Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ssh/putty] tunnel ssh werkt wel, tunnel putty niet

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ik probeer voor een collega IRC te tunnelen, omdat zijn vuurmuur dicht staat. Onder andere SSH staat wel open naar buiten toe.

Op mijn systeem (Linux) doe ik dat met:
ssh -L 6667:irc.ubuntu.com:6667 user@mijnserver.tld
Zodat ik met IRC een verbinding maak met localhost, poort 6667. Vervolgens wordt dat via mijnserver.tld doorgesluist naar irc.ubuntu.com:6667. Dat werkt op mijn Linux-bak prima. Als ik doe:
telnet localhost 6667
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
NOTICE AUTH :*** Looking up your hostname...
NOTICE AUTH :*** Checking ident
NOTICE AUTH :*** No identd (auth) response
NOTICE AUTH :*** Couldn't look up your hostname
Krijg ik netjes wat IRC-meldingen binnen.

Maar, zodra ik het via PuTTY onder mijn Linux-bak wil proberen (voorbeeld hier) dan maakt hij verbinding met mijnserver.tld via SSH - heb ingesteld in de PuTTY dat hij een tunnel van lokaal 6667 naar irc.ubuntu.com:6667 moet maken - maar als ik dan ga telnetten:
telnet localhost 6667
Krijg ik een melding:
Trying 127.0.0.1...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused
Het is net of de hele PuTTY-client van Ubuntu geen tunnel opzet?

Mijn collega zit onder Windows en daar wil ik dus via PuTTY een tunnel opzetten, vandaar dat ik het met PuTTY wil proberen. En het lukt hem met PuTTY op zijn bak dus ook niet, zelfde probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Tjeerd op 28-10-2008 09:38 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Volg je die voorbeeldpagina tot op de letter? Je moet volgens mij voor een remote destination kiezen en niet voor local.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:05:
Volg je die voorbeeldpagina tot op de letter? Je moet volgens mij voor een remote destination kiezen en niet voor local.
Ik heb even de radioknop op "Remote" gezet, maar ook hier krijg ik de "connection refused" melding. Ik krijg wel netjes een terminalscherm van PuTTY zelf, waar ik mijn gebruikersnaam/wachtwoord moet invoeren. Vervolgens ben ik wel ingelogd op de server, dus dat gedeelte gaat doet.

Maar als ik dan dus lokaal telnet localhost 6667 wil doen om te kijken of de IRC-tunnel is gemaakt, dan krijg ik dus de melding:
telnet localhost 6667
Trying 127.0.0.1...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused
Ik heb trouwens ook nog deze uitleg geprobeerd. Je zou zeggen dat er niets mis kan gaan. Toch snap ik niet waarom het in PuTTY niet wil lukken en dat het met ssh vanaf de CLI wel lukt. Het moet toch gewoon kunnen in PuTTY?

update
Bij mij onder Linux heb ik het aan de praat gekregen, door bij Connection->SSH->Tunnels, bij het gedeelte "Port Forwarding" de opties "Local port accepts connections from other hosts" en "remote ports do the same (SSH-2 only)" aanvinken. Maar bij mijn collega onder Windows wil het nog steeds niet werken.

[ Voor 28% gewijzigd door Tjeerd op 29-10-2008 09:16 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.