Toon posts:

[Windows Server 2003 Standard] Installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bizar probleem:
Gisteren kwam er een server toe (HP ProLiant 580DLG2) waar ik Windows Server 2003 standaard op wou installeren.

Tijdens het installeren kom ik niet aan de GUI, de installatie loopt vast in de text-based setup, telkens bij het formatteren.
Als ik de cd test op een virtual machine is er geen enkel probleem.

Ook mijn evaluatie cd van windows 2003 server doet het op die server.

iemand enig idee wat er verkeerd loopt?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dus je evaluatie cd doet het goed op de HP bak?

Money for nothin' and your chicks for free

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 05:53
Heb je al gekeken of de hardeschijf in orde is, als hij vast loopt bij het formatteren, zou het best wel eens daar in kunnen zitten.

Doe je de installatie vanaf de windows cd of met Smart start?

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:57:
Dus je evaluatie cd doet het goed op de HP bak?
Inderdaad, de evaluatiecd werkt zonder problemen.
JiBo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:57:
Heb je al gekeken of de hardeschijf in orde is, als hij vast loopt bij het formatteren, zou het best wel eens daar in kunnen zitten.

Doe je de installatie vanaf de windows cd of met Smart start?
De schijven waren in orde bij disk management onder de evaluatieversie van windows 2k3

• JiBo
Probeer toch eens voor de zekerheid met een 'echte' diagnostische tool

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mag ik vragen waarom je niet gebruik maakt van de SmartStart CD's?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:01:
[...]

Inderdaad, de evaluatiecd werkt zonder problemen.
Dan lijkt het toch een cd probleem.
Question Mark schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:05:
Installeer inderdaad met de SmartStart cd's.

• JiBo
Als je installeert met smartstart, doet ie het formatteren toch al voor je windows gaat installeren? Loopt ie dan daar op vast?

Verwijderd

Topicstarter
Nu zit ik in de grafische interface, heb de evaluatie gebruikt om te formatteren, dan de standaard versie ingestoken en opnieuw laten booten in de text based setup.

Dan gezegd dat gij de bestandsstructuur mag behouden en de windows map mag verwijderen.
Hopelijk doet hij deze keer verder.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ben je aan het upgraden dan?

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:05:
Omdat dit een 2de handse server is, waar geen HP CD's bijgeleverd waren.
Nee, ik ben begonnen met installeren met de evaluatie CD, deze de schijf laten formatteren, en de installatie laten stoppen vanaf de GUI.
Daarna mijn CD ingestoken, opnieuw setup laten booten, bestandsstructuur behouden, windows map verwijderen (geen update dus).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 11:19 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dan download je deze toch?

http://h20000.www2.hp.com...&taskId=135&swEnvOID=1005

Booten vanaf smartstart cd, complete system erase uitvoeren en vervolgens kiezen voor "server deployment".

[ Voor 34% gewijzigd door Question Mark op 28-10-2008 11:20 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je installatie CD heeft geen SP2?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Juist, het is geen R02 cd
DeeJee schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:06:
[...]

Dan lijkt het toch een cd probleem.
Waarom installeert VMWare het dan zonder enig probleem?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
dubbelpost

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 11:24 . Reden: dubbelpost ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Question Mark schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:19:
Dan download je deze toch?

http://h20000.www2.hp.com...&taskId=135&swEnvOID=1005

Booten vanaf smartstart cd, complete system erase uitvoeren en vervolgens kiezen voor "server deployment".
Doe dit.... Dit werkt echt veel beter. Dan weet je zeker dat je met de goede drivers ed. werkt.
Hoef je niet zo omslachtig te doen.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:28:
[...]

Doe dit.... Dit werkt echt veel beter. Dan weet je zeker dat je met de goede drivers ed. werkt.
Hoef je niet zo omslachtig te doen.
Ik ga eerst kijken wat de installatie doet, tot nu toe heeft hij een aantal fonts niet gevonden. Deze heb ik telkens overgeslaan.

Waar zit de logica? VmWare geen enkel probleem, op de server constant problemen.
Nuja, mss de schijven.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:39:
[...]

Ik ga eerst kijken wat de installatie doet, tot nu toe heeft hij een aantal fonts niet gevonden. Deze heb ik telkens overgeslaan.
Dat klinkt mij in de oren als prutsen :) Maar is het gewoon voor thuis?
Waar zit de logica? VmWare geen enkel probleem, op de server constant problemen.
Nuja, mss de schijven.
Schijven? Waarom doet de evaluatie versie het dan wel?

• JiBo
Niet dat ik wil zeuren, maar is het niet handig om naar de tips te luisteren die je krijgt en stap voor stap vanaf het begin te troubleshooten? Test eerst de schijven zodat je zeker weet dat ze goed zijn. Als ze niet goed zijn weet je wat het probleem is. Zijn ze wel goed, kunnen de mensen hier ook weer in hele andere richtingen gaan denken.

Je zou ook het geheugen kunnen testen, want als dat niet werkt kan dat ook tot totaal onverklaarbare gebeurtenissen leidden.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:44:
[...]

Dat klinkt mij in de oren als prutsen :) Maar is het gewoon voor thuis?

[...]

Schijven? Waarom doet de evaluatie versie het dan wel?
Jah, idd, prutsen, wat moet ik anders? Nog eens een licentie gaan kopen?
Het is een server voor thuis, inderdaad.
Ik heb hier nog MSDN cd's liggen van m'n baas, maar ik weiger de key te vragen en illegaal te werk te gaan.
JiBo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:45:
Niet dat ik wil zeuren, maar is het niet handig om naar de tips te luisteren die je krijgt en stap voor stap vanaf het begin te troubleshooten? Test eerst de schijven zodat je zeker weet dat ze goed zijn. Als ze niet goed zijn weet je wat het probleem is. Zijn ze wel goed, kunnen de mensen hier ook weer in hele andere richtingen gaan denken.

Je zou ook het geheugen kunnen testen, want als dat niet werkt kan dat ook tot totaal onverklaarbare gebeurtenissen leidden.
De installatie is nu bezig, kan ik evengoed afwachten wat het gaat worden ipv heel het boeltje af te breken.
Achteraf kan ik nog steeds troubleshooten. Trouwens, de SmartStart CD is nog steeds aan het downloaden. Dus of ik nu zit te wachten op SmartStart of ik laat m'n installatie verder lopen, ik zie het probleem niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 11:50 ]

• JiBo
Het probleem is dat je nu een server installeert op een onhandige manier, je zult het sowieso opnieuw met smartstart moeten doen om een imo correcte installatie uit te voeren. Ook geef je al aan dat sommige fonts niet gevonden worden. Voor mij zou dat genoeg reden zijn om er vanuit te gaan dat de installatie niet betrouwbaar genoeg is voor een server. Want daar wil je niet dat er vanaf dag 1 problemen mee zijn.

Tuurlijk mag je zelf oplossen en uitzoeken hoe je het wilt, maar dat is het in mijn ogen niet handig om advies te vragen.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:47:
[...]Jah, idd, prutsen, wat moet ik anders?
Gewoon de best practices van HP volgen. Dus system erase en middel SmartStart de server deployen.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:47:
Trouwens, de SmartStart CD is nog steeds aan het downloaden. Dus of ik nu zit te wachten op SmartStart of ik laat m'n installatie verder lopen, ik zie het probleem niet.
Je bent nu al zoveel aan het proberen met verschillende cd's en bestanden die niet gevonden kunnen worden dat nooit te zeggen zal zijn of die server uberhaubt stabiel gaat draaien. Dat zou voor mij al reden zijn om de installatie af te breken, en te wachten totdat de SmartStart cd klaar is.

^^ with stupid dus :)

Pagina: 1