8800 SLI met verloopstekkers?

Pagina: 1
Acties:

• ar34z
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-05 19:09
Ik dit jaar een nieuwe pc gekocht met zp'n configuratie, dat ik uiteindelijk SLI kan draaien als ik een wat geld over heb.
Toendertijd heb ik een 800 Watt voeding gehaald met voldoende kabels (dacht ik) om 3 videokaarten te voeden. Maar elke videokaart moet 2 stekkers hebben en ik heb er maar 4 :( In de handleiding staat sterk aangeraden geen verloopstekkers te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Momenteel heb ik nog steeds 1 videokaart. Een XFX 8800 GTX (de onderste).

Ik was al aan het kijken naar mogelijke aankopen, maar het aanbod is al behoorlijk gekrompen. Is de 8800 serie aan het verwdijnen? En het merk maakt niet uit, maar de snelheid van het geheugen en de GPU moet toch wel gelijk zijn op alle videokaarten?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-05 23:37
Ik heb zelf eens SLI gedraait met 1 kabel van de voeding en 1 verloopstekkertje, werkte perfect.
Er staan nog behoorlijk wat kaarten op V&A. Als ik me niet vergis is de 8800 serie EOL, alles is vervangen door de 9000 serie.
Als de snelheid van de core of geheugen niet gelijk is dan zetten ze zich automatisch op de snelheid van de traagste. Belangrijker is dat ze dezelfde core hebben en dezelfde hoeveelheid geheugen (beide is geen probleem als je een willekeurige 8800 GTX koopt).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• ar34z
Ok bedankt. Ik vind het eigenlijk ook maar raar dat het niet zou mogen. Het komt van dezelfde voeding dus zou het gewoon moeten werken, tenzij er door die PCI-e kabels meer stroom zou lopen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:47

M2M

medicijnman

ar34z schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:46:
Ok bedankt. Ik vind het eigenlijk ook maar raar dat het niet zou mogen. Het komt van dezelfde voeding dus zou het gewoon moeten werken, tenzij er door die PCI-e kabels meer stroom zou lopen.
bij slechte voedingen gaat het vaak mis. een q-tec van 850 watt zal misschien best veel moeite hebben met een videokaart, laat staan twee 8800 GTX. Aangezien niet iedereen de kabels van de voeding correct gebruikt (1 12V lijn op alles en de overgebleven drie staan uit hun neus te eten) gaat het nog wel eens mis met een onstabiel systeem als gevolg. De meeste goede voedingen hebben een PCI-E kabel op een 12V lijn lopen, eventueel een tweede op een andere 12V lijn. Zo kun je de individuele lijnen *nooit* overbelasten.

-_-

• ar34z
Bedoel je alle videokaarten op 1 kabeltje met 3 molex + omvormers? Ik kan gelukkig 2 videokaarten voeden, voor de derde zou ik dan 2 omvormers nodig zijn die vanzelfspreken van een kabel komt die verder niets te doen heeft.
Ik heb een Tagan voeding. Staan die een beetje hoog aangeschreven, of is het rommel? }:O

[ Voor 59% gewijzigd door ar34z op 28-10-2008 11:10 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 is dan dus het topic waar je je vraag zou moeten stellen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 14:16

KneoK

Not in a million lightyears

ar34z schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:46:
Er loopt niets meer of minder door een kabel met een PCI-E stekker, alleen hebben de kabels meestal een eigen rail op de voeding om de load te verdelen.
Ik heb twee keer 4870 in Crossfire, in beide kaarten zit 1 dedicated PCI-E stekker en in beiden zit een convertertje. De converters zitten beiden op een eigen string op de voeding. Werkt perfect.
Pagina: 1