Ik probeer voor een collega IRC te tunnelen, omdat zijn vuurmuur dicht staat. Onder andere SSH staat wel open naar buiten toe.
Op mijn systeem (Linux) doe ik dat met:
Maar, zodra ik het via PuTTY onder mijn Linux-bak wil proberen (voorbeeld hier) dan maakt hij verbinding met mijnserver.tld via SSH - heb ingesteld in de PuTTY dat hij een tunnel van lokaal 6667 naar irc.ubuntu.com:6667 moet maken - maar als ik dan ga telnetten:
Mijn collega zit onder Windows en daar wil ik dus via PuTTY een tunnel opzetten, vandaar dat ik het met PuTTY wil proberen. En het lukt hem met PuTTY op zijn bak dus ook niet, zelfde probleem.
Op mijn systeem (Linux) doe ik dat met:
Zodat ik met IRC een verbinding maak met localhost, poort 6667. Vervolgens wordt dat via mijnserver.tld doorgesluist naar irc.ubuntu.com:6667. Dat werkt op mijn Linux-bak prima. Als ik doe:ssh -L 6667:irc.ubuntu.com:6667 user@mijnserver.tld
Krijg ik netjes wat IRC-meldingen binnen.telnet localhost 6667
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
NOTICE AUTH :*** Looking up your hostname...
NOTICE AUTH :*** Checking ident
NOTICE AUTH :*** No identd (auth) response
NOTICE AUTH :*** Couldn't look up your hostname
Maar, zodra ik het via PuTTY onder mijn Linux-bak wil proberen (voorbeeld hier) dan maakt hij verbinding met mijnserver.tld via SSH - heb ingesteld in de PuTTY dat hij een tunnel van lokaal 6667 naar irc.ubuntu.com:6667 moet maken - maar als ik dan ga telnetten:
Krijg ik een melding:telnet localhost 6667
Het is net of de hele PuTTY-client van Ubuntu geen tunnel opzet?Trying 127.0.0.1...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused
Mijn collega zit onder Windows en daar wil ik dus via PuTTY een tunnel opzetten, vandaar dat ik het met PuTTY wil proberen. En het lukt hem met PuTTY op zijn bak dus ook niet, zelfde probleem.
[ Voor 8% gewijzigd door Tjeerd op 28-10-2008 09:38 ]
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.