Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc heb ik laatst opnieuw windows XP geinstalleerd, ivm BSOD :( . Tijdens de installatie de Key ingevuld en na de installatie windows XP netjes geactiveerd, alles verliep zonder problemen.
Nu zag ik na de installatie en activatie dat ik verkeerde key had gebruikt, namelijk de key van een andere pc waarop windows XP draait. Beide key's zijn legaal.
Beide pc's hebben dus nu windows XP met dezelfde key en ze zijn allebei geactiveerd. Hoe kan dit en kan hier problemen mee krijgen en moet ik dus de installtie ongedaan maken en opnieuw installeren met de juiste key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
er zijn tools beschikbaar om je licentie key live te veranderen. even downloaden en opnieuw activeren

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:22
In principe heb je dus twee licenties, waarvan je er eentje per ongeluk op twee PC's geinstalleerd heb. Zolang jij die twee licenties in huis houd (en zolang ze allebei van hetzelfde OS zijn, dus 2x Home, en niet 1x Home en 1x Pro) dan zou ik niet de moeite nemen van een herinstall :)
Als je jezelf er echt ongemakkelijk bij voelt dan kan je ook een keychanger van het web plukken en daarmee je activatiecode veranderen. Je hoeft dan niet Windows opnieuw te installeren...

Edit: ah, zoals hierboven dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Teq_ op 28-10-2008 09:29 . Reden: spuit 11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het activatie proggramma weer weet op te starten kan je een optie change key ( verander key) aan klikken dan kan je ook je key in voeren en activeren via telefoon of internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Tools zijn eigenlijk niet eens nodig, windows kan het van zichzelf al allemaal: Change the serial in windows xp (methode 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Teq_ schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:29:
In principe heb je dus twee licenties, waarvan je er eentje per ongeluk op twee PC's geinstalleerd heb. Zolang jij die twee licenties in huis houd (en zolang ze allebei van hetzelfde OS zijn, dus 2x Home, en niet 1x Home en 1x Pro) dan zou ik niet de moeite nemen van een herinstall :)
Als je jezelf er echt ongemakkelijk bij voelt dan kan je ook een keychanger van het web plukken en daarmee je activatiecode veranderen. Je hoeft dan niet Windows opnieuw te installeren...

Edit: ah, zoals hierboven dus :)
Ik voel mij er niet ongemakkelijk bij, maar ik snap niet dat je met 1 key 2 computers kan activeren. Dit moet toch juist niet mogelijk zijn?
Hoe doen ze dat dan bij Microsoft, in principe zien ze nu twee verschillende pc's met 1 key. De pc's kunnen ook gewoon updaten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 11:10
How to change the Volume Licensing product key on a computer that is running Windows XP SP1 and later versions of Windows XP

Even toepassen en al uw problemen zijn van de baan.

Procedure idem aan die van pat42.

[ Voor 7% gewijzigd door Softmore op 28-10-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:06:
[...]

Ik voel mij er niet ongemakkelijk bij, maar ik snap niet dat je met 1 key 2 computers kan activeren. Dit moet toch juist niet mogelijk zijn?
Hoe doen ze dat dan bij Microsoft, in principe zien ze nu twee verschillende pc's met 1 key. De pc's kunnen ook gewoon updaten e.d.
je kan met 1 licentie wel meer computers installeren het hoort natuurlijk niet, wat je wel in de gaten moet houden is dat als je hem activeerd via bijv. internet of telefoon je een vraag krijgt van is deze licentie al op meerdere pc`s geinstalleerd kan je kiezen tussen ja of nee als je het eerlijk speelt kies je uiteraard ja maar dan wil dan zeggen dat het kan zijn dat sommige dingen geblokkeerd zijn of worden bijv update`s.

Windows is eigenlijk best dom want als je nee kiest word hij gewoon als legitiem beschouwd en kan je dus alles ook al is hij ( overdreven) 100+ geinstalleerd.

Zo lang jij de cd voor je zelf houd is er dus niks aan de hand ;) als microsoft iets vermoed dan melden ze dat wel dus je hoeft er niet bang voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic nog even naar het juiste subforum. Verder snap ik ook het probleem niet helemaal; als je wilt weten hoe dit kan kun je wellicht contact opnemen met Microsoft; die kunnen het je ongetwijfeld haarfijn uitleggen ;)

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het OS doet enkel wat het moet doen op basis van instructies die in computertaal worden gegeven.
Garbage in, Garbage out.
want als je nee kiest word hij gewoon als legitiem beschouwd en kan je dus alles ook al is hij ( overdreven) 100+ geinstalleerd.
Oh, en natuurlijk niet te vergeten dat de halve wereld op z'n kop zou staan zou er daadwerkelijk een keiharde limiet + check ingebouwd worden waar je maar één key op een PC kan gebruiken.

Maar dat is een beslissing die niet door Windows gemaakt wordt, maar door de afdeling Legal en/of Marketing.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus eigenlijk hoef jij je nergens druk om te maken ;) wat betreft je licentie code om het zo maar even kort te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:00:
dus eigenlijk hoef jij je nergens druk om te maken ;) wat betreft je licentie code om het zo maar even kort te zeggen.
Als ik het goed begrijp heeft de key (key van mijn andere pc) die ik per ongeluk gebruikt heb een volume licentie (er kunnen dus een x-aantal computers mee geinstalleerd worden).
Dus, omdat alles nu in feite perfect werkt, kan ik het zo laten, ik later geen gezeik krijgen met microsoft (geen update's meer ed.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ook al zou je op een gegeven moment gezeur van wga krijgen, dan voer je alsnog je ongebruikte key in en activeer je opnieuw. Heb je alleen kans dat de verkeerde key aan de verkeerde pc hangt.
Pagina: 1