nieuwe CPU koeler en een extra HDD.
Probeer het dan eens met de oude voeding. Verder ook wat Wirehub zegt, die 4-pins connector moet je nooit in de ATX-aansluiting proppen. Daar is het niet voor gemaakt.

Overigens, Antec heeft bij mijn weten nooit een "LC6420" gemaakt. Als ik het google kom ik uit bij een of ander B-merk, LC-Power. Dat zou best eens de oorzaak van je probeem kunnen zijn (gewoon een crappy voeding dus).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Een van de onderdelen zal brak zijn, het is alleen een kwestie van even uitvogelen welke hardware het is.
Pagina: 1