• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 16:37
Ik zoek een coax splitter, waar kan ik die kopen (in Belgie of via internet) ?

Ik wil via coax zowel een DVB-T antenne als de gewone kabel kunnen aansluiten.
Ik heb geprobeerd met een coax T-stuk met 2 vrouwelijke ingangen en 1 mannelijke uitgang.
Dan kan ik wel naar DVB-T kijken, maar het signaal van de kabel is gestoord (sneeuw).

Het mag een manuele switch zijn, zolang ik maar niet altijd die antennekabel moet versteken om tussen de 2 inputs te schakelen.

Dank bij voorbaat

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welke splitter heb je gebruikt? Die goedkopere hebben een enorme demping op je signaal. Zelf gebruik ik de hirschmann splitters (F-connector), wel wat prijziger.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31

M2M

medicijnman

coax splitters zijn in elke bouwmarkt te krijgen. Goede coax splitters zul je misschien iets langer voor moeten zoeken (google = vriend!). Als je zonder de splitter al een enorme last hebt van sneeuwbeeld op je analoge signaal, dan zul je eens de rest van je kabels na moeten kijken. Coaxkabels verbinden met kroonsteentjes bijvoorbeeld is geen goed idee.
Zit het met je kabels goed, maar is bijvoorbeeld de afstand vanaf het aansluitpunt te groot, dan kun je nog gaan voor een versterker. Huis tuin en keukenversterkers zijn ook te krijgen in de bouwmarkt (en hebben wel een stekker!)

ps. als het analoge signaal te slecht is, dan zul je op een gegeven moment ook een slecht digitaal signaal krijgen. Je krijgt dan een blokkerig scherm soms vol vage pixels e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door M2M op 28-10-2008 11:04 ]

-_-

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Jongens, TS zoekt geen coax splitter maar een coax samenvoeger, hij wil een dvb+t signaal en een (analoog?) kabelsignaal naar dezelfde antenne-ingang voeren. Met een passieve splitter gaat dat niet lukken, want dat stoort elkaar behoorlijk lijkt me.

• ringlord_oc
Bedankt voor de reacties zover.
Ik heb natuurlijk al uitgebreid gezocht op google.
De meeste splitters die je daar terug vindt dienen echter om 2 TV's op hetzelfde signaal aan te sluiten.
Als ik mijne analoge kabel rechtstreeks aansluit heb ik perfect beeld en ook via de DVB-T antenne.
Ik wil echter graag BEIDE inputs (antenne + analoge kabel) tegelijk aansluiten, mogelijk met een manuele schuifknop om tussen de inputs te switchen.
Zoals Nielson zegt heb ik mij misschien verkeerd uitgedrukt en moet ik niet splitten maar switchen

Deze heb ik geprobeerd, maar dan met 2xFemale in en 1xMale uit
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/6097.jpg

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je nog niet een oude DVD speler staan ofzo? Je gewone antenne op de DVD->Scart naar TV, en je DVB-T direct op je TV op de coax ingang. Via extern switchen :) Mogelijk gewoon voor 2 tientjes zo'n kruidvat/blokker ding kopen, zal gok ik wel goedkoper zijn dan een (goede) coax-switch.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Misschien is dit wat?

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/1944.jpg

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat lijkt me ook een 1x In -> 2x out, splitter dus, ipv een switch.

• ringlord_oc
Denk dat ik iets gevonden heb
Afbeeldingslocatie: http://www.tandy.be/images/122_406.jpg
voor 7.99 Eur bij de nog enige overgebleven Tandy in Europa

Bedankt voor het meezoeken en denken

[ Voor 11% gewijzigd door ringlord_oc op 28-10-2008 12:34 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit soort dingen zijn erg lastig omdat je twee signalen gaat samenvoegen. Kans is groot dat zenders overlappen, of elkaar gaan storen. Ik denk dus dat het erg lastig zal worden om alles op een kabel te krijgen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb het ook geprobeerd met splitters e.d., maar de signalen zitten elkaar in de weg. Als ik het kabel signaal niet versterk blijft er niks van de kabel over, zodra ik het kabel signaal wel versterk is de digitenne weg.

Ik heb ook nog geprobeerd het digitenne signaal voor de versterker samen te voegen met de kabel, maar toen werkte het ook niet.

Ik denk dat je niet ontkomt aan handmatig schakelen.

Ik ben wel heel benieuwd naar welke oplossing je uiteindelijk vindt, aangezien ik zelf de moed al had opgegeven en voor het gemak de digitenne tuner gebruik. Maar zoals je begrijpt blijft het niet gebruiken van de ingebouwde dvb-tuner aan mij knagen :)
Pagina: 1