[MacBook Pro] Kans op vernieuwde 17" in de toekomst?

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 09:14
Daar waar de PC-notebook markt steeds meer opschuift naar de enerszijds steeds kleinere (tot 13") en grotere beeldschermen (vanaf 17" en groter), ontbreekt voor mijn gevoel in de recent gelanceerde line-up van nieuwe/ge-update Apple notebooks de 17" MacBook Pro.

Ik heb het vermoeden dat-ie er op termijn aan staat te komen, maar om bepaalde redenen nog niet gerealiseerd kan worden.
Dat kan met de constructie van de nieuwe 'unabody' (schrijf ik dat zo goed?) uit één blok alluminium te maken hebben. De afmetingen zijn immers een stuk groter dan die van de 13"en 15" notebook modellen.
Of zou Apple dit model, voorzien van een FullHD scherm (nu als optie, misschien straks standaard?), willen gaan uitrusten met minimaal een Blu-ray speler (of brander?) en heeft men problemen met de beschikbaarheid van dergelijke hardware.

Wie zal het zeggen, maar iets zegt me dat-ie er nog staat aan te komen ...

[ Voor 6% gewijzigd door vtpeters op 28-10-2008 10:49 ]

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Kans op vernieuwde 17" in de toekomst?
Nee, ik verwacht dat er nooit meer een 17" macbook pro uitkomt.... :P
Ik heb het vermoeden dat-ie er op termijn aan staat te komen, maar om bepaalde redenen nog niet gerealiseerd kan worden.
Volgens een aantal rumor websites heeft de nieuwe 17" vertraging door een productie/ontwerp fout in de optische drive.
Dat kan met de constructie van de nieuwe 'unabody' (schrijf ik dat zo goed?) uit één blok alluminium te maken hebben.
Het zou kunnen dat een groter blok meer onderzoek/ technieken nodig heeft. Maar verwacht dat er gewoon een productie fout zat. Trouwens het is Uni-body (Uni= 1 geheel).
Minimaal een Blu-ray speler en heeft men problemen met de beschikbaarheid van dergelijke hardware?
Mac OS X heeft voorlopig nog geen Blu-ray ondersteuning, maar ze kunnen de drivers daarvoor natuurlijk ook los met de 17" leveren. Zoals 4 gesture trackpad drivers ook alleen in de nieuwe MAcbooks zit. Of door de blu-ray drive zelf is een productie fout opgetreden.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

mickezzz schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:11:
[...]

Nee, ik verwacht dat er nooit meer een 17" macbook pro uitkomt.... :P

[...]

Volgens een aantal rumor websites heeft de nieuwe 17" vertraging door een productie/ontwerp fout in de optische drive.

[...]

Het zou kunnen dat een groter blok meer onderzoek/ technieken nodig heeft. Maar verwacht dat er gewoon een productie fout zat. Trouwens het is Uni-body (Uni= 1 geheel).

[...]

Mac OS X heeft voorlopig nog geen Blu-ray ondersteuning, maar ze kunnen de drivers daarvoor natuurlijk ook los met de 17" leveren. Zoals 4 gesture trackpad drivers ook alleen in de nieuwe MAcbooks zit. Of door de blu-ray drive zelf is een productie fout opgetreden.
Ga van dat blu-ray nog maar even niet uit, omdat er al gezecht wordt dit een licentie verhaal is. Vind zelf ook heel zonden.

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Nou, dat er geen speler/brander in zit vind ik niet zo boeiend. Ik gebruik simpelweg externe harddisks, echter vind ik het wel behoorlijk storend dat ik mijn camcorder met het avchd formaat niet kan gebruiken (althans niet zonder meer en op een goede wijze).

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 09:14
stefklep schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:53:
[...]

Ga van dat blu-ray nog maar even niet uit, omdat er al gezecht wordt dit een licentie verhaal is. Vind zelf ook heel zonden.
Het vreemde is, dat Apple vanaf het begin in het Blu-ray kamp zit (samen met o.a. Philips en Sony), dus ik neem aan dat rechten- of licentiekwesties door dit 'lidmaatschap' niet zozeer het probleem hoeft te zijn, maar ik kan me vergissen.

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
vtpeters schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:01:
Daar waar de PC-notebook markt steeds meer opschuift naar de enerszijds steeds kleinere (tot 13") en grotere beeldschermen (vanaf 17" en groter), ontbreekt voor mijn gevoel in de recent gelanceerde line-up van nieuwe/ge-update Apple notebooks de 17" MacBook Pro.

Dat kan met de constructie van de nieuwe 'unabody' (schrijf ik dat zo goed?) uit één blok alluminium te maken hebben. De afmetingen zijn immers een stuk groter dan die van de 13"en 15" notebook modellen.
Of zou Apple dit model, voorzien van een FullHD scherm (nu als optie, misschien straks standaard?), willen gaan uitrusten met minimaal een Blu-ray speler (of brander?) en heeft men problemen met de beschikbaarheid van dergelijke hardware.

Wie zal het zeggen, maar iets zegt me dat-ie er nog staat aan te komen ...
Mijn gok is dat het met de behuizing te maken heeft. Voor de 13 inch modellen kunnen ze twee keer dezelfde behuizing gebruiken, voor de 15 ook, maar omdat er voor de 17 maar 1 van is...
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze in plaats van 1 17 model er twee willen gaan uitbrengen. Dat is niet erg waarschijnlijk maar het zou wel in de markt passen. Een iets goedkoper model meer voor de consument met standaard core 2 duo etc. en een model met een quatro videokaart, quadcore etc.
Maar goed ik weet net zo min als jou of er nieuwe 17 macbook pro's komen. Dat ze er komen staat wel vast!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
sergev schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:08:
[...]

Een iets goedkoper model meer voor de consument met standaard core 2 duo etc. en een model met een quatro videokaart, quadcore etc.
Maar goed ik weet net zo min als jou of er nieuwe 17 macbook pro's komen. Dat ze er komen staat wel vast!
Dat lijkt me een heel erg slimme zet, want mis nu wel een macbook pro in het echte workstation segment.
Ik snap ook niet dat ze de 15" niet uitrusten met een WSXGA+ scherm, en de 17" standaard met een WUXGA scherm.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:22
Dit blijft koffiedik kijken. Niemand hier kan de toekomst voorspellen... Je kan wel naar het verleden kijken en dan is het niet voor het eerst dat de 17" later wordt geintroduceerd. Zo kwam de 17" Macbook Pro ook pas 4 maanden na de introductie van de 15,4" variant.

Als er een gerucht is met minstens 1 bron, dan mag er een nieuw topic over geopend worden. Maar verder blijft het gewoon afwachten :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.