Toon posts:

Mini firewire?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.706 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat een nieuwe desktop PC samenstellen en hier komt een ilink mini-firewire aansluiting op. Ik wil nl. graag videobeelden van camcorder op de pc overzetten. Wat is een MINI-firewire en is dat beter of slechter dan een gewone firewire aansluiting?
Ik heb getracht op dit forum wat info te vinden, maar is niet echt gelukt.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01 22:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Afbeeldingslocatie: http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/1649736/2/istockphoto_1649736_usb_firewire_6_and_4_pin_plugs.jpg
Links is mini-firewire, midden is normale firewire en rechts is USB.

Het formaat van de plug is anders, protocol over de kabel is gewoon hetzelfde.

Dit had je trouwens ook prima zelf kunnen vinden mbv google.

Edit: @benedenbuurman, mijn plaatje is mooier, was een paar hits verderop met google afbeeldingen zoeken :)

[ Voor 13% gewijzigd door ajhaverkamp op 28-10-2008 09:03 ]

This footer is intentionally left blank

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

-ET-

Phone Home

Mini firewire is hetzelfde als gewoon firewire echter alleen een kleinere aansluiting. Waarschijnlijk zal de aansluiting op je Camcorder al mini firewire zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.perucelular.com/mercadolibre/FIREWIRE_002.jpg

links gewoon firewire. Rechts mini

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Overigens kun je van mini Firewire op je camera gerust naar normale Firewire op je PC.
Daar zijn standaard kabels voor te krijgen.

Abort, Retry, Quake ???

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

-ET-

Phone Home

aZuL2001 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:03:
Overigens kun je van mini Firewire op je camera gerust naar normale Firewire op je PC.
Daar zijn standaard kabels voor te krijgen.
dat is zo'n kabel die ik hierboven gepost heb. En ze zijn er ook van mini naar mini. die heb ik ook voor mijn laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, iedereen bedankt voor de snelle reacties. Ik heb ws. de verkeerde zoekcriteria gebruikt want ik kon ook op google echt geen uitleg vinden. Thanx!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:08:
Aha, iedereen bedankt voor de snelle reacties. Ik heb ws. de verkeerde zoekcriteria gebruikt want ik kon ook op google echt geen uitleg vinden. Thanx!
Hoe kun je nou verkeerde zoekwoorden gebruiken als je wil weten wat mini firewire is :? 8)7

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:17:
[...]

Hoe kun je nou verkeerde zoekwoorden gebruiken als je wil weten wat mini firewire is :? 8)7
Als ik klik op je linkjes dan krijg ik alleen maar plaatjes of sites waar je wat kan kopen en vind ik nog steeds geen uitleg. Het zal er ongetwijfeld wel ergens staan, maar niet zo eenvoudig op de linkjes die je in je bericht hebt staan.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01 22:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Er is over heel veel dingen een Wiki te vinden.

This footer is intentionally left blank

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Dit had je inderdaad prima zelf kunnen vinden. GoT is geen helpdesk dus ik gooi hem op slot. FireWire is gewoon FireWire. Dat betekend dat het protocol gelijk is en de overdracht ook onafhankelijk van je aansluiting. Alleen de snelheid kan verschillen, je hebt namelijk FW400 en FW800 waarbij de laatste sneller is. Meestal wordt FW400 gebruikt op laptops.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.