• ar34z
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-05 19:09
Ik heb een 8800 GTX en hij werkt perfect. Althans, totdat ik bijvoorbeeld LOST ga kijken op de tv, gebruikmakend van tv-out. Halverwege de aflevering krijg ik ineens iets wat lijkt op dit beeld:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/29ay3x5.jpg

Het is niet het exacte beeld, maar deze vond ik in een vorige topic. Er komen allerlei artifacts over het beeld en ook mijn muis is vervormd. Ik kan de muis nog bewegen, totdat er een piep uit de pc komt en alles vastloopt. Dit heb ik alleen gehad met het kijken van films. Een vorige windows-installatie had het ook (XP) en nu onder Vista dus ook. Is mijn videokaart stuk, of is het wat anders? Of moet ik (voor de zekerheid?) gebruik maken van garantie? Ik mag er van uitgaan dat dat er nog op zit.

Ik heb alles nieuw gekocht in januari 2008.

Mobo: Asus Striker 2 formula
Gfx: XFX 8800 GTX (575 MHz)
Mem: GeilL 800 MHz
CPU: Q6600
PSU: 880 Watt

• Bweap
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 16:47
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn 8800 gt. Het gebeurde bij mij ook alleen bij het afspelen van films(niet eens over de tv out). Ik heb toen wat gerommeld met verschillende codecs. Dit loste het probleem bij mij op.

Ik weet helaas niet meer exact welk codec het probleem veroorzaakte.

edit: was trouwens in combinatie met windows vista 32 home edition en windows mediaplayer

[ Voor 13% gewijzigd door Bweap op 28-10-2008 10:29 ]

• ar34z
Ok, dank. Ik heb bij de nieuwe installatie van Vista ultimate wel de codec vers gedownload. (kLite: classic player, altijd).

[ Voor 15% gewijzigd door ar34z op 28-10-2008 10:31 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:47

M2M

medicijnman

garantie op je onderdelen heb je standaard geloof ik 2 jaar, Surfen naar de website van de fabrikant zou dit nog op kunnen lopen tot 3 jaar.

Daarnaast, als deze artefacts enkel optreden bij het afspelen van een fillempie met een bepaalde codec, dan is er niet veel om je ongerust over te maken. Eventueel eens videolan proberen. Met zijn geintegreerde codecs sluit je een stukje brakke software uit.

Gaat het echter ook mis tijdens games e.d. dan zul je misschien meer tests moeten doen om zeker te zijn dat je videokaart de schuldige is.

-_-

• ar34z
Nee, tijdens games heb ik nooit problemen gehad. Met videolan bedoel je de VLC player neem ik aan?