• -qp-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06-2016
Via ons bedrijf konden we in promotie 4 HP ML350 G5 servers kopen. 3 collega's en ikzelf hebben elks een server voor ons zelf aangekocht om thuis te oefenen. De 3 servers van mijn collega's draaien zonder problemen. Mijn server maakt een vreemd geluid. Het is een met interval (om de paar seconden) zoemend opkomend, trillend geluid. Het geluid is nog niet het grootste probleem maar de trillingen zetten zich op mijn 2 harde schijven en dat zou ik graag verholpen zien.

Wat ik al gedaan heb:
- naar hp gebeld en ze hebben me aangeraden om een test te doen met de harde schijven. Ik heb er 2 andere nieuwe ingestoken -> nog steeds
dit geluid.
- naar hp gebeld en ze hebben een technieker gestuurd om de drivecage te vervangen -> heeft niet geholpen.
- naar hp gebeld en ze hebben me een "autorisatie formulier voor defect apparatuur gegeven" met als probleem omschrijving:

heavy resonance on tower model. disks made a lot of noise, drive cage has been replaced but didn't change situation. We suspect damage during transport on the cage.

- fantastisch, server mag terug opgestuurd worden en een nieuwe zal worden besteld. Ik heb de schijven en mijn ram eruit gehaald en zo opgestuurd.
- na een maand komt de nieuwe server binnen (met 2 nieuwe harde schijven!!!). Mijn ram en 'oude hd' erin gestoken en geboot.
- Tot mijn grote verbazing opnieuw zelfde geluid!!!!!
- dan getest met nieuwe hd en het geluid is minder maar toch nog sterk aanwezig.

Ik zou dit niet posten als ik niet weet dat dit geluid niet normaal is. Ik heb het geluid dat mijn server maakt meermaals kunnen
laten beluisteren aan mijn collega's en alle 3 zeggen dat het geen normaal geluid is en dat ze het bij hun server niet hebben.

Is het nu ongelooflijke pech dat het bij mij met 2 nieuwe servers voorkomt? Ik heb al eens iets gelezen om een bepaalde geluidsdempende stof in de server te plaatsen? Iemand hier ervaring mee of weet iemand nog een oplossing?

ALvast bedankt!!!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
Ik weet niet precies hoe die bevestiging van je schijven in je server is, maar als ze met schroeven vastgezet worden, moet je eens controleren of je ze niet te strak heb aangedraaid.

Liggen er geen kabels toevallig tegen één of andere ventilator aan ? Wellicht zijn die kabels verplaatst terwijl je de schijven erin deed.

Kun je anders een proberen een andere set schijven te regelen en die in je server te plaatsen ? Kijken of het dan ook weer terugkomt ?
Het is een met interval (om de paar seconden) zoemend opkomend, trillend geluid
Het lijkt wel of dit gewoon je schijven zijn die opspinnen.

[ Voor 16% gewijzigd door nextware op 28-10-2008 11:02 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13

BCC

Draai je een ander OS dan je collega's?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Proliant Support Pack draait? Die zorgt ervoor dat de fans draaien op een lage snelheid, plus installatie van agents die nog 1 en ander kunnen wegschrijven in bv je Windows logboekbestanden.

This footer is intentionally left blank

• -qp-
nextware schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:01:
Ik weet niet precies hoe die bevestiging van je schijven in je server is, maar als ze met schroeven vastgezet worden, moet je eens controleren of je ze niet te strak heb aangedraaid.

Liggen er geen kabels toevallig tegen één of andere ventilator aan ? Wellicht zijn die kabels verplaatst terwijl je de schijven erin deed.

Kun je anders een proberen een andere set schijven te regelen en die in je server te plaatsen ? Kijken of het dan ook weer terugkomt ?

Het lijkt wel of dit gewoon je schijven zijn die opspinnen.
ik heb al getest met 2 nieuwe andere schijven. Ik moet wel zeggen dat er een klein verschil is maar het geluid blijft nog steeds.

Ik kan de kabels altijd een keer controleren maar daar twijfel ik aan of dit de oplossing zal zijn.

Het is zeker niet het geluid van de schijven. Het is een geluid dat telkens met een interval van een paar seconden opkomt. Er stond trouwens niks op de schijven en de server zit nog maar in zijn bios.

• -qp-
BCC schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:03:
Draai je een ander OS dan je collega's?
Mijn collega's draaien ESXI om dan virtueel te werken. Dat is ook mijn bedoeling.

• -qp-
ajhaverkamp schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:13:
Proliant Support Pack draait? Die zorgt ervoor dat de fans draaien op een lage snelheid, plus installatie van agents die nog 1 en ander kunnen wegschrijven in bv je Windows logboekbestanden.
Ik kan dit wel eens proberen om niet direct virtueel te werken en gewoon een OS te installeren. Dan via de support tools te bekijken wat dit geluid veroorzaakt...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Trek de kast ook eens open en voel waar het geluid vandaan komt.

This footer is intentionally left blank

• -qp-
ajhaverkamp schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:34:
Trek de kast ook eens open en voel waar het geluid vandaan komt.
ok zal ik doen. als ik weet van waar het geluid komt, kan ik dit dan oplossen met bepaald materiaal? Iets dat het geluid kan dempen of de trillingen kan opvangen?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad de kast open en kijken waar het vandaan komt, je beschrijving van de hp support lijkt er op dat ze alleen geluisterd hebben naar jouw 'zorg' over de hardeschijven en men niet de oorzaak van de trilling heeft aangepakt. Wellicht een onstabiele/niet rechte ondergrond waardoor er een trilling optreed?
-qp- schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:49:
ok zal ik doen. als ik weet van waar het geluid komt, kan ik dit dan oplossen met bepaald materiaal?
Je kan dan inderdaad kijken of je het zelf kan oplossen, of completere info aan hp support geven voor het vervangen van een onderdeel.

[ Voor 36% gewijzigd door Qwerty-273 op 28-10-2008 11:58 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• -qp-
Qwerty-273 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:57:
Inderdaad de kast open en kijken waar het vandaan komt, je beschrijving van de hp support lijkt er op dat ze alleen geluisterd hebben naar jouw 'zorg' over de hardeschijven en men niet de oorzaak van de trilling heeft aangepakt. Wellicht een onstabiele/niet rechte ondergrond waardoor er een trilling optreed?
Dat ga ik vanavond zeker doen. Ik ga proberen te zoeken waar het geluid vandaan komt. Iets moet die trillingen toch veroorzaken. HP zei me dat het meestal de voeding is of de harde schijven.

Verwijderd

Ik heb dit "probleem" ook bij 2 servers. 1 van mij zelf (ML350G5) en 1 ML110. Beide met 15.000 rpm schijven. Het is een vervelend geluid wat ik niet heb bij de 7200 rpm schijven in een ml110. Niet dat het nu een oplossing is.. Mijn conclusie is wel dat het geen prettig geluid is om naast te werken.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
-qp- schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:25:
[...]

Dat ga ik vanavond zeker doen. Ik ga proberen te zoeken waar het geluid vandaan komt. Iets moet die trillingen toch veroorzaken. HP zei me dat het meestal de voeding is of de harde schijven.
Is het ook niet één of andere casefan die een beetje scheef gemonteerd zit en daardoor uit het lood draait ?

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Wij hebben de laatste 2/3 maanden een stuk of 5 ML350's uitgeleverd , en inderdaad allemaal met een "zoemend" geluid. Dit zijn de hardeschijven die lekker gaan resoneren, trek je SAS connector maar eens los voordat je de server aanzet, het zoem geluid zal echt niet komen.

Na contact met HP werd het bij ons als "normaal" bestempeld, verder ook nog totaal geen problemen mee gehad, maar inderdaad wel irritant als je ernaast moet zitten werken.
Pagina: 1