Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Joomla] Alle WYSIWYG editors geven rare problemen

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb al enige tijd rare problemen met WYSIWYG editors op een bedrijfswebsite die Joomla 1.5 draait (gemigreerd vanuit Joomla 1.0 trouwens).

Voornaamste probleem is dat opmaak vaak niet of niet goed wordt toegepast. Het meest voorkomende probleem is dat als je tekst selecteert en vervolgens vet maakt, het lettertype van de tekst verandert en de kleur van zwart naar grijs gaat. Of ik nu JCE, TMEdit of JoomlaFCK gebruik, het probleem is exact hetzelfde -- ook nadat ik een editor compleet heb uninstalled en weer opnieuw heb geïnstalleerd.

Daarentegen lijkt een "verse" Joomla 1.5 site dit probleem niet te hebben, dus er lijkt ergens een achterliggend code probleem te zijn. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Denk dat je gewoon wat foute CSS hebt gebruikt, bijvoorbeeld die de strong/b tag algemeen styled.

Over het algemeen wil je geen algemene tag-styles toepassen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Bosmonster schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:59:
Denk dat je gewoon wat foute CSS hebt gebruikt, bijvoorbeeld die de strong/b tag algemeen styled.

Over het algemeen wil je geen algemene tag-styles toepassen.
Ik heb geen enkel verstand van CSS, de site is geïmplementeerd door een ex-collega en ik kan nog maar af en toe rekenen op zijn hulp. Tsja... erg klein bedrijfje, dus jammer genoeg niemand anders om bij aan te kloppen voor een probleem als dit.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Tja, zonder voorbeeld is het natuurlijk een gevalletje glazen bol en in dikke mist kijken. Toch lijkt me inderdaad dat Bosmonster gelijk heeft.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Samen met een collega en de bovenstaande info de oplossing gevonden... in de template.css hebben we alle #656565 kleurcodes naar #000000 aangepast, maakt niet uit want lichtgrijs willen we toch nergens gebruiken. Vervolgens bleek dat JoomlaFCK een optie had om de template.css te negeren, die als dusdanig ingesteld waardoor wat we nu in de editor doen ook daadwerkelijk gebeurt -- de editor grijpt niet meer terug naar de default template.

De andere editors gingen blijkbaar standaard altijd van template.css uit... pfft. :)